דף מתוך

באגי זיניקס 300 Zinix במבחן דרכים

סבך צינורות, מנוע 300 סמ''ק, הנעה אחורית, הגה אחד לאחד וכסא שמושיב אותך נמוך וקרוב מאוד לשטח מספקים לנהג חוויה אחרת.
עופר אוגש יחד עם צוות הצילום של אתר השטח 4X4 יצאו ביום קיץ חם להבין מה זה הבאגי זיניקס הזה???

אז מה זה באגי?

חיפוש של המילה ''באגי'' באתר השטח מביא תוצאות שמהן אפשר יהיה להגדיר ''באגי'' - כ-''רכב שטח בבניה עצמית''.  (ולשם הדוגמא: קישור 1, קישור 2, ויש עוד... תחת ההגדרה ''באגי'' באינציקלושטח). חיפוש מתקדם באתר השטח של המילה ''באגי'' יקח אתכם לשלל שירשורים ושאלות בפורומים ובגלריות  של ''איך בונים באגי?''. (ולשם הדוגמא: קישור  ויש עוד...). הרבה שנים היה הבאגי כלי שטח עם הנעה אחורית - זול לבנייה בגרסה הבסיסית ומוביל בתחרויות ראלי בארץ ובעולם בגרסאות היקרות והמיוחדות (ולשם הדוגמא: שלסר במרוצי הדאקאר (קישור) ואברמוב וסגל במרוצים בישראל (קישור)).

אז מה זה באגי?

מבנייה עצמית לבנייה סדרתית

תום קאר הוא היצרן שהחל לבנות באגי סדרתי בישראל ואף הפיץ ומכר את הטכנולוגיה לעולם (מפעל לייצור תום קאר הוקם בארה''ב) - קישור. זיניקס הוא מותג ישראלי (של משפחת זיני ממושב יד רמב''ם שליד רמלה) שמייבאת באגים סדרתיים של חברה אמריקאית בשם CARTER, הנמצאת בבעלות של SYM ארה''ב (קישור), ומתמחה בבניית שלדות וכלי רכב בסין בשילוב מנועים מוכחים של SYM (סאן יאנג) הטייוונית המייצרת קטנועים וטרקטורונים קטני נפח.

מבנייה עצמית לבנייה סדרתית

מה יש בזיניקס 300?

הזיניקס 300 שוקל 360 ק''ג (כמו טרקטורון גדול) ולו שלדת צינורות באורך של כמעט שניים וחצי מטר וברוחב של מטר ושישים ובגובה של מטר וחצי ובתוכה שני מושבים אחד ליד השני.
לזיניקס 4 מתלים נפרדים בעלי בולם וקפיץ מסביבו בתצורה של Coil Over 
ובלמי דיסק מקדימה ומאחור שאפשר לווסת את עוצמת הבלימה בין הקדימה לאחורה בדוושת הבלם.
המנוע הוא של סאן יאנג SYM בנפח 300 סמ''ק, 4 פעימות,  המספק 24 כוחות סוס. המנוע מעביר את הכול לגלגלים האחוריים באמצעות וארייטור (גיר אוטומטי רציף המונע באמצעות רצועה) ובניהם דיפרנציאל.

מה יש בזיניקס 300?

ואיך זה מרגיש?

המושבים הנמוכים וחגורות הבטיחות (4 נקודות) מושיבים את הנהג, ואת הנוסע שלידו, קרוב לקרקע.
תנוחת הנהיגה מחייבת נהיגה עם רגל ימין על הגז ורגל שמאל על הבלם - תנוחה המאפשרת שימוש מקביל בגז ובבלמים.
ההנעה האחורית וויסות עוצמת הבלימה (קדימה – אחורה) מאפשרים להיכנס מהר לפניות וסיבובים, לזרוק זנב בקלילות וליהנות מפאן עם תחושה גדולה מאוד של בטחון.

ואיך זה מרגיש?

שטח טכני

הכלי מגהץ ברמה סבירה, מהמרות קשות חובטות ברכב ויש להאט לפניהן.
מרווח הגחון של הזיניקס טוב ויש לציין כי אין בליטות תחת הכלי, כך שאפשר ''להחליק'' מתחתיו אבנים וסלעים ללא חשש.
הכלי מתקשה בשטח טכני בשל הנעה אחורית ומנוע חלש. לפני תיקול או טיפוס של מעלה קשה יש לתכנן את מסלול הטיפוס. ולאחר התכנון להניח את הצמיגים במקום הנכון ולהגיע עם מעט תנופה על מנת לטפס או לעבור את המכשול.

