שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ניסאן מתחדשת

הדור השביעי של הפטרול, שהוצג לראשונה באבו-דאבי, קיבל עיצוב מודרני, מערכות משוכללות ומנוע בנזין חזק, אבל איבד את הסרנים החיים

הפטרול של ניסאן, שזכה לתהילה רבת שנים כרכב שטח קשוח, מתרכך. בדגם החדש, שהוא כבר הדור השביעי, הדגש הושם על יכולות הכביש ופחות על יכולות השטח, למרות שעל הנייר הוא מצויד בכלים שיאפשרו לו להתמודד גם באתגרי עבירות.

פזילה לכביש, עם יכולות שטח, הפטרול החדש

פזילה לכביש, עם יכולות שטח, הפטרול החדשפזילה לכביש, עם יכולות שטח, הפטרול החדש

השינוי העיקרי, מלבד כמובן העיצוב החדש, הוא היעלמותם של הסרנים החיים. במקומם יקבל הפטרול מערכת מתלים נפרדת לכל גלגל, עם מערכת בולמים שיודעת להפחית את נטיות הרכב בזמן שינויי נתיב מהירים והפניות. המערכת (HBMC - Hydraulic Body Motion Control System) אמורה לייצב את הרכב באמצעות דחיסת שמן לתוך הבולם כדי לשנות את אורכו.
המנוע היחידי שהוצג עד כמה הוא בנזין בתצורת V-8 בנפח 5.6 ליטר (פזילה לטויוטה?), עם 400 כ''ס ו-כ56 קג''מ. המנוע מעביר את הכוח דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שבע מהירויות ודיפרנציאל מרכזי עם הילוך כוח. יש אפשרות לבחירה של ארבעה מצבי נהיגה: כביש, שלג, חול וסלעים. הפטרול קיבל בנוסף גם מערכת לזינוק בעליה ומערכת לבקרת מהירות בירידה. 

פינוק פנימי

פינוק פנימיפינוק פנימי

כאמור, יש עיצוב חיצוני חדש, מודרני, וגם החלל הפנימי שונה, ועכשיו הוא הרבה יותר יוקרתי ומפנק עם הרבה עור, אלומיניום מוברש ועץ. כמתבקש, יש גם מערכת בידור מלאה, עם מסכי די.וי.די שקועים בתוך משענות הראש של הכיסאות. לטענת ניסאן, המרווח הפנימי הוגדל לטובת היושבים בשורה השנייה – וגם בשלישית. בסך הכל יש שבעה מקומות ישיבה.
על אותו בסיס, הציגה ניסאן בתערוכת הרכב בניו-יורק גם הדגם החדש של האינפניטי, ה-QX56עם קצת יותר עור ופינוקים. תחילת השיווק של שני הדגמים מתוכננת לסוף 2010-תחילת 2011.

אותה גברת, אינפיניטי FX56

אותה גברת, אינפיניטי FX56אותה גברת, אינפיניטי FX56

במקביל, מסתובבות בעולם הרכב שמועות על דגם חדש של האינפינטי, ה-DX, שיהיה פרויקט משותף של ניסאן עם רנו, מצויד במנועים של מרצדס. מדובר על דגם קטן יחסית, שיתחרה ב-X1 של ב..מ.וו וב-Q3 של אודי. כרגע הנושא הוא בגדר שמועות בלבד, נעדכן אתכם אם יהיו התפתחויות.        

סלון לשבעה

סלון לשבעהסלון לשבעה

תגובות

3 תגובות

1

Ogash Ofer

06 במאי 2010 ב 08:20

כמה קישורי פטרול

הפטרול החדש בסרט וידיאו - קישור
מבחן דרכים במרוקו: פטרול מול לנדקרוזר 100 -קישור
האוטו שלנו גדול ופטרול - קישור
ניסאן Nissan פטרול- אגדת השטח   - קישור

2

italo@012smil

07 במאי 2010 ב 00:22

לנד קרוזר 200 V8 עדיף יותר

אני מעדיף את הלנד 200 V8 או את הלקסוס LX 570 .
טויוטה וניסאן ידועות כיריבות גדולות אבל הטויוטה עדיפה לדעתי בשטח כי היא בעלת היסטורית שטח טובה והיא מבינה בריכבי שטח יותר מאשר ניסאן

3

micha_kr

07 במאי 2010 ב 01:00

כתבה חדשה - ניסאן מתחדשת

גם אני :-)