שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טנדר ג'יפ: פרק 188 בסאגה

השמועות על טנדר מבית ג'יפ מגיעות בתדירות של לפחות פעמיים בשנה, אבל עכשיו זה נראה קרוב יותר מאי פעם

האם נראה סופסוף טנדר שישא על חרטומו את האותיות Jeep? שמועות שונות בנושא זה מתרוצצות במרחב הגלגלי כבר שנים לא מעטות, מאז שהפסיקו את ייצור ההונצ'ו בתחילת שנות ה-90. מפעם לפעם מגיחים דגמי קונספט שובי לב, כמו הגלדיאטור משנת 2005 או הרנגלר JT מ-2007, שלא הבישלו לכלל דגם ייצור. לאחרונה יש ניצוצות מעשיים יותר, כמו קיט ההסבה שמאפשר הפיכת כל רנגלר עם ארבע דלתות לטנדר חמוד. אבל טנדר אמיתי, ישירות מפס הייצור, טרם זכינו לראות. וזה אולי הולך להשתנות.
סרג'יו מרצ'יוני, הביג בוס של פיאט ששולטת היום בקרייזלר, שהיא חברת האם של המותג ג'יפ, טען בתחילת שנה זו כי ''יש סיכוי של יותר מ-50 אחוז שנייצר טנדר ג'יפ בעתיד''. וממש בימים אלה, יצא מנכ''ל חטיבת ג'יפ, מייק מנלי, בהצהרה עוד יותר מחייבת, הצהרה שקיבלה בוודאי רוח גבית ערה מהצלחת המכירות של קיט ההסבה: בראיון למגזין הרכב Automotive News , אמר בין השאר כי במסגרת המתוכננת של רענון הרנגלר, אי-שם ב-2015 או 2016, ''גרסת טנדר נמצאת גבוה מאוד בסדר העדיפויות שלנו''.

קונספט - טנדר ג'יפ גלדיאטור מ-2005

קונספט - טנדר ג'יפ גלדיאטור מ-2005קונספט - טנדר ג'יפ גלדיאטור מ-2005

מה שמעניין בכל ההצהרות הללו, הוא ההסתמכות על הרנגלר כבסיס. האמריקאים מעדיפים את הטנדרים שלהם גדולים, רצוי עם מנועי V-8, וטנדר רנגלר נופל בארה''ב בהגדרת טנדר קומפקטי. בג'יפ לא מדברים על ניסיון לשחזר את ההצלחה של הטנדר מסדרת J, הפול-סייז שיוצר משנות ה-60 ועד שנות ה-80 (מוכר אצלנו גם כגלדיאטור), אולי בגלל ההתנגדות מצד חטיבת ראם (חטיבת הטנדרים של דודג') שמייצרת רק טנדרים גדולים.
אבל בראייה גלובלית, שזה שם המשחק היום בתעשיית הרכב, טנדרים קומפקטיים שולטים בשווקים רבים באירופה, במזרח הרחוק, באוסטרליה ובמחוזות נידחים יותר כמו מדינת ישראל. ולכן טנדר קומפקטי שיישא את השם ג'יפ – שיש לו עדיין אפיל מכירתי לא מבוטל – עם מנוע דיזל מודרני, יוכל לתרום לא מעט לשאיפות של מרצ'יוני להפוך את הקונצרן שבראשו הוא עומד לשחקן המוביל בשוק הרכב העולמי. 
לקריאה נוספת: 

רנגלר טנדר - בעזרת קיט ההסבה

רנגלר טנדר - בעזרת קיט ההסבהרנגלר טנדר - בעזרת קיט ההסבה

תגובות

0 תגובות