שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול מנחל צלמון לגוש חלב 2011

מרבית הטיולים מספקים לנו הפתעות בדרך, גם במסלולים שנדמה לנו שאנו מכירים כאת כף היד.
ההפתעות הללו הן ששומרות אותנו ערניים, הן אלו שגורמות לנו להתרגש כל פעם מחדש גם שאנו עושים את אותו מסלול בפעם העשירית וגם בפעם העשרים...

ההפתעות הללו הן לעתים קרובות חיוביות, כמו מפגש עם צמח נדיר או עם פריחה מעניינת, היתקלות עם בעל חיים ביישן, זה יכול להיות סתם יום נפלא שמספק תצפיות מדהימות, וזו יכולה להיות גם חבורת מטיילים עליזה שעושה טוב על הלב.
אבל יש גם הפתעות פחות נעימות, כמו דרך שנסחפה על ידי הגשם, סלע שהידרדר, מכונית המתקלקלת או נתקעת במהלך הטיול – אבל ההפתעות שהכי מרגיזות הן דרכים שנחסמות באופן פתאומי על ידי בעלי עניין כאלה ואחרים, אם על ידי שער ואם על ידי הערמת תלוליות עפר שאינן מאפשרות מעבר.

הפתעה כזו ציפתה לנו בטיול כשניסינו לעלות מכיוון נחל צלמון אל הר חזון. תלולית עפר חסמה את הדרך בה עברתי שבועות ספורים לפני כן, ועוד תלולית אחת ציפתה לנו במרחק קצר אחרי הראשונה. בדקנו את הציר בסיור רגלי, ערכנו התייעצות קצרה והחלטנו – אפשר לעבור.
קצת פתחנו כננת, קצת גררנו, בנקודה מסוימת הורדנו את כלי הרכב בהילוך אחורי – ובסופו של דבר כולם עברו את המכשולים, בין היתר רכב אחד שבהמשך גילינו שההנעה 4X4 שלו כלל איננה משתלבת...
את מנת האדרנלין הבאה קיבלנו במעלה היפהפה מעין אל אסד לכיוון בית ג'אן. פה ושם עוד חיכו לנו כמה מעברי בוץ, עלייה נחמדה בהר שפנים, וירידה מעניינת לנחל גוש חלב, נקודת הסיום של הטיול.
הדריך - עופר אדר; ע. מדריך - עמרי אדר; צילומים - עדי אדר

לתמונות נוספות עברו לדף 2 >>>

תגובות

2 תגובות

1

elastic

11 ביוני 2011 ב 00:10

איך מגיעים לבריכה הגדולה שצילמתם?

הייתי רוצה לדעת איך מגיעים לבריכה הגדולה שצילמתם בתמונות בסוף..
אני יודע שהיא נמצאת איפה שהוא בנחל גוש חלב למעלה,אני עם טרקטורון אם זה משנה משהו...
האם עדיין יש מים שם בתקופה הזו?

2

חיליקבנ

17 בספטמבר 2012 ב 19:06

אפשר לקבל פירוט של המסלול?

הי
הייתי רוצה לצאת למסלול מנחל צלמון לגוש חלב
יש מצב לקבל פירוט של המסלול, קצת יותר מהמתואר בכתבה?
אני מעוניין לבצע במהלך החגים
תודה