שטח 4X4 > מסלולי טיול > בקעה ומדבר יהודה

מהמרסבא למצוק ההעתקים שבצפון מדבר יהודה

בצפון מדבר יהודה בתוך שטחי האש של צה"ל ובין גבעות הסלע שממערב למצוק ההעתקים מסתתרות להן שכיות חמדה בצורה של תצפיות מדהימות לירושלים ולים המלח, מנזר בשום מקום ושבילים שכייף לתת בהם בגז במסלול טיול שלא רחוק מהבית

המסלול ברמת עבירות קלה עד בינונית ומופיע בצורה של סיפור דרך מפורט עם 19 נקודות ציון הניתנות להורדה מהאתר ישירות לתוכנת נביגייד ומשם למכשיר GPS או למחשב כף יד.
המסלול עובר בשטחי אש פעילים של צה''ל ולכם אפשרי רק בסופי שבוע.
בחלקו השני עובר המסלול נוסע לצד שמורת הטבע של מצוק ההעתקים ויש להקפיד לנסוע על השבילים המסומנים. הקפידו לא לזרוק זבל ואף לא ''זבל אורגני'' שכן הוא גורם לחנק של החיות במדבר.
אורכו של המסלול כ-50 ק''מ והוא מחולק לשני חלקים, כך שלאחר 22 ק''מ אפשר ''לחתוך'' על כביש חזרה הביתה.

הכנות

המסלול דורש מציאת בן זוג עם רכב4X4 נוסף והכנת אמצעים בסיסיים:
מפה מספר 8 בקנה מידה של 1/50,000 – צפון מדבר יהודה
מצפן ומומלץ גם GPS למרות שאפשר להסתדר גם בלעדיו
טלפון סלולארי, טעון ו/או סוללה נוספת
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
ציוד גרירה בסיסי: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
מים ליום שלם ומומלץ גם מזון לפיקניק בשטח

הכנות

שיטת הניווט

הניווט במסלול הנוכחי הוא קל באופן יחסי, מבוסס על נסיעה בשבילים ברורים בשטח רובם מסומנים במפה בסימון שבילים אבל בשטח הסימון חסר וקשה לסמוך עליו. יש לנסוע ישר ועל השביל המרכזי/הבולט מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין כל נקודה לנקודה ולעקוב אחר סימון השבילים. בכל נקודה שבה צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר) - לכן השתמשו בשכל הישר והתאימו את סיפור הדרך לשטח. מומלץ להשתמש במפה בטרם יציאה לדרך ותוך כדי הטיול. אם תשתמשו גם במכשיר GPS תוכלו להגביר את ביטחונכם העצמי גם אם אין לכם ניסיון רב בניווט.

שיטת הניווט

תחילת המסלול

בתחנת הדלק של אזור התעשייה במישור אדומים.
מי שמגיע מגוש דן עליו לחצות את ירושלים על כביש מספר 1 ולרדת לכיוון צפון ים המלח כ-10 ק''מ מזרחה לירושלים. מי שעולה מהבקעה וים המלח צריך לטפס על כביש מספר 1 כ-15 ק''מ מצומת אלמוג.
נ.צ. 1 – צומת תחנת הדלק של מישור אדומים

תחילת המסלול

40 דקות לרבת עמון

מי שלא חצה מזה זמן את ירושלים מזרחה יופתע מהמחלף החדש בכניסה לירושלים בדרך לגבעה הצרפתית אבל יופתע יותר מחלק הכביש החדש (ומהעבודות שהופסקו) בהמשכו של כביש מספר 1 בדרך לצפון ים המלח. מספרים כי על פי תוכנית עתידית של נשיא מדינת ישראל, שמעון פרס, אמור כביש מספר 1 הישראלי המגיע מגוש דן, חוצה את ירושלים ויורד לים המלח להתחבר לכביש מספר 40 הירדני המטפס מזרחה לעבר רבת עמון. אולי כך נזכה לנסוע במהלך של שעתיים מתל אביב היישר לרבת עמון.

40 דקות לרבת עמון

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים דרום מזרחה (ימינה למי שהגיע מירושלים) ונכנסים על הכביש הראשי לאזור התעשייה.
2.5 ק''מ חוצים את אזור התעשייה ולאחר שהכביש מתעקל ימינה לכיוון שער היציאה מאזור התעשייה מבצעים בזהירות פניית פרסה על אי התנועה שבמרכז הכביש (ראו עליו סימנים רבים).
יורדים לשטח בצומת ליד שלדת הטנק הניצבת לצד הכביש.
נ.צ. 2 – צומת הטנק

