אופנועים / טרקטורונים > כתבות טרקטורונים

תומקאר מקבל מנוע

גרסה חדשה של תומקאר מציגה מנוע חדש, חזק ובגודל טבעי. יצאנו לבדוק האם המנוע הפך את תומקאר למכונית אמיתית והאם אפשר כעת לשקול שימוש יומיומי ביצירה מגבעת השלושה

מדרגת הסלע בגובה מטר וחצי שחיכתה לנו אי שם ביער בן שמן לא היוותה אתגר לתומקאר. מה שעניין אותי באותה נקודה היה לראות את פרצופיהם של אילן וגלעד – שני אנשי שטח מסוקסים, הנוהגים במרכבות מסוקסות. ראשית הייתה שם הבעה של פליאה, מעורבת בזלזול. אתה מסתלבט, נכון? אתה לא יורד את הדבר הזה?. אחרי הפליאה הגיע כיווץ קל של הפנים בזעזוע, כאשר גחון התומקאר החליק על האבן ובסוף הפנים של הצמד התרחבו בתדהמה, כאשר התומקאר התמים למראה נחת מהצניחה האנכית והמשיך לטרטר בנחת. עצרתי ליד הצמד והפטרתי באדישות: כדאי שתאספו את הלסתות מהאדמה לפני שממשיכים הלאה.

וידאו

היה מנוע?

תומקאר הצליח במהלך השנים לרכוש לעצמו שם של רכב שטח מוערך ומוכר ברחבי העולם. ההצלחה נרשמה בזכות שלדה מעולה, קונספט נכון ולמרות המנוע – אשר להזכירכם, היה מנוע חקלאי שתוכנן כדי להניע סוג של מכסחת דשא מגודלת. לכן בכל פגישה עם תומקאר תמיד עולה האבחנה כי מגיע לשלדה הזו מנוע אמיתי. לאורך השנים גם באו והלכו מנועים שכאלה, כמו מנוע הרוטאקס שהניע את הגרסה החד-מושבית, או מנוע הסובארו, אשר הניע גרסה אחרת.

היה מנוע?

דמעות גיל נצנצו בעינינו כאשר גילי הכהן, מהנדס הפיתוח של תומקאר, הזמין אותנו להתרשם מיחידת הכוח החדשה שהותאמה לרכב השטח מגבעת השלושה (ובעצם מכל העולם, כפי שתלמדו מהידיעה הזו). מדובר במנוע ארבעה צילינדרים, אשר מיוצר בסין, על פי דרישת תומקאר ועם התאמות ושינויים כדי למלא את תפקידו היטב. הנפח הוא 1,050 סמק, ויש קרור נוזל, הזרקת דלק ו-54 סוסים חסונים, שהם בערך כפול ממה שהוציא מנוע צמד הצילינדרים של קוהלר, אשר שירת בהצלחה מרובה עד כה (וממשיך לשרת בגרסאות הבסיס).

חוץ מיחידת הכוח החדשה, התומקאר הוא אותו תומקאר, בגרסה מורחבת, עם מרווח גחון של 38 סנטימטר ועם הגיר המוכר עם יחס העברה נמוך ונעילת דיפרנציאל, ממנו התרשמנו לאחרונה. ברוח המבחן אותו רצינו לערוך, התומקאר האדום הגיע עם שתי תוספות מפנקות – דלתות חצי אלגנטיות ומערכת חימום לתא הנוסעים, אשר סייעה בעיקר בפן המוראלי כאשר עזבנו את גבעת השלושה עם מראות של קרח המכסה את השדות. תג המחיר שהוצמד לבאגי הידידותי הוא 105,451 שקלים.

סופר באגי

עקרון מקודש הנשמר בקנאות באתר השטח הישראלי, הוא שלעולם כל צילומי מבחני הרכב ייערכו בשטח. מעניין כי דווקא רכב השטח הישראלי הוא זה ששובר את העיקרון הנל. הרעיון היה כי עם מנוע שקט וידידותי, אפשר לבחון את תומקאר כחלופה הגיונית לכלי רכב שני למשפחה, אשר יכול לשמש למטרות סידורים וקניות בעיר, אך גם להציע במחיר של מכונית סופר-מיני חדשה, גם יכולת שטח גבוהה ביותר, במחיר של חוסר יכולת חוקית לנוע על גבי כבישים מהירים.