שטח טכני

מנוע והגה

המנוע של הזיניקס חלש, שלא לומר מאוד חלש, אבל הוא מאפשר ביצועים סבירים.  
בשילוב עם הוארייטור עובד המנוע ביעילות המוכרת מקטנועי סאן יאנג. אין כאן כוח מתפרץ ואין ריגושים מיוחדים אבל בשביל הכלי הזה הם בהחלט מספקים ואת הריגושים מספק הכלי הפתוח, תנוחת הישיבה וההגוי הזריז.
ההיגוי של הזיניקס הוא תענוג. ההגה מדויק ומחובר ביחס ישר לגלגלים דבר המאפשר לנהוג מבלי להוריד את הידיים מההגה ולו לרגע.

מנוע והגה

לסיכום

לוח השעונים אינו קריא, החלקים מהם מורכב הכלי פשוטים, והמתלים עושים את עבודתם באופן בסיסי בלבד.  אפשר לכתוב כי הכלי מרגיש בסיסי ופשוט אך בתחשב במחירו הנמוך (פחות ממחצית ממחירו של טרקטורון) הזיניקס נותן תמורה מצויינת.
זה כלי למתחילים הרוצים להיכנס לעולם השטח. לטייל בקרבת הבית או בשבילי המדבר במחיר כניסה מדהים (כ-35,000 ש''ח) ולקבל הרבה פאן מכלי שנראה ומרגיש כאילו ייצרו אותו בבית.

לסיכום

נתונים טכניים

carter
יצרן
מ''מ2,360
אורך
מ''מ1,620
רוחב
מ''מ1,560
גובה
ק''ג360
משקל יבש
SYM 300Cc
מנוע
אוטומטית
תמסורת
אחורי
דיפרנציאל
23X10-8
צמיגים קדמיים
25X12-10
צמיגים אחוריים
נפרדים בתצורת COILOVER
מתלים
מסרק הגה
מערכת היגוי
בלמי דיסק הידראולי
בלמים
בנזין
דלק
כ''ס24
הספק
חגורות בטיחות 4 נקודות, כלוב התהפכות
בטיחות
נוזל (מים)
קירור

תודה רבה לאריאל לוין על התמונות

תודה רבה לאריאל לוין על התמונות תודה רבה לאריאל לוין על התמונות תודה רבה לאריאל לוין על התמונות תודה רבה לאריאל לוין על התמונות תודה רבה לאריאל לוין על התמונות תודה רבה לאריאל לוין על התמונות תודה רבה לאריאל לוין על התמונות תודה רבה לאריאל לוין על התמונות

תגובות

30 תגובות

1

גלעד4X4

10 באוגוסט 2009 ב 09:08

נראה כלי נחמד

2

אורח/ת

19 בדצמבר 2009 ב 18:21

חרא כלי !!!!!

כלי מסריח חבר שלי קנה כזה באיזשהו שלב מתחילות בעיות במנוע הגלגלים מעפנים אש !! תומקאר הכי טוב אין לו בעיות לא כלום ! כלי אמין ביותר !

3

אורח/ת

17 במרץ 2010 ב 09:44

זה אחלה באגי

אני קניתי באגי והוא נוסע טוב מאוד

4

אורח/ת

07 באוקטובר 2010 ב 20:36

באגי

כמה הבאגי שלך סוגר ?

5

הומר_אוברין

10 באוקטובר 2010 ב 00:31

כתבה חדשה - באגי זיניקס 300 Zinix במבחן דרכים

כדאי קצת לברר יותר חוות דעת לגבי תומקאר...

ממה שאני שומע מהשטח, הכלי הזה הוא לבעלי ממון רב וחברים עם הרבה סבלנות בשטח...

היום יש מלך אחד בתחום וקוראים לו RZR.

6

אורח/ת

18 בנובמבר 2010 ב 16:01

אל תתפתו !!!! הודעה חשובה מאוד !!!!!!!!

חבר'ה אל תעשו את הטעות שאני עשיתי ,רכשתי את הכלי הזה במרץ השנה ומאז לא נהניתי איתו אפילו פעם אחת עד הסוף , אינספור תקלות :בדפרינציאל ,חלקים שמתפרקים ,פעמיים הלך דיפרנציאל בשווי 3800 כש"ח כל אחד , כשרושמים לכם באתר המוסך המרכזי הם לא טורחים לציין שיש רק מוסך מורשה אחד והוא מחסן קטן מתחת לסוכנות של טויוטה ברמלה , שיש בו מוסכניק אחד בן 24 שצריך להספיק הכל , דרך אגב אם הבנתם ונפל לכם האסימון אחרי חודש או שניים מה קניתם ! תנסו עכשיו למכור או לעשות טרייד אין , אנשים וסוכנויות לא מסכימים לקחת את הכלי עם 300 ק"מ ב15,000 ש"ח !!!!! ,יש עוד מלא לספר , אני הפסדתי 42,800 ש"ח , תעשו טובה אל תהיו פראיירים גם ! מי שמעוניין בפרטים והוכחות שיצור איתי קשר דרך המייל .

