שטח 4X4 > כתבות > חדשות

איך עושה קאיה? בהההההה

קאיה תציג SUV בעל 7 מושבים בתערוכת דטרויט הקרובה. אפשר אולי להבין מדוע תהיה לו שלדת סולם, אבל של מי היה הרעיון לקרוא לו על שם כבשה?

בורגו. זהו השם של ה-SUV החדש של קאיה, אשר ייחשף לקהל בתערוכת דטרויט בינואר הקרוב. לא, אין זה שם של מאכל טרנסילבני עממי, או שם של מחוז כפרי בהרים הפירינאים, אלא שמה של כבשה מגודלת קרניים, החיה במדבר בקליפורניה. בחירה, איך לומר, מעניינת לשם של מכונית פנאי, שאמורה להיות אטרקטיבית. והרשו לנו להמשיך עוד קצת בסוגיית השם, הכבשה של קאיה תיכנס לשוק עמוס בשמות עוצמתיים יותר: לנד קרוזר, פאת'פיינדר, פג'רו (טוב, זו אולי לא דוגמה טובה כל כך אם אתם דוברי ספרדית), טוארג, דיסקברי ועוד.

טוב, נעזוב את הכבשה רגע בשקט ונסתכל מתחת לצמר, שם נמצא שלדה נפרדת מהגוף ו-7 מקומות ישיבה (עם מקום לשני מבוגרים בשורה השלישית), מה שמלמד על הממדים של היצור החדש, שיתמקם מעל סורנטו בקו המוצרים של קאיה. אפשר ללמוד גם כי תקציב הפיתוח של קאיה כנראה מצומק מזה של מיצובישי, או ניסאן, אשר נטשו את השלדה הנפרדת בפג'רו ובפאת'פיינדר. ייתכן כי רוב תקציב הפיתוח הושקע במנוע V8 חדש, אשר ישרת את הבורגו, בנוסף למנוע V6 – עוד הוכחה לכך שהיעד העיקרי של הבורגו הוא השוק האמריקני.

עד כה שוחררה תמונה רשמית אחת של הכבשה מקוריאה וממנה אנו למדים על מראה רבוע ותכליתי, אך נמסר כי העיצוב מבוסס על מסה, רכב קונספט שהציגה קאיה בדטרויט ב-2005. בורגו ייוצר בתחילת 2008, כאשר מועד צפוי להגעתו ארצה יהיה סוף 2008. מעניין האם יוצג בהמשך דגם מקביל של חברת יונדאי (החברה האם של קאיה), אשר יחליף את טראקאן בהיצע של יונדאי? עוד מעניין מה יהיה השלב הבא בחיפוש אחר שמות אקזוטיים לכלי רכב? האם אפשר להציע לכל דורש את שמו של ירגזי החולות, אשר עומד על סף הכחדה?

תגובות

0 תגובות