שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בקרוב: היילקס עם כוח

מרוץ החימוש העובר על קבוצת הטנדרים מגיע גם לטנדר המיתולוגי של טויוטה. בשנת 2007 יקבל היילקס ויגו את מנוע הלנד קרוזר עם 169 סוסים, תיבה אוטומטית ובקרת שיוט

כתב: רני פלג

טויוטה היילקס יצר לעצמו שם של מכונת עבודה איכותית לאורך יותר מעשור שנות שיווק בישראל. הטנדר היפני גם זכה ליצור חבורת מאמינים אדוקים, אשר נשבעו בשם אמינותו והתעלמו מבעיות קיומיות כמו נוחות, או כוח מנוע. נכון, היילקס הוכיח אמינות מופתית, אך תמיד היה בנחיתות הספק לעומת מתחריו, מה שלא הפריע ליבואן הישראלי למכור כמויות מרשימות, גם בהעדר סוסים, או הילוכים אוטומטיים.

המצב החמיר עשרות מונים לנוכח הקפיצה הנחשונית שהרביצו מתחריו הנוכחיים בקטגוריה – מיצובישי האנטר וניסן נווארה, אותם בחנו לאחרונה (ראו קישור בתחתית הכתבה). בעידן בו המתחרים מציעים 170 כוחות סוס, המנוע הוותיק של היילקס, עם 102 כוחות סוס, נראה כמו בדיחה עצובה ביותר, שלא תואמת את זמננו, או את הטנדר המשובח שהיא מושכת.

שנת 2007 תחזיר את היילקס לתחרות. מנוע שלושה ליטר עם 169 סוסים (המגיע מהלנד קרוזר) ישודך סוף סוף לוויגו, יחד עם אופציה לתיבה אוטומטית (עד כה הוצעה תיבה שכזו רק בדגמי הנעה אחורית בלבד). היבואן המקומי טרם הודיע על מועד הגעת הדגם המשודרג ארצה, אך צפוי שיהיה זה בסמוך להשקת המודל באירופה, בחודש ינואר הקרוב.


למבחן ההשוואתי בין נווארה לבין האנטר

תגובות

0 תגובות