7

אורח/ת

28 בדצמבר 2010 ב 23:17

??????

אח שלי השבוע אני אמור ליקנות כלי כזה הייתי מעוניין ושמח אם תיצור איתי קשר ב0578740740 דודו

8

רועיייי

30 בדצמבר 2010 ב 19:54

מרוצה מאוווווווווד

כלי מדהיייייייייייייייייים ! אין דברים כאלה .

9

wpl

03 בינואר 2011 ב 22:53

כדאי ???

קנית בסוף ? חושבת לקנות מתנה לבעלי
האם כדאי ?

10

אורח/ת

07 באפריל 2011 ב 22:43

באגי מדהים

אני נוהג הכלי יותר משנה וחצי ללא תקלות שרות מדהים איכות טובה אם מטפלים בכלי בזמן
8 מספר מעשיות

11

אורח/ת

27 באפריל 2011 ב 15:15

רצוי לקרוא

כלי נחמד ולא יותר ... כל מי שמחפש ריגושים בשטח ולהשתולל זה לא הדבר הכלי הזה הוא יותר לטייל בהנאה וקצת לזרוק את הזנב ... אין יותר מדי בעיות יש לי אותו כבר 8 חודשים והוא לא רע אבל לא מה שחושבים שזה הוא ממש לא להשתולל אבל יחסית למנוע 300 הוא עולה הכל ואין לו בעיה עם כל מכשול

12

אורח/ת

29 באפריל 2011 ב 12:24

באגי עים ביצועים מרשימים

יש לי באגי זניקס 300 09 היתי איתה יומיים טיול שטח מכפר תבור לקצרין וחזרה
עשיתי 250 קילומטר בשטח קשה מאוד על 16 ליטר דלק
מי שרוצה להיתרשם מהביצועים יכול להיכנס אצלי בפיסבוק ל איתן כורם ולראות תמונות
אין מיכשול שהבאגי לא עברה ממליץ בחום ומלא אהבה לכלי

13

אורח/ת

30 באפריל 2011 ב 20:17

אחד שמבין

חראאאאא כלייי אל תקנו אין אמינות בכלל יש ללי אחד והוא מיתפרק אחרי כל טיול רגוע וקטן

14

אורח/ת

03 במאי 2011 ב 20:50

אחד שמבין באמת

לבחור שרשם שהכלי הוא חרא של כלי , אתה לא מבין שום דבר . אתה כניראה מאלה שמתעללים בכלי , לי יש 4 כלים כבר חצי שנה , הכלי אמין ואני נהנה מכל רגע .
ממליץ מאוד .

15

אורח/ת

03 במאי 2011 ב 20:52

חשוב לקרוא

בסוף השבוע הזה ראינו מה הזיניקס יכול לעשות , מתוך 10 RZR הוא הגיע רביעי , שלוש שניות ליפני השלישי , שלושת המקומות הראשונים היו RZR משופרים .
הזיניקס הוא כלי מדהים , והחברה אמינה וקיימת המון שנים

16

nadav-s

05 במאי 2011 ב 21:17

מבחן דרכים - באגי זיניקס 300 Zinix במבחן דרכים

מה כבר יכול להיות לכלי כזה???מנוע דפוק? הייתי מכניס לו מנוע יותר גדול וגומר את הסיפור, לכל בעיה יש פתרון.

17

אורח/ת

11 במאי 2011 ב 20:05

הזיניקס כלי אכותי

המנוע לא דפוק . נהנה מהכלי מאוד !

18

אורח/ת

11 במאי 2011 ב 20:20

למבחן בדרכים

המנוע הוא מנוע סניאנג אמין , חסכוני ובעל 22 כוחות סוס ,
תפסיק לדבר שטויות .