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

נוסעים דרומה על השביל הלא מסומן שעל המפה הופך לשביל המסומן בשחור (אבל לכל אורך הטיול סימון השבילים אינו בולט, אם בכלל קיים).
0.9 ק''מ השביל מתחבר לדרך הראשית - הלבנה וממשיך דרומה
1.5 ק''מ (מצטבר) חוצים את ערוץ נחל (אל עויוי) ובמרכזו גשר בטון בלתי מושלם
בוחרים במזלג השמאלי (מימין רואים את הדרך הלבנה והכבושה)
3 ק''מ (מצטבר) מטפסים חצי ימינה לכיוון דרום-מערב עד לכיפה
3.5 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת שבילים למרגלות השביל הכבוש הלבן
נ.צ. 3 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

בצומת מבצעים פניית פרסה רחבה ויורדים עם השביל לתוך הערוץ (במטרה לטפס על השביל הבולט לעין שעולה על השלוחה מדרום)
0.2 ק''מ צומת T – פונים ימינה ולמטה לכיוון הערוץ של ואדי א-דככין
השביל מתעקל ימינה לתוך הערוץ ושובר שמאלה לעלייה מהערוץ לשיא גובה מקומי
0.5 ק''מ (מצטבר) לאחר שהשביל מתחיל לרדת פונים ימינה-דרומה לשביל המטפס על השלוחה
מטפסים על השלוחה המקסימה לכיוון נ.ג. (נקודת גובה) 365 ובהמשך נ.ג. 489 כשמימין רואים את מזרח ירושלים.
3.6 ק''מ (מצטבר) צומת T למרגלות שיא הגובה של השלוחה – נ.ג. 524 – הר המונטר
נ.צ. 4 – צומת T
פונים שמאלה ומטפסים לתצפית מפסגת ההר

מאפסים מד אוץ

המונטר או הר העזאזל

משיא הגובה בצפון מדבר יהודה אפשר לראות מערבה את ירושלים ומגדליה מהם בולטים מעט לפני האופק הצריחים של מגדל האוניברסיטה העברית בהר הצופים ושל המתחם הנוצרי על שם אוגוסטה ויקטוריה ליד העיר העתיקה. עוד לפני ירושלים רואים את השכונות של אבו-דיס, את מעלה אדומים וממש קרוב את קידר ומתחתיה את קידר החדשה.
מדרום רואים את המשכו של מדבר יהודה ומדרום מזרח בולט ההר הקטום הוא הר ההורדיון.
ממזרח רואים את בקעת הורקניה ובצפונה את בסיס צה''ל – נבי מוסא. מזרחית לבקעה את מצוק ההעתקים, קצת מים המלח שלמרגלותיו ואת המצוק הירדני הבולט.
כך אפשר להבין מדוע תרגום שם ההר מערבית הוא ''הצופה''.
על הפסגה מעט חפירות ושרידי צבא מימי מלחמת העולם הראשונה אז כבשו כוחות אנזאק (הכוחות האוסטרליים) את האזור מידי הטורקים ועד ימינו עת משמש האזור שטח אש פעיל מאוד של צה''ל.
בעבר הרחוק יותר, בזמן בית המקדש, שימש המקום לטקס ההשלכה של העזאזל. עז אחת היה מעלה הכהן הגדול כקורבן לאלוהים ועז שנייה היה משליח למדבר ואיתה את כל העוונות של עם ישראל (חבל שכיום לא ניתן להיפתר כך בקלות מעוונותינו).

המונטר או הר העזאזל

חוזרים חזרה לצומת T (נ.צ. 4)

מאפסים מד אוץ

ממשיכים על השביל ישר דרומה
0.2 ק''מ מגיעים לצומת T (השביל אליו מגיעים מסומן בירוק על המפה)
נ.צ. 5 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ויורדים עם השביל לכיוון מזרח
0.1 ק''מ הדרך שוברת חזק ימינה (ההמשך ישר זו ירידה קשה עם הרבה בורות)
0.2 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים שמאלה
0.3 ק''מ (מצטבר) צומת בוואדי בו פונים חזק ימינה
1 ק''מ (מצטבר) צומת מרכזי על נ.ג. 387
נ.צ. 6 – צומת נ.ג. 387

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לכיוון דרום-מערב
0.3 ק''מ צומת בו ממשיכים בשביל הראשי היורד לוואדי
1.7 ק''מ (מצטבר) צומת V בו פונים לשביל השמאלי (הימני מטפס על קו הרכס של הגבעה)
2.5 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T
נ.צ. 7 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה בצומת
0.4 ק''מ צומת V בו פונים ימינה (נ.צ. 9)
1.2 ק''מ (מצטבר) מגיעים לנ.ג. 268 ולתצפית המקסימה על המנזר שבהר
נ.צ. 8 – תצפית למרסבא