סופר באגי

די מגניב להסתובב עם תומקאר בעיר. הממדים הזעירים מסייעים ליכולת ההשתחלות והחניה, משטח ההעמסה מאחור יכול לקלוט עשרות שקיות של קניות מהסופר ושדה הראיה מעולה לפנים ולצדדים. שדה הראיה לאחור אינו חלק מהיתרונות ולמרות שהמנוע החדש שקט ביותר בהשוואה לקודמו, עדיין מדובר ברכב שטח פתוח וגס, אשר תנאי המחיה בו נחותים בהשוואה לכל מכונית עירונית בת ימינו. מצד שני, כאן בדיוק קסמו ועם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע מודרני, אין פשרות כואבות בתנועה עירונית עם התומקאר הזה.

ממתק שטח

השתפכנו בעבר רבות על יכולת השטח המופלגת של עז ההרים מגבעת השלושה. עם מנוע חזק פי שניים ועם הוורסיה הרחבה של המתלים, היכולת בכל שטח משתפרת באורח ניכר. יכולת גיהוץ המהמורות והיציבות בכל תנאי טובות יותר וכעת יש גם מספיק כוח כדי להניע את הכרכרה קדימה, מבלי לקמט את הפח שמאחורי דוושת התאוצה. יש מספיק כוח מהרגע שהווריאטור משתלב ועד למהירות המרבית. המנוע המוזרק חלק ותרבותי ופועל היטב בכל תנאי ובכל זווית, אליה תכניסו את חיית השטח הזו.

ממתק שטח

עם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל ניתן לדלג עם תומקאר בקלילות במעלות האכזריים ביותר שבנמצא. אתגרי השטח שלנו היו אותה מדרגה אימתנית ביער בן שמן ומשלט 21, אך קל להתנבא כי לתומקאר המחוזק יהיה קל ביותר להעפיל לראש כל מעלה אשר מדיר שינה מעיני ג'יפאים בישראל. בעבר אפשר היה לדבר על פוטנציאל גבוה, אך כיום, עם כוח מנוע מספק, המצטרף לשאר התכונות המובנות בתומקאר, קצה גבול היכולת של תומקאר בשטח רחוק ביותר. אותה מדרגה אימתנית, למשל, היא מכשול בלתי עביר בעליה, אך בעזרת כננת – אופציה בתשלום – או גרירה, תומקאר יסמן V גדול וחינני גם עליה, בעוד שגם רכבי שטח משופרים ביותר ידירו גלגליהם ממנה.

בעיני איש השטח – גלעד טל

היו לי צפיות די נמוכות מהתומקאר. הרי אין לו הנעה 4X4 ויש לו מנוע די חלש, אבל מהר מאוד גיליתי שיש לתומקאר יכולות מדהימות למדי. אז נתחיל ממה שהוא לא. כרכב עירוני לא הייתי קונה כזה, כי לדעתי התומקאר לא ממש מציג יתרון בעיר על פני רכב אחר – בחורף יהיה בו קר ורטוב, בקיץ יהיה חם ומזיע, ודי מרעיש כל השנה.

בעיני איש השטח – גלעד טל

אבל בשטח, שזה המגרש הביתי של התומקאר, זה כבר סיפור אחר. למרות שאין לו הנעה כפולה, יש לו ביצועים מפתיעים ומדהימים. יש לתומקאר מתלים מצוינים, שנותנים לו דיוק, נוחות נסיעה ועבירות. למרות המנוע הקטן (עדיין) לא חסר לו כוח, במיוחד בדגם החדש יותר בו יש גם מנוע הרבה יותר משמעותי. הוא מכונת כיף עם יכולות מדהימות, בזכות זוויות מרכב שלא תמצאו בשום רכב אחר, הכלי ממוגן להפליא וגם אמין.

אז מה, לקנות, או לא לקנות?

מבלי להיכנס אפילו לרגע אל כיסיו של הגולש הממוצע, אפשר רק לקבוע כי במחיר של סופר מיני, תומקאר הוא כיום רכב שטח ממוקד ורב יכולת. האיכות גבוהה, הפשרות בחיי היום-יום צומצמו והחיוך בעת הנהיגה – בכביש ובטח – רק גדל. צריך להיות איש שטח מאוד מיוחד כדי לבחור בתומקאר כתחבורה יומיומית, אך האפשרות קיימת. מי שיעשה זאת יוכל להנות בכל יום מהקסם הרב של הבאגי העברית ויוכל לדעת שבמרחק מטר אחד מהכביש יכול תומקאר להראות אגזוז גאה לרכבי שטח מגודלים, אליהם מוצמד תג מחיר גבוה פי ארבעה מזה של הכלי השובב.

