שטח 4X4 > מסלולי טיול > נגב דרומה עד אילת

מסלול טיול: מנחל נקרות לנחל מישר

מסלול שייקח אתכם ללב אחד הנחלים השוממים והפראיים בדרום – אל נחל מישר, הזורם אל תוך נחל נקרות. תחילתו של המסלול במכתש רמון, המשכו בנחל נקרות וסופו במישר שעל כביש 40.
כ-50 ק"מ מהירים עם מספר קטעים טכניים.

אבני דרך לאורך המסלול:

מצפה רמון, מכתש רמון, חניון בארות, רמת סהרונים, נחל ארדון, נחל נקרות, מיצד נקרות, נחל מישר, הר חדב, המישר.

עבירות, שטחי אש, שמורות טבע והנחיות כלליות

המסלול בעבירות קלה ומשולב בקטעי הדורשים הילוך כוח LOW. נהג מנוסה המכיר את מגבלות גובה הרכב יכול לצאת למסלול עם רכב ללא הילוך כוח אבל בליווי רכב עם הילוך כוח ורצועת גרירה לעזרה... אם ידרש.
מומלץ לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות וציוד גרירה וחילוץ מתאים לרכבים המשתתפים.
רב מסלול הטיול בתוך שמורות טבע ויש להקפיד על נסיעה על השבילים המסומנים או על השבילים הברורים בשטח. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
המסלול חוצה שטחי אש של צהל ואפשר לטייל במסלול רק בסופי שבוע.
חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו. המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 9 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה בסוף הכתבה.

שיטת הניווט

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 .
הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.
שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך לא מחויב אם תקפידו על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך.

מה עושים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מאיפוס לאיפוס) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך. בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון.
באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

הכנת אמצעים למסלול

ציוד גרירה מתאים: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
לטרקטורון – ערכת תיקון פנצ'ר וקומפרסור
מכשיר GPS – לא חובה, אך עוזר
מפת סימון שבילים
מצפן
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת
שולחן וכסאות לארוחת הצהרים
מים ומזון ליום שטח

מומלץ לקרוא את הטיפים לנהיגה בשטח

קישור לטיפים לנהיגה באתר השטח

תחילת המסלול:

בכיכר הכניסה למצפה רמון שעל כביש 40.
נ.צ. 1 – מצפה רמון

מתחילים ומאפסים מד אוץ

נוסעים דרומה על כביש 40 לכיוון המכתש.
0.7 ק''מ עוצרים על הכביש לתצפית ממעלה עצמאות לתוך המכתש וממשיכים בירידה לתוך המכתש.
11.4 ק''מ משמאל לכביש שביל מסומן אדום משמאל עם שלט לבארותיים ועין סהרונים.
נ.צ. 2 – ירידה מהכביש

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מכתש רמון

לפניכם מוזיאון גיאולוגי מאובן הייחודי לנגב הישראלי. אורכו כ-40 ק''מ, רוחבו המירבי כ-9 ק''מ והפרש הגבהים בו מגיע עד כ-400 מטר. לא יאמן!!! – אבל המכתש הוא עמק הנמצא בשיא הגובה של ההר ונוצר בתקופת אקלים גשומה לאחר ששכבות הסלע נסחפו דרך הנחל (נקרות) המנקז את פסגת ההר.
כיום האקלים המדברי היבש שומר על קירות המכתש מפני בליה וכך נחשף בפנינו מגוון עצום של סלעים אשר נוצרו בתקופות גיאולוגיות שונות– נראה בבירור בהמשך המסלול בתוך נחל ארדון.

מכתש רמון

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל המסומן באדום.
4.7 ק''מ צומת T בו פונים שמאלה לכיוון חניון בארות.
4.9 ק''מ חולפים על פני חניון בארות שמשמאל לדרך.
5.4 ק''מ נעצרים בצומת שבילים אדום – שחור.
ממול רואים את המשכו של ציר הנפט ומעלה מחמל שעל מצוק המכתש.
נ.צ. 3 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל המסומן באדום לכיוון רמת סהרונים.
0.9 ק''מ צומת מוסדר בו ממשיכים ישר ושמאלה לשביל המסומן שחור לכיוון נחל ארדון.
2.1 ק''מ בחניון הרכב של רמת סהרונים פונים שמאלה ויורדים על השביל השחור לתוך נחל ארדון.
2.6 ק''מ השביל השחור מגיע לנחל ופונה ימינה (שמאלה שביל רגלי כחול מטפס לגבעת חרוט).
נוסעים בתוך הארדון שמשמאל רואים את קיר השכבות המרשים של מכתש רמון.
5.3 ק''מ צומת מפער נקרות.
נ.צ. 4 – צומת מפער נקרות

מאפסים מד אוץ

ימינה על כביש 40 חזרה לתוך מכתש רמון ולמרכז הארץ.
שמאלה על כביש 40 לכיוון צומת ציחור ודרומה עד אילת.