מאפסים מד אוץ

מר סבא

מנזר יווני אורתודוכסי הפעיל למעלה מ-1,500 שנים ובנוי על המצוק של נחל קדרון הזורם מירושלים עד לים המלח. המנזר נקרא על שם הנזיר הקדוש סבאס שהיה אחד מיזמי המנזרים הבולטים בתקופה הביזנטית עת החלה הנצרות להתפשט בעולם. סבאס שהיה דור שלישי לנזירים נולד במנזר בטורקיה, עלה ארצה והחל לחיות במערה במקום. עם השנים הגיעו נזירים ותורמים והמקום נבנה, בוצר ועמד בפני הכיבושים הרבים שעבר האזור. גופתו של סבאס קבורה כיום במנזר לאחר שהייתה בגלות בוונציה במהלך כ-1,000 שנים והוחזרה ארצה בשנת 1965. כיום חיים במנזר כמה עשרות נזירים הידועים באופן חייהם הסגפני. אסור לנשים להיכנס למנזר, הנזירים אוכלים ארוחה אחת ביום, מתפללים שעות רבות החל מחצות, ישנים מעט ועוסקים בעבודת המנזר ללא שיש להם קשר עם הסביבה מנותקים מרשת החשמל, המים, הטלפון ואף אינם משתמשים בכסף.

מר סבא

חזרה לצומת V

נ.צ 9 – צומת V

מאפסים מד אוץ

בצומת פונים ימינה לכיוון דרום-מזרח ונוסעים כל הזמן על השביל בירידה
2 ק''מ גולשים לבקעת הורקניה ומכאן מזרחה עד לכביש אין משנה מה השביל שתבחרו
4.2 ק''מ (מצטבר) מגיעים לכביש האספלט החוצה את הבקעה מנבי מוסא, שליד כביש 1, עד נחל קדרון מדרום.
נ.צ 10 – כביש נבי מוסא
עד לכאן 22 ק''מ ואם אתם לחוצים לסיים אז פנו שמאלה על הכביש ולאחר כ-12 ק''מ תגיעו לכביש מספר 1.
אבל עוד הרפתקאות לפנינו...

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על הכביש ונוסעים 0.6 ק''מ עד סוף הכביש בערוץ נחל קדרון
נ.צ. 11 – נחל קדרון

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוצים את הזרימה (לא להתרגש זה רק ביוב מירושלים) של נחל קדרון, פונים שמאלה לאחר סוללת העפר ונוסעים בירידה לאורך הגדה הדרומית של נחל קדרון (השביל מסומן בירוק)
1.2 ק''מ חוצה השביל את הנחל לגדה הצפונית
נ.צ. 12 – חצית הנחל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים עם השביל בירידה לאורך הנחל
0.9 ק''מ חציה של נחל קדרון לגדה הדרומית (בדיוק מול בור המים העתיק)
1.9 ק''מ (מצטבר) חציה צפונה של הנחל (מידי פעם תראו את סימון השבילים הירוק)
2.5 ק''מ (מצטבר) חציה דרומה של הנחל (לא להתבלבל כי השביל ממשיך צפונה)
3 ק''מ (מצטבר) מגיעים לחציה מזרחה של הנחל לכיוון השביל האדום (שימו לב לא להמשיך דרומה)
נ.צ. 13 – חציה מזרחה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

4.1 ק''מ צפונה על השביל המסומן באדום שמימין גבול שמורת הטבע של מצוק ההעתקים
נ.צ. 14 – צומת

מאפסים מד אוץ

בצומת פונים ימינה לתוך השמורה עם השילוט 1.2 ק''מ עד מצפור ראש צוקים
תצפית מעל מצוק ההעתקים ממזרח רואים את ים המלח ואת אזור המלונות הירדני, מצפון את קיבוץ קליה ורחוק יותר בקעה שמצפון לים המלח את יריחו
נ.צ. 15 – תצפית ראש צוקים
חוזרים לצומת בנ.צ. 14

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה וממשיכים בנסיעה צפונה על השביל המסומן באדום
2.7 ק''מ צומת בו פונים ימינה לנסיעה של כחצי ק''מ עד תצפית ממש מעל קלי''ה ולכיוון קיבוץ אלמוג שמצפון
3.2 ק''מ (מצטבר) תצפית מהמצוק
3.7 ק''מ (מצטבר) חוזרים לצומת ופונים ימינה בחזרה לשביל האדום
5 ק''מ (מצטבר) חוצים את האפיק הרחב של נחל קומראן ונוסעים על השביל הימני ביותר
5.3 ק''מ (מצטבר) צומת T של שביל מסומן באדום עם שביל מסומן בכחול
נ.צ. 16 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה-מזרחה על השביל הכחול היורד את מצוק ההעתקים למטה
לאחר 5 ק''מ ממשיכים עם השביל הימני – מזרחה
6 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T למרגלות מצוק ההעתקים במפגש עם שביל מסומן באדום
נ.צ. 17 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

