שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דור שלישי ל-M של מרצדס

לקראת תערוכת פרנקפורט, מרצדס משחררת תמונות ופרטים על רכב השטח המחודש

15 שנה לאחר הופעתו של ה-M קלאס, מרצדס מציגה את הדור השלישי של ה-SUV המפואר מתוצרתה, שיעשה את גיחת הבכורה הרשמית שלו בתערוכת הרכב בפרנקפורט, בעוד כשבועיים. מתחת לפחים בעלי הקווים הספורטיביים, שוכנת פלטפורמה דומה לזו של הגרנד צ'ירוקי החדש, זכר לימים בהם חברת האם של מרצדס, דיימלר בנץ, שלטה בקרייזלר, חברת האם של ג'יפ.
היצע המנועים בשוק האירופאי יכלול בעיקר מנועי דיזל, ביניהם מנוע חדש בנפח 2.1 ליטר שיספק כ-200 כ''ס, עם צריכת דלק ממוצעת של 6.0 ליטר ל-100 ק''מ (נתוני יצרן). דיזל נוסף יהיה מסדרת ה-BlueTEC, בנפח של 3.0 ליטר ותצורת V-6, שיספק 250 כ''ס עם צריכת דלק של 9.4 ליטר ל-100 ק''מ.

עבור השוק האמריקאי חובב מנועי הבנזין (למרות שמורגשת שם לאחרונה פזילה רצינית לכיוון הדיזל, כאופציה חסכונית יותר בתצרוכת דלק), יוצע מנוע בנפח 3.5 ליטר, עם כ-300 כ''ס. בהמשך, מתוכננים גם מנועי V-8 גדולי נפח ועתירי כוח. כל המנועים ישודכו לתיבות הילוכים אוטומטיות, עם שבע מהירויות. במרצדס טוענים לשיפור של כ-25 אחוז בתצרוכת הדלק לעומת הדור היוצא.
למרות שהנעה בכל הגלגלים היא סטנדרט, במרצדס הפנימו משהו במהלך השנים. הדור הראשון של ה-M היה אמנם רכב מפואר ומפנק, אך הוא נבנה כרכב שטח לכל דבר, עם שלדת סולם, מרכב נפרד והילוך כוח. בהמשך, למדו הגרמנים שזה לא בדיוק מה שמושך את הקונים שלהם ובדור השני – ועכשיו גם בשלישי – כלי הרכב הסדרתיים מיוצרים עם יכולות שטח מזעריות יחסית. מי שרוצה, יכול לרכוש חבילת שטח הכוללת מתלים מתכווננים לגובה, יחסי העברה מופחתים ושאר ירקות לטובת עבירות משופרת.
מדובר כאן בדגם ייצור, שהשיווק שלו יחל במקביל הצגתו בתערוכה. בארה''ב, מחירו יישאר ללא שינוי לעומת הדגם היוצא. עדיין לא ידוע מתי יגיע אלינו ומה יהיה המחיר כאן. 
לקריאה נוספת:

סרטון רישמי של מרצדס המציג את ה-M החדש

וסרטון פרסומת משעשע

תגובות

0 תגובות