שטח 4X4 > כתבות > חדשות

איך אומרים G בסינית?

אנחנו אוהבים לקטר על החוצפה הישראלית, אבל גם לסינים לא חסר: חברת BIAC, שהיא השותפה של מרצדס בסין, מתחילה לייצר חיקוי של ה-G, רכב השטח המיתולוגי. וזה לא החיקוי היחיד

זה לא סוד שתעשיית הרכב בסין התבססה לא מעט – ועדיין מתבססת - על חיקויים של כלי רכב ידועים ומוכרים של יצרניות אחרות. התופעה הזו לא נעלמה גם לאחר שנחתמו הסכמי שיתוף פעולה נרחבים בין יצרניות סיניות לבין יצרניות רכב מובילות מרחבי העולם. לקראת תערוכת הרכב בבייג'ין שתיערך בחודש אפריל הקרוב, כבר נחשפו שני חיקויים כאלה, אחד מהם חוצפני במיוחד.
מדובר בהעתק כמעט מדויק של ה-G, רכב השטח המיתולוגי של מרצדס, עליו אחראית חברת BIAC. החיקוי, כמו מרבית החיקויים הסיניים האחרים, הוא חיצוני בלבד, אבל מה שמפתיע בסיפור הוא ש-BIAC היא השותפה של מרצדס בייצור דגמי החברה הגרמנית בסין ורק לאחרונה הוסכם על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהן בהשקעה של כשלושה מיליארד דולר! מה שעוד יותר מעניין, שזאת לא הפעם הראשונה ש-BIAC עושה את התרגיל הזה: לפני כשנתיים יצאה עם דגם שהוא חיקוי ל-B-CLASS  של מרצדס.

תה ו-G יש בסין

תה ו-G יש בסיןתה ו-G יש בסין

חוסר התגובה של הגרמנים לחיקוי הראשון בוודאי מרמז מה תהיה תגובתם גם לחיקוי של ה-G. שוק הרכב בסין הוא זירה מרכזית היום במאמצי המכירות של כל היצרנים, ומרצדס בוודאי שאינה רוצה להיכנס לעימות שיפגע במעמדה בשוק הזה. העובדה שהחיקויים הם חיצוניים בלבד, כאמור, ומהבחינה המכנית אין דמיון בין הדגמים, בוודאי מסייעת למדיניות בת היענה.
רכב נוסף שיוצג בתערוכה בחודש הבא  הוא ה-JAC 4R3 – חיקוי מדויק של הפורד F-150. גם כאן הדמיון הוא חיצוני בלבד, והטנדר הסיני יוצע עם מנוע דיזל בנפח צנוע של 2.8 ליטר, המפיק 108 כ''ס. ב-JAC מנהלים ככל הנראה מדיניות שוויונית, והחברה כבר מייצרת ומוכרת טנדר נוסף, ה-Reni, שדומה באופן מפתיע לשברולט סילברדו מהדור הקודם...
בעבר כבר היו יצרניות שתבעו את הסינים על חיקויים, חלקן זכו (כמו ג'נרל מוטורס), חלקן ויתרו (כמו ב.מ.וו). היום כולן מעדיפות להפנות את המבט לכיוון אחר, דוגמת מרצדס, ולהמשיך ולספור את המזומנים הזורמים אליהן מסין.    

G סיני בדרך לתערוכה

G סיני בדרך לתערוכהG סיני בדרך לתערוכה

החיקוי של JAC לפורד F-150

החיקוי של JAC לפורד F-150החיקוי של JAC לפורד F-150

תגובות

0 תגובות