0.9 ק''מ חוצים את נחל אוג, פונים שמאלה ומטפסים על הגדה שמצידו השני
1.2 ק''מ (מצטבר) שער (לא חוקי) על השביל שאם אם הוא נעול אפשר לעקוף אותו מימין דרך הסוללה או באמצעות לום לשבור את אחד מחיבוריו או לחזור לאחור ולנסוע על השביל האדום 4 ק''מ דרומה עד לקיבוץ קלי''ה
1.4 ק''מ (מצטבר) מגיעים לאספלט
נ.צ. 18 כביש הכניסה לקיבוץ אלמוג

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

נוסעים צפונה על הכביש ולאחר 1.8 ק''מ מגיעים לצומת על כביש מספר 1
נ.צ. 19 צומת כביש 1

מאפסים מד אוץ

סוף הדרך

עד לכאן 27 ק''מ נוספים ל-22 ק''מ וסך הכול כ-50 ק''מ של טיול
הרוצים להגיע לירושלים ולמרכז פונים שמאלה ומטפסים על כביש מספר 1. הרוצים לרדת לים המלח פונים ימינה על כביש מספר1.
להתראות בטיול הבא...

סוף הדרך

שימו לב! הקואורדינאטותהמצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשיריGPS מסוג מגלן ולתוכנת NAVIGUIDE, לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

נקודות ציון למסלול

צפוניות
מזרחיות
תיאור
1
1134611
180861
צומת תחנת הדלק
2
1132450
181802
צומת הטנק
3
1129492
182229
צומת שבילים
4
1126816
182767
צומת T
5
1126646
182517
צומת T
6
1125998
183136
צומת נ.ג. 387
7
1124510
181886
צומת T
8
1123627
181675
תצפית למרסבא
9
1124109
182136
צומת V
10
1122609
185784
כביש נבי מוסא
11
1122037
185569
נחל קדרון
12
1121684
186439
חצית הנחל
13
1122168
188997
חציה מזרחה
14
1124253
191393
צומת
15
1123613
192275
תצפית ראש צוקים
16
1127582
191461
צומת T
17
1131475
193560
צומת T
18
1132762
193449
כביש הכניסה לאלמוג
19
1134333
192932
צומת כביש 1

קובץ נקודות ציון ב- TWL לתוכנת NAVIGUIDE

אפשר להוריד את הקובץ ולשמור אליכם למחשב. הקובץ הוא מסוג TWL ולשימוש בתוכנת NAVIGUIDE. באמצעות התוכנה אפשר לשלוח את הקובץ למכשיר GPS או למחשב כף יד שעליו תוכנת NAVIGUIDE

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ נקודות ציון ב- TWL לתוכנת NAVIGUIDE

תגובות

59 תגובות

1

22 באוקטובר 2008 ב 14:37

שבירת שערים

גם אני נתקל מדי פעם בתופעה המרגיזה של שער נעול.
איך אני יודע לגבי חוקיות השער?
מה הדין לגבי פורץ שער שכזה?(במידה ונתפס בקלקתו)
גיל.

2

dt50

04 בנובמבר 2008 ב 10:52

ביטחון

האם בטוח לבצע את המסלול בסופ"ש? האיזור רווי בבני דודינו...

3

צביקה אריאלי

08 בנובמבר 2008 ב 12:33

שאלה

האם מיצובישי אאוט לאנדר ישרוד את המסלול?

4

Ogash Ofer

08 בנובמבר 2008 ב 13:31

גם רכב ללא הילוך כוח יכול...

אבל צריך לנהוג בזהירות ולשמור על הגחון.
מומלץ כי בקבוצה יהיה לפחות רכב אחד עם הילוך כוח - LOW.
כדאי לקרוא את טיפ שטח בנושא נהיגה בג'יפונים ללא הילוך כוח.

5

orgeva

12 בנובמבר 2008 ב 11:33

is this journy safe?

how close does it go by HARASHUT HAPALESTINAIT?

6

Ogash Ofer

12 בנובמבר 2008 ב 12:11

המסלול עובר קרוב למזרח ירושלים

הכפרים והשכונות שאליהן המסלול קרוב הן במזרח ירושלים.

7

צביקה אריאלי

01 בדצמבר 2008 ב 21:34

מרסבא

יופי של טיול

8

saportab

15 בדצמבר 2008 ב 22:24

מקום מדהים

מקום מדהים. פגשנו בדרך ג'יפים שקצת התברברו. אנחנו ניווטנו בדיוק לפי ההסברים והגענו בלי לטעות בדרך.

9

אורח/ת

16 בדצמבר 2008 ב 19:35

איזה ג'יפים פגשתם שהתברברו !?

האם אלה היו מועדון הCJCLUB או שמא המועדון של אחוזת ראשונים ?

