תמונות ורשמים משבת 6/9/08 - ממעלה רמון לשדה בוקר

יצאנו לשטח 6 רכבים עם נהגים מלאי אדרנלין לקראת המטרה - לכבוש את מעלה רמון ואח"כ להירגע בנסיעה לאורך מצוק הצינים עד שדה בוקר.היה מעלה לא קל, גרירות,צמיגים שעבדו קשה ולבסוף כולם היו למעלה ללא כל נזק.
מדריך: וייזל עדי

גדי במדרגה הראשונה במעלה רמון - התיישב!

גדי במדרגה הראשונה במעלה רמון - התיישב!גדי במדרגה הראשונה במעלה רמון - התיישב!

שבת חמה במיוחד באיזור מצפה רמון לא מנעה מ-14 חבר'ה גזעיים לצאת לכבוש את מעלה רמון. לא ביקרתי במקום יותר משנה ואכן המעלה הפתיע אותי לטובה במובן שבאמת היה קשה לכבוש אותו. המדרגות הרבה יותר גבוהות ממה שזכרתי, הבולדרים הרבה יותר חשופים ולא משאירים הרבה מקום לברירה אלא לעלות עליהם, איפה שאין סלעים יש דרדרת ואיפה שאין סלעים או דרדרת יש פודרה - בקיצור תענוג לג'יפאים שאוהבים אתגרי שטח. לפני הביקור במעלה עצרנו להשתעשע קצת בחולות הצבעוניים שארגנה רשות הטבע בכניסה למכתש. בסיום המעלה עצרנו לארוחת צהרים ביער הצמוד למצפה הכוכבים כאשר מזג האוויר פשוט האיר לנו פנים - רוח קרירה הרגיעה את האווירה הלוחמנית שלנו אחרי המעלה והכינה אותנו לקראת המשך המסלול.

המשך המסלול לאורך שביל ישראל לאורך מצוק הצינים עם תצפית מהממת על המכתש על שלל צבעיו וגווניו. המשכנו בנסיעה עד שהגענו למאגורות נחש צמא - ביקור מהיר במערה שקרוב לוודאי בזבזה לאוצר המדינה כמה עשרות מיליוני שקלים/לירות ונותר ריק. המשך נסיעה לאורך ציר הנפט עד מעלה זיק שכידוע לרובנו עבר שיפוץ קל או בלשון הנשים שבחבורה - החלקה. בזמן הירידה ניתן היה להבין כי העלייה לא כ''כ קלה למרות השיפוץ ולכן החלטנו שאנחנו מסתובבים ועולים אותו - עומק הפודרה וחלקי הסלעים שעדיין מבצבצים במעמקי הפודרה הופכים את העלייה ללא קלה במיוחד אם כי אין מה להשוות את העלייה למה שהיה פעם - הרבה יותר קשה. עומדים מול המעלה הילוך 2 ופול גז תוך כדי הסטת ההגה מימין לשמאל כדי לא לשקוע בפודרה ותוך דקה וחצי הגענו למעלה. נסיעה זריזה לעין עקב והופ...אדון פקח עומד ומבקש אחר כבוד שנחזור על עקבותינו כי איחרנו בחצי שעה - סנונית המדבר כבר הגיעה למעיין וחס וחלילה שנפריע לה לשתות כאנשים שומרי חוק וממושמעים - מלווים בהרבה אכזבה חזרנו על עקבותינו עד שדה בוקר. בדרך מתחת למדרשה צפינו בצבאים הרבים המשוטטים באיזור. סיום בארוחת ערב בחניון ,הרועה ויאללה הביתה.

ולכל המעוניין לתמונות לא ערוכות בלינק הבא http://picasaweb.google.com/vaizel/tgBNeB#