שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2009 - סיכום היום השלישי

הדקאר הראשון שנערך מחוץ ליבשת אפריקה יצא לדרך ואנו נעדכן אתכם מדי יום במתרחש, עם מעקב צמוד אחר הצוות הישראלי, יזהר ערמוני ואביב קדשאי במכונית מספר 423

יום 3, שני, 5.1.09

מסלול היום השלישי שם פעמיו צפונה, במרחבי פטגוניה. הקטע התחרותי קוצר מ-616 הק''מ המתוכננים ל-551 בלבד. חום כבד וקטעים של חול טובעני הנקרא ''פש-פש'' (Fesh-Fesh) הקשו על המתחרים וכבר נרשמו כ-30 אופנוענים שפרשו, 12 כלי רכב ושתי משאיות. בטרקטורונים פרש עד כה משתתף אחד בלבד.
אופנועים – מארק קומה, שניצח את הקטע, ממשיך להוביל את התחרות כולה. דפרה פתח בסערה, אך בעיות צמיגים אילצו אותו להשתמש בחומר לתיקון תקרים, מה שהגביל את מהירותו ל-60 קמ''ש בלבד והוא סיים את המקצה במקום ה-47, למעלה משעה אחרי קומה, שיתרונו בדרוג הכללי עומד על כ-47 דקות. במקום השני בדרוג הכללי נמצא פרטיג, הרוכב על ימאהה, ובארבעת המקומות שאחריו שוב אופנועים של KTM.
טרקטורונים – דקלרק סיים אמנם במקום השני, אבל הפיגור שלו אחרי המנצח – מצ'ק מצ'כיה - עמד על דקה ו-47 שניות בלבד, כך שהוא מוביל את הדרוג הכללי עם יתרון של כ-40 דקות. המתחרים בארבעת המקומות הראשונים רוכבים על כלים של ימאהה.
מכוניות – אל-עטייה ניצח גם את הקטע הזה, כשסאיינז מסיים 35 שניות אחריו. בדרוג הכללי מוביל סאיינז על אל-עטייה, בשלוש דקות ו-40 שניות. מבחינת היצרנים, בעשירייה הפותחת נמצאים שלושה כלים של פולקסוואגן (סאיינז, דה-וילריה במקום השלישי, מילר במקום השישי), שלושה של מיצובישי (פטרנהסל במקום רביעי כ-9 דקות אחרי המוביל, רומא במקום חמישי, אלפנד במקום העשירי), שני ב.מ.וו (אל-עטייה, טרהנובה במקום 7), כלי אחד של ניסאן (הולוצ'יק הפולני במקום השמיני), וההאמר של רובי גורדון במקום התשיעי.
בכלי הרכב הסדרתיים ממשיכה תחרות עזה בין הטויוטות של ניקולס גיבון ושל ז'אן מיצוהאשי. הם סיימו המקצה במקומות 31 ו-32 בהתאמה, עם פער של 7 שניות בלבד! בדרוג הכללי מוביל הנהג היפני עם יתרון של 21 שניות על מתחרהו.
משאיות - צ'אגין הכביד את רגלו הימנית על דוושת התאוצה וסיים במקום הראשון כשהוא מקדים את דה-רוי בשלוש דקות ו-24 שניות. קבירוב סיים שלישי, כ-7 דקות אחרי המוביל. בדרוג הכללי ממשיך דה-רוי להוביל לפני קבירוב ביתרון של שבע דקות ו-46 שניות, כשצ'אגין מטפס למקום השלישי עם פיגור של תשע דקות ו-28 שניות.
הצוות הישראלי – לצמד ערמוני/קדשאי היה עוד יום טוב, אותו סיימו במקום ה-41, בדיוק אותו מקום שהם תופסים בדרוג הכללי.          
גם היום הקטע התחרותי ארוך למדי, 459 ק''מ, בנתיב שרובו דרכים מהירות המטפסות לגובה של כ-1300 מטר.  

יום 3, שני,  5.1.09

דקאר 2009 - יום אחר יום

מפת היום השלישי

מפת היום השלישימפת היום השלישי

סיכום היום השלישי בוידיאו - מתוך YOUTUBE

תמונות מדקאר 2009

תמונות מדקאר 2009תמונות מדקאר 2009תמונות מדקאר 2009תמונות מדקאר 2009

תגובות

0 תגובות