10

kkkooo

22 במרץ 2009 ב 18:15

למי שמתכוון לעשות את המסלול - לא לפספס!!

עשינו את המסלול את אתמול והיה נהדר, רגע לפני הסוף החלטנו לאלתר וגילינו מעלה נהדר עם קטעי עבירות קשים ושסיפקו חווית נהיגה טכנית מהנה.
לא מומלץ לג'יפונים.
אז ככה, בין נצ 16 לנצ 17 במסלול, יש יציאה למסלול השחור לכוון צפון, יורדים מהמסלול הכחול ומתחילים לנסוע על השחור עד לעיקול הפרסה כקילומטר לאחר הירידה מהמסלול הכחול, בדיוק בעיקול עוזבים את המסלול השחור ופונים דרום מערב לשביל המסומן במפה, משם פשוט ממשיכים על השביל בשטח, אין לאן להתברבר ויוצאים ממש מאחורי הבסיס הצבאי נבי מוסא.
ח ו י ה!

11

Ogash Ofer

02 במאי 2009 ב 04:51

מעקף לשער של אלמוג

לאחר 5 ק''מ מנקודת ציון 16 (ו-1 ק''מ לפני נקודת ציון 17) אפשר לפנות שמאלה בצומת השבילים כחול ושחור לשביל המסומן בשחור.
השביל השחור יורד את מצוק ההעתקים לתוך נחל אוג חוצה אותו וממשיך למטה עד לצומת אלמוג (ליד תחנת הדלק של סונול).

12

cohengili

31 במאי 2009 ב 10:03

מסלול מדהים

בין נצ 11 לנצ 13 השבילים לא כל כך ברורים וצריך לשים לב.
השער של אלמוג שבור ועקור ממקומו.

13

davidbu18

03 באוקטובר 2009 ב 22:34

מסלול מדהים

נופים מדהימים,עשינו את המסלול הפוך(התחלנו מאלמוג)ולכן מומלץ ארוחת בוקר
בתצפית מעל עין פשחה ועצירה נוספת במרסבא,
המסלול אינו קשה, ללא הצלבות וכד.. ישנם מעט מדרגות המצריכות תושמת לב
וקצת LOW לעליות.

14

אורח/ת

20 באוקטובר 2009 ב 22:21

יש מקום ספציפי שעדיץ ללינת שטח במסלול?

אני מעוינייו לעשות את המסלול בשישי שבת אני מתכוון להתחיל אותו בצהריים בערך
תודה לעונים.

15

Ogash Ofer

21 באוקטובר 2009 ב 06:42

שינת לילה

האזור הזה לא מזמין במיוחד ללינת לילה בשטח.
אתה יכול לישון ליד הגדר של הבסיס הצבאי בנבי מוסא (הבסיס נמצא צפונה לנקודה בה עולים על הכביש של בקעת הורקניה).
מערבה לכביש נראה לי פחות נעים ולא בטוח לישון בגלל הקרבה למזרח ירושלים.
מזרחה לכביש זו שמורת טבע שאין בה חניוני לילה (בקטע הצפוני).

16

ramisteinfeld

15 בדצמבר 2009 ב 21:58

היינו היום - היה אחלה

התיאור מדוייק, המסלול יפה, מזג האוויר מעולה. בקיצור היה אחלה.

17

shlomole1986

14 בינואר 2010 ב 00:52

עמוד ענן

ניראה אחלה טיול!!! מי יתן ובשבת אני שם!!!
לתוכנת ניווט עמוד ענן אני משתמש באתם נקודת ציון??????

18

Ogash Ofer

14 בינואר 2010 ב 07:25

נקודות ציון

הנקודות הן ברשת ישראל הישנה.
הקובץ הוא TWL ונועד לתוכנת נביגייד - אבל גם תוכנת עמוד ענן יודעת לקורא אותו.

19

חטשבינה

14 בינואר 2010 ב 15:15

אשמח להצטרף בשבת למרסבא אם יש מקום

שי ומירב גן הדרום 0526002306 אנחנו עם דיפנדר קצרצר

20

Ogash Ofer

17 בינואר 2010 ב 17:01

עדכון מסלול - השער שלאחר נ.צ. 17

השער שלפני קיבוץ קלי''ה, בין נ.צ. 17 לבין נ.צ. 18 איננו עוד (וטוב שכך!).

21

eyal haibllum

26 בפברואר 2010 ב 13:22

שטחי אש???

האם ניתן לבצע ביום חמישי? תאום? עם מי?

22

Ogash Ofer

26 בפברואר 2010 ב 13:48

שטחי אש!

כל כניסה לשטח אש שלא בסוף שבוע יש לתאם מול הצבא.
את כל דרכי התקשורת אתה יכול למצוא בשרשור ובכתבה הנמצאים בראש פורום טיולים באתר.

