שטח 4X4 > כתבות > טכני

לחשמל את השטח

חידוש ישן של ניסאן מלמד אותנו שלא רק כפתור ההנעה הכפולה יכול להיות חשמלי, אלא גם הכוח. ובעצם, למה לא להפוך את כל רכבת הכוח לחשמלית?

ניסאן הציגה לאחרונה מערכת הנעה כפולה חשמלית, הנקראת e-4WD. אל תתאמצו לחפש את הידיעה הזו באתרי 4X4 אחרים בהם אתם נוהגים לגלוש – לא תמצאו אותה, שכן מדובר במערכת הנעה כפולה, המיועדת לדגמי הכביש של ניסאן. המערכת מעבירה כוח לגלגלים האחוריים על ידי מנוע חשמלי, הניזון מחשמל המיוצר על ידי גנרטור המחובר למנוע המכונית. בשיטה זו אפשר להתקין הנעה כפולה ולהנות מיתרונותיה (אחיזה ובטיחות), מבלי לשלם במשקל ובמקום שגוזלת הנעה כפולה סטנדרטית.

החידוש הוא ישן, שכן אותו פטנט קיים במזדה כבר לפחות 5 שנים (ונמכר בעיקר ביפן). ברוח ימינו אנו, אפשר להגדיר את המערכת הזו כהיברידית, למרות שאינה פועלת על סוללות. באותה רוח אפשר להתייחס לתועלת הסביבתית ולטעון שאין כאן שום חיסכון בדלק, אך יש חיסכון שכזה לעומת דגם בעל הנעה כפולה סטנדרטית, למרות שלא מיוצרים כאלה במקביל, מטעמים מובנים בהחלט.

רכב שטח חשמלי

למה לא בעצם? אם הפטנט החשמלי הזה יכול להפוך מכוניות מיני יפניות לאלופות בעליה המושלגת להר פוג'י, למה לא להפוך את כל מערכת ההנעה לחשמלית. כלומר, להפוך את המנוע של האוטו שלנו לגנרטור, אשר מספק חשמל לארבעה מנועי גלגל (על גרסה נוספת כתבנו בעבר). פטנט כזה מניע את רכינות הענק אשר משנעות מאות טונות של חומר במחצבות ברחבי העולם, אז למה שזה לא יעבוד על הג'יפים שלנו? כך נהנה ממנוע שעובד במהירות קבועה – סגולה לאריכות ימים – וממערכת העברת כוח, אשר שוקלת אחוז בלבד מכל הברזליה שעוברת אצלנו בג'יפים היום. ותזכרו גם שחוטי חשמל לא צריך לגרז – דרייבשאפטים וצלבים דווקא כן צריך לגרז.

תגובות

0 תגובות