שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דרור כהן והדרך לדקאר

מכונת המרוץ החדשה של דרור כהן נחשפה היום, יחד עם קבוצת המרוצים המאוד מושקעת העומדת מאחוריה. נראה כי רף ההשתתפות הישראלית בדקאר מטפס מעלה

קל היה להבין את ההתרגשות שתקפה את דרור כהן, עת הציג לקהל אוהד את כלי הרכב בו ינהג במרוץ דקאר 2008. למרות העובדה שדרור הוא מתחרה עטור השגים בספורט המוטורי, למרות שהשתתף בעבר בדקאר, למרות מדליה אולימפית מתחום השיט, דרור היה מרוגש כמתחרה טירון המצהיר על כוונותיו. מבט על הארוע היום בפרספקטיבה של כל הנסיונות הישראלים עד כה להגיע לטקס הסיום באגם הוורוד בפאתי דקאר יכול להבהיר כי הפעם יש לדרור כרטיס כניסה רציני מאוד לתחרות, אשר מגדיל את סיכוייו לעמוד במשימה בכבוד רב.

ולמה הניסיון הפעם רציני מקודמיו? הגורם הבולט לעין הוא מכונת המרוץ המרשימה שבנה עידו כהן עבור דרור. בשלדה מעשה ידיו של האומן מפרדס חנה הותקן מנוע V8 עם יותר מ-400 סוסים ו-60 קג''מ, אשר מקורו בשברולט קורבט. כוח המנוע הרב עובר דרך תיבת הילוכים אוטומטית של GM, תיבת העברה של האמר ודיפרנציאלים של מיצובישי קינג. הקליפה המכסה את היצירה היא בדמות שברולט סילברדו, הטנדר הפופולרי של שברולט. סביר להניח כי החסות שקיבל דרור מחברת UMI, יבואנית שברולט לישראל, היא הגורם המרכזי מאחורי הרצינות המופגנת מאחורי כל פעילות הקבוצה, שתכלול שני נווטים (הקבינה מאכלסת שלושה אנשי צוות) ושלושה מכונאים בראשות עידו כהן.

דרור הצליח לאסוף חבורה מכובדת של נותני חסות לפרויקט. קרן הישג, UMI – יבואנית דגמי שברולט בישראל, 888 – שירותי קזינו באינטרנט. עוד ספונסרים: בילשטין – בולמי זעזועים, צמיגי GOODYEAR, עידו שיפורי רכב, חברת SPARCO, איתוראן, אוטודיפו ואוטוגלס. כמו כן, שותפים בפרויקט עמותת נגישות ובית החולים השיקומי תל השומר. עדיין חסר ממון רב הנדרש לכיסוי העלויות העצומות של הפרויקט. מי שמעוניין לתת תרומה צנועה (או לא) למאמץ של דרור, מוזמן להיכנס לאתר האינטרנט של הפרויקט ולרכוש מקום על מכסה המנוע של דרור.

דרור כהן, משותק בפלג הגוף התחתון, מסביר כי כמו בכל ספורט, גם במרוצי מדבר יש להתמקד היטב במטרה ולהשקיע כל מאמץ מנטלי כדי להגיע אליה. דרור עובד כבר זמן רב על הפרויקט ומהכרות עימו נראה כי החלק האחרון בפרויקט שיעמוד בפני שבירה במקרה של בעיות ומכשולים היא רוחו האיתנה. בהצלחה איש יקר.


לאתר האינטרנט של דרור לדקאר

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת

15 באוגוסט 2007 ב 11:17

דרור אתה גדול מהחיים

כל הכבוד על הנחישות והעוצמה . שיהיה המון הצלחה לך ולכל הצוות שאיתך ,שתנצחו במקום הראשון ותחזרו בשלום.

2

eyali0001

15 באוגוסט 2007 ב 18:59

המון הצלחה ותחזור בשלום

3

אורח/ת

16 באוגוסט 2007 ב 16:39

לרני פלג

שמעתי שאתה יש לך מדע על הרינג רובר
דגם 1995 ריינג' רובר
רציתי קצת מדע על הריינג האם יש בו בעיות (דגם 1995 ) ומדע על הריינג הזה.

4

אורח/ת

18 באוגוסט 2007 ב 13:26

דרור , עידו וגדי - עלו והצליחו...

דרור - אין לי ספק שתצליח בגדול בראלי - מאחל לך הרבה נצחונות, אתה גדול!!
עידו- בנית רכב לתפארת הפאריז דקר, תמשיך לבנות ולעשות את מה שאתה טוב בו.
גדי- ברור לכולנו שבלי הידיים המדהימות שלך , השקט שבו אתה עובד וההתמדה - לא הייתם מגיעים למעמד הזה.
מצדיע לכולכם,
מתומר וינברגר.

5

אורח/ת

18 באוגוסט 2007 ב 17:53

כל הכבוד

מלא ההערצה לנחישות ולצוות המובחר

6

אורח/ת

19 באוגוסט 2007 ב 01:23

דקאר הנה אני בא

דרורי המעז מנצח
בהצלחה מחזיקים לך אצבעות המשפחה
דנה אלי בר וגלי(שהכוח ההיה עימך)

7

אורח/ת

19 באוגוסט 2007 ב 07:49

דרור אתה מקסים!

עלה והצלח - אנחנו איתך:)!