23

eyalsf

22 באוגוסט 2010 ב 18:17

אחלה טיול שבעולם - מומלץ

24

Ogash Ofer

24 באוגוסט 2010 ב 08:28

מהמרסבא למצוק ההעתקים שבצפון מדבר יהודה

eyalsf כתב/ה: אחלה טיול שבעולם - מומלץ 
""
תודה רבה

25

zviy

25 באוקטובר 2010 ב 10:39

מסלול למרסבא ממעלה האדומים

האם ניתן לעבור במסלול זה באמצע השבוע - או שהמסלול סגור עקב העובדה שעובר בשטח אש של צה"ל

26

אורח/ת

13 בפברואר 2011 ב 14:52

סלילת כביש בתחילת המסלול

לידיעה, בתחילת המסלול התחילו בסלילת כביש, כנראה ליישוב קדר והוא משבש את המסלול ומטעה. צריך לשים לב בשלב מסויים שיש לעלות על אבן השפה בצד שמאל ולפנות שמאלה, ניתן להבחין בקולסים שעל אבן השפה, אם תפספסו הכביש לוקח אתכם דרומה מידי וזה מבלבל.

27

disco benny

19 בפברואר 2011 ב 19:20

מסלול מדהים אבל לא קל

מסלול יפייפה לא לרכבים רכים ונמוכים לפי דעתי בלי הילוך כח גומרים את הגיר.
אני עם לנדרובר דיסקברי השתמשתי בהילוך כח רוב הזמן ככח לעליות ובלימה לירידות
התלולות. הבואים מציקים קצת ומבקשים אוכל וכסף וקשה למצוא פינה שהם לא נמצאים .אבל בכל זאת שווה הטיול מאד.

28

neini

20 בפברואר 2011 ב 11:27

טעות בסיפור דרך בנ.צ 12

אחרי החציה של הנחל מול בור המים העתיק (0.9 קמ) פונים שמאלה לכיוון השביל הכחול ולא הירוק כפי שנכתב. הירוק מוביל לסכין! מאד מסוכן!!

29

snir2000

19 באפריל 2011 ב 21:12

האם אין בעיה בטחונית במסלול ?

30

Ogash Ofer

20 באפריל 2011 ב 13:08

האם אין בעיה בטחונית במסלול ?

snir2000 כתב/ה:
""
לא משהו חריג ומיוחד - בטח אם לא חוצים את הוואדי לכיוון המנזר. רב השטח הוא שטח אש פעיל של צה''ל. אבל כמו תמיד שווה להיות עירניים, יותר מרכב אחד, נשק על אחד החברה - חשוב. והכי חשוב לנהוג בזהירות, בעיקר בדרך אל הטיול ובחזרה על הכביש - זה ממש מסוכן!

31

Puzzi

09 במאי 2011 ב 19:47

המסלול במהופך אפשרי?

מישהוא יודע האם אפשר ומומלץ לעשות את המסלול בכיוון ההפוך?

32

Ogash Ofer

09 במאי 2011 ב 19:52

המסלול במהופך אפשרי?

Puzzi כתב/ה:
"מישהוא יודע האם אפשר ומומלץ לעשות את המסלול בכיוון ההפוך?"
לא צריכה להיות בעיה מיוחדת. אולי בטיפוס מבקעת הורקניה לרכס של המרסבא - קצת טכני. אבל רכב עם הילוך כוח יעשה זאת ללא בעיה.

33

Puzzi

09 במאי 2011 ב 21:24

תודה, ועוד שאלה קטנה...

האם יש אטרקציות מומלצות במסלול בדגש על מקורות מים להשתכשכות?

34

onz1

06 ביוני 2011 ב 15:41

יופי של מסלול

תודה על המסלול
עשינו אותו בשבת האחרונה מסלול ממש יפה

35

motyale

02 ביולי 2011 ב 22:09

טרקאן בשטח

היום יצאנו 4 טראקנים למסלול היה נהדר השילוב של סיפור הדרך יחד עם GPS קל ונוח תודה למי ששקד וכתב את המסלול בקרוב התמונות

36

frshlomi

14 באוקטובר 2011 ב 07:48

מר סבא (מאוד!) קרובה לבית סחור (=שטח A)

לידיעתכם

37

Ogash Ofer

17 באוקטובר 2011 ב 21:11

מר סבא (מאוד!) קרובה לבית סחור (=שטח A)

frshlomi כתב/ה:
"לידיעתכם"
מסלול הטיול מגיע לתצפית על המרסבא מתוך שטחי אש של צה''ל וחוזר לתוך שטחי האש. ואכן לא מומלץ לחצות את הואדי לעבר המנזר ו/או לעבר בית סחור.