מצד נקרות

מומלץ להמשיך שמאלה עוד 200 מטרים עד מצד נקרות הבולט מצפון על גדת הנחל ובור נקרות מדרום אליו יש ללכת כ- 200 מטרים בתוך ערוץ הנחל הקטן.
מצד נקרות הוא תחנת מעבר של הנבטים אשר חצו את דרך הבשמים מתימן שבחצי ערב, דרך ירדן והערבה ועד לנמל עזה. כאן קבלו השיירות שירותי דרך ומקום לישון את הלילה בדרך שבין מואה וחרבת קצרה שממזרח לעין סהרונים שממערב. בערוץ שמדרום נמצא בור מים מבוטן שאגר לתוכו מי גשמים ונבנה לטובת אורחי המצד.

מצד נקרות

מאפסים מד אוץ

מהצומת עם נחל המישר יש לפנות ימינה, לצאת מהנקרות ולנסוע עם סימון השבילים השחור בתוך נחל המישר (משמאל על הגבעה חניון לילה).
3.9 ק''מ השביל השחור מטפס שמאלה על גדת הנחל.
7.2 ק''מ צומת שבילים.
נ.צ. 6 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים דרומה ישר ושמאלה על השביל שחוצה את ערוץ הנחל מספר פעמים (השביל השחור פונה ימינה ולא ממשיכים איתו).
2.9 ק''מ צומת בו פונים שמאלה בתוך ערוץ נחל מישר.
3.7 ק''מ (מצטבר) יורדים לתוך הנחל פונים שמאלה ונוסעים בתוך הערוץ.
4.2 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים, מתחת לנ.ג. 430 – גבעה בולטת מדרום לצומת, הבנויה משכבות סלע יפות.
נ.צ. 7 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ועוברים מתחת ומימין לנ.ג. 430.
נוסעים בתוך ערוץ הנחל ומחפשים את השביל שחוצה את הערוץ.
3.2 ק''מ השביל יוצא מהנחל ופונה דרומה לשלוחת נמוכה ואופקית הבנויה מחמדה מקסימה.
3.8 ק''מ נעצרים על שביל לבן כבוש.
נ.צ 8 – שביל כבוש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכיוון דרום-מזרחה עם השביל המסומן באדום.
0.4 ק''מ השביל נכנס לחצץ של נחל נקרות – יש להמשיך ישר וימינה, לחצות את הנחל לעבר משטח הסלע בגדה שממול ולהמשיך עם סימון השבילים האדום חזרה לתוך הנחל.
5.2 ק''מ השביל פונה שמאלה ומטפס מהנחל – שימו לב לסימון השבילים האדום שעל הסלע הגדול.
8.5 ק''מ צומת נחל נקרות ונחל מישר - סימון שבילים אדום עם שחור.
נ.צ. 5 – צומת אדום שחור

מאפסים מד אוץ

סוף מסלול - עד כאן כ-50 ק''מ של מסלול הטיול

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומערבה על השביל הכבוש.
2.2 ק''מ מגיעים לכביש 40 מצפון לקטע של שביל המישר.
נ.צ. 9 – כביש 40

מאפסים מד אוץ

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000

רשימת נקודות הציון ברשת ישראל הישנה

נ.צ.
צפוניות
מזרחיות
1
1002564
131031
2
1000528
138954
3
1003828
142284
4
1001552
145297
5
0998181
150749
6
0992751
147793
7
0989524
147382
8
0986233
145595
9
0986667
143398

קובץ TWL להורדה

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת NAVIGUIDE
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4'' או להחליף את הספרה ''0'' בספרה ''3''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL להורדה

תגובות

19 תגובות

1

ilix

08 בדצמבר 2010 ב 14:28

שאלה מקצועית

אפשרי לעבור את המסלול בשלום עם גראנד ויטרה לא ממוגן????

2

Ogash Ofer

08 בדצמבר 2010 ב 16:18

שאלה מקצועית

ilix כתב/ה:
"אפשרי לעבור את המסלול בשלום עם גראנד ויטרה לא ממוגן????"
זה כמובן תלוי בנהג. נהג מיומן ו/או זהיר יעשה זאת ללא בעייה עם גראד ויטארה.

3

ariels17

24 בדצמבר 2010 ב 20:50

אחלה מסלול

עשינו היום את המסלול, פשוט תענוג .
נוף מדהים , קטעי נהיגה של ראלי  וגם קטעים טכנים
פשוט כייף של מסלול

4

amir.dru

07 באפריל 2011 ב 11:18

האם ניתן לעבור עם טריוס

שלום, רציתי לשאול האם דיהטסו טריוס חדשה יכולה לשרוד את המסלול ?

תודה, אמיר

5

Ogash Ofer

07 באפריל 2011 ב 12:37

האם ניתן לעבור עם טריוס

amir.dru כתב/ה:
"שלום, רציתי לשאול האם דיהטסו טריוס חדשה יכולה לשרוד את המסלול ?

תודה, אמיר "
כמו תמיד הכול תלוי בנהג... ובחבר עם הרכב הנוסף ורצועת הגרירה. הצעתי: אם יש לך ניסיון בשטח עם השטח, מצא חבר נוסף עם עוד רכב, ועדיף עם הילוך כוח, כמובן רצועות גרירה וצא לדרך. אם אם לך ניסיון תתחיל בטיולים קלים יותר (או שתצטרף לטיול מודרך ולהדרכת נהיגה).