19

רועיייי

30 ביוני 2011 ב 15:32

לכל הקוראים ,

חברת זיניקס היא חברה אמינה , איכותית ובטיחותית
לכל אלה שאמרו שאחרי נסיעה אחת צריך לתקן את הכלי ? אם אתה מנסה להגיע לקצה של הכלי וקורע אותו בשטח ומנסה כמה שיותר לחפש איפה אפשר לשחוט אותו אז כן ! ברור שאחרי נסיעות כאלה תיצטרך תיקון כי אתה מתעלל בכלי !!! למזלך החברה אמינה ועומדת מאחורי הכלים שלה ב100%
לי יש המון טרקטורונים בבית וכ5 כלים של ה300 , נהנה מימנו מאוד !!!
אני בנאדם שיודע לשמור על הכלי ואוהב לצאת לטיולים שאני נהנה מהכלי ולא מנסה להרוס אותו .
ממליץ בחום !!

20

רועיייי

30 ביוני 2011 ב 15:34

יש אמת ,

הכלים שהיו ב2009 הם כלים שונים מהכלים שיש כרגע בחברה ,
הכלים שיש עכשיו הם כלים מצויינים ומתאימים מאוד לנסיעות בשטח .
הכלי גם כמעט ולא רואה מוסך!!
ממליץ מאוד מאוד
וכל מיללה שכתב מספר 20 נכון .

21

levi4x4

09 באוקטובר 2011 ב 09:17

הכלי הכי גרוע בעולם

אני יודע יש לי זינקס 500 זה כלי טוב ה300 ממש גרוע הוא קטן וחלש אם משהוא רוצה 500 זה הכלי

22

אורח/ת

23 באפריל 2012 ב 12:27

כדאי לקנות או לא כאדי ?

אני מת לקנות באגי כזה אבל לא מכיר כלום על הכלי הזה מפחד לקנות בגלל התקלות מה אתם מציעים לי אחרי נסיון ?

23

אורח/ת

26 בינואר 2013 ב 21:07

באגי סבבה עד שאולך מנוע שזה הקיסים של המנוע והטלטל אז מתכי הסיפור של החברה שעם ישר אומרים לך לך לחברת שזה חברה של טוסטוסים .
הקרנק לא דומה למה שעם אומרים הקיס של המנוע אין בחברה זינקס ביד רמבם .

אז ככה יש לי כלי שיושב בבית בלי כיסים ואין תשובה לחברה

24

אורח/ת

03 בפברואר 2013 ב 21:21

אכזבה

יש לי את הבאגי בסביבות ה3 חודשים ובזמן הזה הוא היה יותר זמן במוסך מאשר בכביש.. הוצאתי עליו הרבה יותר ממה שחשבתי שאני אצטרך להוציא. מלא בעיות איכות (בנייה וחלקים) גרועה, חלקים יקרים ובקיצור לא שווה את הכסף. לא לקנות!

25

אורח/ת

12 במאי 2013 ב 22:07

הסבר על הכלי

הכליהכליה כלי הינו כלי מעולה יש לי אותו שלושה חודשים ואני מהן מכל רגע. החשוב הוא לשמור על הכלי לגרז אותו אחת לחודש לשן אותו פעם בשבוע ולא לזלזל בו.
אני בהתחלה זלזלתי והרסתי הרבה עד שהתחתי לטפל בו כמו שצריך.
כל אלו שרושמים שזה לרא של כלי לא מטפלים נכון בכלי.

26

אורח/ת

08 בספטמבר 2015 ב 20:53

זיניקס 300 חוקי לעלות לכביש?

היי אני רוצה לקנות את הכלי הזה אבל אני פוחד שאני לא יוכל לנסוע איתו על הכביש אני עושה רישון t1

27

ruici00

20 בדצמבר 2015 ב 17:40

אל תתפתו !!!! הודעה חשובה מאוד !!!!!!!!

לא לקנות זיניקס 300 אני מתכנן לקנות???

28

אורח/ת

26 בדצמבר 2015 ב 11:23

יש לו גישה לכביש?

אני כרגע הולך לגשת ללימודים לטרקטור על מנת לקנות את הכלי
ואחד הדברים שהכי חשובים לי לדעת האם יש לו גישה לכביש
האם אפשר לנסוע בכל בכל כביש
האם בכלל

29

אורח/ת

29 בספטמבר 2016 ב 16:38

לגבי הבאגי

רציתי לדעת אם זה חוקי לנסוע איתו על הכביש
אשמח לקבל תשובה בהקדם
תודה כפיר

30

Ogash Ofer

29 בספטמבר 2016 ב 18:10

באגי לנסיעת כביש

אורח/ת כתב/ה:
"רציתי לדעת אם זה חוקי לנסוע איתו על הכביש
אשמח לקבל תשובה בהקדם
תודה כפיר"
הכלים הישנים היו חלקם עם רישוי טרקטור ואישור לחציית כבישים.  בדוק ברישיונות של כלי הרכב אותו אתה רוצה לקנות. 

דף מתוך