38

novo

03 בדצמבר 2011 ב 20:15

שינוי מסלול

היינו באמצע השבוע, בגלל שטחי האש, אפשר להכנס מהישוב קדר (לעקוף מימין) ולחתוך לנקודה 4. בנקודה 17 כבר אין שער. אם יורד גשם, הקדרון ממש מריח.....
טיול נהדר!

39

Ogash Ofer

04 בדצמבר 2011 ב 16:26

כתבה במאקו על ביקור של דני קושמרו במרסבא

קישור לכתבה באתר מאקו

40

אורח/ת

13 בינואר 2012 ב 22:13

קובץ TWL

עופר שלום
איפה אפשר למצוא את הקובץ לטיול ?
האם קיימת בעיה ביטחונית? האם ניתן להיכנס 2 גיפעים בלבד?
האם ניתן לנסוע במזג האויר גשום?

תודה איציק

41

dorgr

13 בינואר 2012 ב 22:23

הקובץ נמצא אודה על תשובדך לשאלות האחרות

עופר שלום
לא שמנו לב שיש עוד עמוד. מצאנו תודה
ודה לתשובתך ל2 השאלות האחרות.
תודה

42

Ogash Ofer

14 בינואר 2012 ב 08:05

קובץ TWL

אורח/ת כתב/ה:
"עופר שלום
איפה אפשר למצוא את הקובץ לטיול ?
האם קיימת בעיה ביטחונית? האם ניתן להיכנס 2 גיפעים בלבד?
האם ניתן לנסוע במזג האויר גשום?

תודה איציק"
1. שמח שמצאתם את הקובץ למחשב. 2. מבחינה בטחונית במסלול המפורט אין בעיה מיוחדת. המסלול הוא בלב שטחי אש של צה״ל. אבל כמו בדיזינגוף סנטר אין 100% בטחון בשום מקום. 3. שני ג׳יפים מצוידים בציוד חילוץ בסיסי זה מצוין. 4. כדאי שלא לנסוע שהשטח רטוב כי אז הסלעים והקרקע מאוד חלקה. אלא אם יש לכם ניסיון במדבר כשהקרקע חלקה.

43

אורח/ת

03 בפברואר 2012 ב 17:20

טיול למרבסא 03.02.12 - עבירות שטח

האם מישהו יודע מה מצב עבירות השטח, האם רטוב?

44

מדר זיו

17 במרץ 2012 ב 22:29

טיול למרסבא 15-17 מרץ

עשינו את המסלול.מדוייק ויפה.יש לשים לב טוב טוב להסבר,קל מאוד לטעות !!!!! לשים לב להערה מס' 29 שכתובה פה.היא נכונה.יש להמשיך על הכחול ולא לפנות ימינה לירוק !!!! רצוי מאוד לקחת GPS .ישנו אצל זוהר בורד יריחו במחיר סביר עם מקום שמתאים לג'יפאים.

45

tzahi_shv

22 במרץ 2012 ב 18:19

מסלול מקסים - מהמרסבא למצוק ההעתקים שבצפון מדבר יהודה

שלום,
אנחנו מעונינים זוג בני 30 עם טריוס ומעוניינים לצאת לטיול בחול המועד.
מחפשים שותפים.
צחי.
0578116330

46

אורח/ת

12 באפריל 2012 ב 21:57

מי רוצה להצטרף?

אנו בני כ- 60 ( 4 זוגות) עם 2 רכבים, טרופר יונדאי X35 נכנסים לשטח בחג השני 13,04,2012 בשעה 09:00 . לוקחים אוכל ושתייה מהבית ומתחלקים עם כולם בוקר וצהריים.
מי שרוצה להצטרף שיגיע לנקודת ההתחלה עד 09:00 ! דני עם הטרופר

47

yerrera

12 ביוני 2012 ב 19:04

הפסקת צהריים

שלום,
אנו (6 משפחות עם ילדים) רוצים לעשות את החלק הראשון של המסלול,
איפה ניתן לעשות עצירת צהריים (מנגל)?
תודה
יוסי

48

ארז זהבי

21 בנובמבר 2012 ב 14:35

מסלול מדהים, שימו לב לריבוי השבילים

עשינו את המסלול בתאריכים 16.11.12, המסלול נהדר, העבירות בו היא קלה ואינה מסובכת.
שימו לב:
1. סיפור הדרך למונטר טוב מאוד ומדויק, אך יש המון שבילונים קטנים שמעט מבלבלים את הניווט. שאו עיניכם אל הדרך וראו את ההר אל מול עיניכם ושימרו על מגמת נסיעה קבועה (כנ"ל השביל לכיוון המרסבא). את המרסבא ניתן לזהות מן המונטר. המלצה: יצאנו מוקדם בבוקר והגענו למונטר עם הזריחה, מומלץ בחום!!!
2. לאחר הירידה לבקעת הורקניה נבי מוסא), מגיעים לאחר חצית נחל קדרון (ביוב זורם) לבאר מים, שימו לב!!! המשיכו עם הסימון לאורך הנחל ואל תטפסו עם הסימון המורה לעלות בגבעה, ציר זה מוביל לדרך עבירה עם שיפועי מסוכנים.
סעו בזהירות ותהנו

49

compubara

05 בינואר 2013 ב 08:12

אפשר עם סנטה פה?