אז מה, לקנות, או לא לקנות?

תומקאר TM27CL

מנוע: בנזין, 4 ציל', 1.05 ליטר

הספק: 54 כס

תיבת הילוכים: רציפה, הילוך כוח

הנעה: אחורית, נעילת דיפרנציאל

אורך: 286 סמ

רוחב: 178 סמ

גובה: 169 סמ

בסיס גלגלים: 205 סמ

משקל עצמי: 700 קג

מרווח גחון: 37.8 סמ

מחיר: 105,451 שקלים

 

תומקאר TM27CL

תגובות

11 תגובות

1

אורח/ת

25 בפברואר 2008 ב 23:31

במחיר הזה לנקרוזר 2000 קצר

2

אורח/ת

26 בפברואר 2008 ב 09:42

כלי כלי

3

שמוליק ש

18 באפריל 2008 ב 16:59

כמה נוסעים ניתן להסיע?

והיכן ניתן לרכוש?

תודה

4

אורח/ת

19 בינואר 2009 ב 11:41

בקשר לנסיעה בקור, עם דלתות לא קר בכלל

אני כל יום נוסע לעבודה וחוזר בלילה, עכשיו סוף ינואר ואני עדיין עם חולצה קצרה. מדי פעם כשממש קר אולי איזה חולצה ארוכה מעל.

כלי מגניב לאללה ומגהץ מדהים. לא הייתי מתנגד לעוד קצת כח(אולי 70 כ"ס יספיק) אבל גם זה נחמד מאוד.

5

avisimha

19 בינואר 2009 ב 22:42

שמתם לב למחיר

אתם יודעים איזה גיפ מטורף משודרג לשטח קשה יד שניה אפשר להביא במחיר הזה

6

yariv79

20 בינואר 2009 ב 11:31

בקשר לג'יפ

avisimha כתב/ה:
"אתם יודעים איזה גיפ מטורף משודרג לשטח קשה יד שניה אפשר להביא במחיר הזה
"
אני נוסע כל יום עם התומקר לעבודה דרך השטח. שטח משובש, הרבה תעלות, הרבה סיבובים וואחד תעלה לפני שיפוע של 65 מעלות באורך של 3 מטר. איזה ג'יפ היה לוקח אותי בכל זה במהירות ממוצעת של 70 ב10 דקות (בערך 4 קמ)?   ג'יפ זה ג'יפ, תומקר זה חיית שבילים מטורפת שיש לה יכולות עבירות בזכות זויות שילדה, גחון, נטישה וגישה שמעל לכל ג'יפ שיש פלוס יכולת של שיפוע צד של 45 מעלות.   אתה יכול לכסות מרחקים מהר דרך השטח ולזרוק בכל סיבוב. טיול וכיף הם מילות המפתח.

7

אורח/ת

04 באפריל 2009 ב 11:54

בנוגע לרישיון

רק למנוע של ה725 יש אפשרות לרישיון לטרקטור? או גם למנועים היותר חזקים?

8

MT - 4X4

05 באפריל 2009 ב 14:01

נפלו לך הקניות בשטח רני!

9

אורח/ת

22 במרץ 2010 ב 22:49

כמה הוא שותה?

אמרו לי שהוא צורך המון דלק כמה זה נכון?

10

אורח/ת

09 בינואר 2012 ב 23:25

הוא שותה 1:9 בערך...

אבל צריכת דלק היא לא פרמטר לכלי כזה, הוא לא כלי שנוסעים איתו כל יום לעבודה בפקקים, פה יש רמה שבה אתה מאמץ את האותו בשטח או נוסע איתו ומחמם אותו המון אז הוא צורך יותר דלק מהרגיל לכן אמרו לך שהוא שותה הרבה...
זה למה הפרטים האלה לא מופיעים בכל אתר ואתר, כי לא המהירות מ1-100 ולא צריכת הדלק חשובים פה..זה רכב שטח נקודה.

11

אורח/ת

01 במאי 2016 ב 13:22

תומקאר 2010מנוע קירור מים 725 סמק טוב בשטח
הכלי נחשב טוב