שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חשמל בציר המוסכים

GM מפתחת רכבי שטח היברידיים, אשר יעשו שימוש גם ברשת החשמל, כעלה תאנה נגד חיצי הירוקים

כלי רכב המונעים בחשמל הם רעיון בו משתעשעות יצרניות הרכב השכם והערב. העניין הוא שמכונית שנטענת רק מהשקע הקרוב אינה פטנט ישים במיוחד, עקב בעיות אחסון האנרגיה החשמלית, או בעברית צחה, המצברים שוקלים ימבה קילוגרמים. מסיבה זו פיתחו בתעשיית הרכב פתרונות היברידיים, חלקם, כמו טויוטה פריוס, זוכים להצלחה בעולם. הבעיה עפ הפתרון ההיברידי היא לרוב תוספת נצילות זניחה, וכן זניחים גם החיסכון בדלק ובזיהום אוויר.

חברת GM זוכה בשנים האחרונות לביקורת חריפה על כך שהיא מייצרת כלי רכב גדולים, כבדים ומזהמים. הכוונה היא כמובן לבהמות האהובות על האמריקנים – SUV וטנדרים גדולי ממדים, להם מנועי V8 זוללי בנזין ונופחי גזים מזהמים. GM יוצאת כעת ביוזמה חדשנית, שנועדה לכסות את ערוותה המצחינה מאדי בנזין שרופים. GM היא היצרנית הראשונה לפתח פתרונות הנעה היברידיים, אשר יצרכו גם אנרגיה מרשת החשמל. תוצאת הפיתוח תוכל להיות SUV, או טנדר גדול מידות, עם מנוע בנזין ומנוע חשמלי (בדיוק כמו בטויוטה פריוס), אך עם מצברים גדולים מספיק כדי לאפשר תנועה לטווח סביר בעזרת כוח חשמלי בלבד.

לדברי ריק וואגונר (קרוב של ווגוניר?), העומד בראש הקונצרן, פיתוח כלי רכב היברידיים נטענים עומד בראש סדר העדיפויות, אך אין כרגע מועד מוגדר לסיום הפיתוח. לדברי וואגונר, המכשולים הטכנולוגיים בפניהם עומדים מפתחי הרעיון משמעותיים, אך ניתנים למעבר. לדעתי עוד רחוק היום בו נוכל לנוע בציר המוסכים בשיפולי הרמה ולצפות בחזירים, עם כלי רכב חרישי, אך מועד זה מתקרב, לטוב ולרע.

תגובות

0 תגובות