6

הרדוף

20 באפריל 2011 ב 21:55

טיול לילה

האם הציר מתאים לטיול לילה בירח מלא? אם לא, האם יש המלצה לציר אחר בדרום?

7

Ogash Ofer

20 באפריל 2011 ב 22:23

טיול לילה בנחל נקרות ונחל מישר

הרדוף כתב/ה:
"האם הציר מתאים לטיול לילה בירח מלא? אם לא, האם יש המלצה לציר אחר בדרום? "
מתאים מאוד - אבל אסור באיסור מוחלט! זו שמורת טבע ואסור לנסוע בשמורת טבע בלילה (בטח שלא בשמורת טבע מדברית בה החיות פעילות בלילה).

8

Natishai

28 באוגוסט 2011 ב 16:23

שאלה מקצועית

האם טנדר 4על4 מתאים למסלול ?

9

Ogash Ofer

28 באוגוסט 2011 ב 18:02

תשובה ל: שאלה מקצועית

אין כל בעיה לטנדר 4x4 במסלול. בטח ובטח אם יש לו הילוך כוח.

10

יניב טרופר

11 בספטמבר 2011 ב 22:40

לגבי שטחי אש...

הי,

אנו מתוכננים לעשות את הטיול ביום שלאחר ראש השנה כולל לינה בחניון ארדון. האם למיטב ידיעתך אמורה להיות בעיה מבחינת שטחי אש? מדובר על
ימים חמישי שישי ( מיד לאחר ראש השנה ( 29.9.2011-30.9.2011)
תודה

11

Ogash Ofer

12 בספטמבר 2011 ב 18:14

לגבי שטחי אש...

yanivs222 כתב/ה:
"הי,

אנו מתוכננים לעשות את הטיול ביום שלאחר ראש השנה כולל לינה בחניון ארדון. האם למיטב ידיעתך אמורה להיות בעיה מבחינת שטחי אש? מדובר על
ימים חמישי שישי ( מיד לאחר ראש השנה ( 29.9.2011-30.9.2011)
תודה"
ה-29 הוא יום חמישי והוא ראש השנה - כך שהשטחים ''יבשים'' וצה''ל לא מתאמן. ה-30 הוא יום שישי ויום שני של ראש השנה - כנ''ל.

12

יניב טרופר

14 בספטמבר 2011 ב 23:58

תודה!!

13

saaroman

11 באוקטובר 2011 ב 20:40

טיול ביום שישי הקרוב

מבחינת שטח אש-האם ניתן לבצע את המסלול ביום ו הקרוב?

14

Ogash Ofer

12 באוקטובר 2011 ב 08:41

טיול ביום שישי הקרוב

saaroman כתב/ה:
"מבחינת שטח אש-האם ניתן לבצע את המסלול ביום ו הקרוב?"
באופן עקרוני כן. זה גם יום שישי וגם בגשר לחג וגם בסוכות (בסוכות רב שטחי האש ''מיובשים''). מומלץ: אם אתה רוצה לבדוק זאת ממקור מוסמך תתקשר למתא''מ - תיאום שטחי אש של הצבא. את כל הטלפונים אתה יכול למצוא ברשימה ש''דבוקה'' (מלשון: דבק) בראש פורום טיולים באתר  (קישור לפורום טיולים בארץ).

15

tamir.tal5

12 באוקטובר 2011 ב 08:57

טיול ביום שישי הקרוב

saaroman כתב/ה:
"מבחינת שטח אש-האם ניתן לבצע את המסלול ביום ו הקרוב?"
אהלן, אני גם מתכננן לעשות את המסלול ביום ו הקרוב אולי אפילו בשבת נראה לי מסלול קליל לא מסובך מידי..

16

tzahi_shv

22 במרץ 2012 ב 18:07

מחפשים שותפים לטיול

שלום,
אנחנו זוג בני 30 ללא ילדים, עם תינוק טריוס 2008 מחפשים שותפים או להצטרף לקבוצה במסלול זה ב08-09 לאפריל.
צחי
0578116330

17

חפץ

13 באוקטובר 2014 ב 15:28

פולקסווגן טיגוואן

יעבור את המסלול?
יש שני גיפים מלווים

18

Ogash Ofer

13 באוקטובר 2014 ב 15:42

פולקסווגן טיגוואן

hefez כתב/ה:
"יעבור את המסלול?
יש שני גיפים מלווים"
גבולי - אבל אפשרי לנהג עם ניסיון! עומד מאחורי הערתי בפתיח: נהג מנוסה המכיר את מגבלות גובה הרכב יכול לצאת למסלול עם רכב ללא הילוך כוח אבל בליווי רכב עם הילוך כוח ורצועת גרירה לעזרה... אם ידרש. שלח בבקשה תמונות של טיגואן במסלול - אם החלטת לעשות זאת...

19

בועזוי

04 באוקטובר 2015 ב 15:38

נהנינו.

עשינו את המסלול בסופ"ש האחרון, נחל נקרות מקסים כתמיד.