האם אפשר עם סנטה פה מלווה בפאגרו?

50

Ogash Ofer

14 בינואר 2013 ב 19:25

אפשר עם סנטה פה?

אפשר עם סנטה-פה, אבל צריך לדעת לנהוג בשטח.
הפאג'רו שלצידך (יחד עם רצועת גרירה) ייתן לך שקט נפשי.

51

momo_momo

03 במרץ 2013 ב 19:00

הערכת זמן משך הטיול ?

יש למישהו שעשה את המסלול לאחרונה הערכת זמן כללית למסלול ?
האם יש בעיות עבירות מיוחדות במסלול ?

52

Ogash Ofer

03 במרץ 2013 ב 21:01

הערכת זמן משך הטיול ?

אורכו של המסלול כ-50 ק''מ.
משכו תלוי בקצב הנהיגה והעצירות - בין 3 ל-6 שעות.
המסלול בעבירות קלה לרכב גבוה עם נהג מיומן ויכול להיות בעבירות בינונית לרכב נמוך עם נהג חדש.

53

momo_momo

04 במרץ 2013 ב 21:31

תודה ... :-)

54

אורח/ת

03 באפריל 2013 ב 18:16

דיהטסו טריוס

האם טריוס יכול לעשות את המסלול ?
בהנחה ויש רכב עם הילוך כח שמתלווה

55

Ogash Ofer

03 באפריל 2013 ב 18:31

דיהטסו טריוס

אורח/ת כתב/ה:
"האם טריוס יכול לעשות את המסלול ?
בהנחה ויש רכב עם הילוך כח שמתלווה "
חיובי. הכי חשוב שנהג הטריוס ידע לנהוג בטריוס שלו ואז גם לא יזדקק ולו פעם אחת לרכב עם ההילוך כוח (אבל תמיד טוב שהוא שם).

56

ygal59

03 באפריל 2013 ב 19:13

תודה

57

conarius

01 באוקטובר 2013 ב 10:09

שאלה בנוגע לקובץ המצורף

1) האם הקובץ המצורף כולל את התיקון של הטעות שצוינה למעלה בנ.צ 12?
2) האם המסלול המתואר בקובץ עביר לפורסטר 2011 ?

בתודה מראש
רז

58

Ogash Ofer

02 באוקטובר 2013 ב 08:56

טעות בסיפור דרך בנ.צ 12

neini כתב/ה:
"אחרי החציה של הנחל מול בור המים העתיק (0.9 קמ) פונים שמאלה לכיוון השביל הכחול ולא הירוק כפי שנכתב. הירוק מוביל לסכין! מאד מסוכן!!"
שימו לב לקטע נסיעה לאורך נחל קדרון בין נ.צ. 12 לנ.צ. 13. המסלול נכתב בשנת 2008 ומאז שינו קצת את סימון השבילים ובעיקר נחל קדרון שינה את התוואי. אך עדיין יש לנסוע מזרחה מנ.צ. 12 עד לנ.צ. 13. מתחילים בנסיעה מזרחה על השביל המסומן בירוק. לאחר כק''מ (0.9 ק''מ לפי סיפור הדרך - מול בור המים)  השביל הירוק הופך לשביל הולכי רגל (מכאן האזהרות על שביל מסוכן) ויש לעבור לנסוע בהתאם לסיפור הדרך ועל השביל המסומן בכחול - עד המפגש עם השביל האדום בנ.צ. 13. יכול להיות שמעברי הנחל מדרום לצפון וחזרה ישתנו מעט. אשמח אם מטייל על המסלול יעדכן קטע זה.

59

Ogash Ofer

02 באוקטובר 2013 ב 09:01

שאלה בנוגע לקובץ המצורף

conarius כתב/ה:
"1) האם הקובץ המצורף כולל את התיקון של הטעות שצוינה למעלה בנ.צ 12?
2) האם המסלול המתואר בקובץ עביר לפורסטר 2011 ?

בתודה מראש
רז"
1. הקובץ המצורף למסלול הוא הקובץ הנכון. ראה תגובתי הקודמת להבהרת המסלול בין נ.צ. 12 לנ.צ. 13. 2. המסלול עביר לפורסטר. יש לדעת לנהוג בשטח והמסלול לא מומלץ לטיול ראשון בשטח ללא הדרכה או ליווי של נהג מנוסה. ובכלל לא כדאי לצאת רכב בודד.