שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קריאת תיקון לטויוטה ראב4

החברה פרסמה קריאת תיקון לג'יפון הפופולארי בשל חשש להתפרקות המתלה האחורי

השבוע יצאה חברת טויוטה בקריאת תיקון וולונטרית הנוגעת לכ-760 אלף ג'יפוני ראב4 משנות הייצור 2006-2011. הסיבה שניתנה מעט מוזרה: חשש שסגירה לא נכונה של ברגים עלולה לגרום לחלודה בזרועות המתלה האחורי עד כדי התפרקותן. על פי נתונים שפרסמה החברה, נגרמו כבר תשע תאונות בגלל התקלה הזו, ולמרבה המזל לא היו בהן הרוגים. יש להדגשי כי קריאת התיקון נוגעת בעיקר לדגמים שנמכרו בארה''ב, שם נעשה כיוון למתלה האחורי מדי חצי שנה בהוראת היצרן כחלק משגרת הטיפולים, כיוון שבמסגרתו פותחים וסוגרים את ברגי המתלה. שגרת הטיפולים הזאת לא נעשית בישראל.

מינהל הבטיחות בדרכים בארה''ב פתח בחקירת הנושא, אך כאמור טויוטה הקדימה לצאת בקריאת תיקון עוד טרם שהחקירה הסתיימה, זאת בניגוד למה שנעשה בקריאת התיקון הגדולה של לפני כשנתיים, שבאה בעקבות תלונות על דוושת דלק ש''נתקעת'' וגורמת למכוניות להאיץ ללא שליטה. טויוטה ספגה אז ביקורת רבה בשל הניסיונות להסתיר את הבעיה, ניסיונות שעלו לה באובדן אמון של צרכנים (שהשתקם מאז) וגם בקנסות לא מבוטלים שהוטלו עליה בבתי משפט בארה''ב.
גם הראב4 היה בין הדגמים שנכללו בקריאת התיקון של דוושת הדלק, ומאז היו לדגם זה קריאות נוספות לתיקון כריות אוויר שנפתחות ללא סיבה (דגמי 2007-2008), ולתיקון תקלה במנגנוני החלונות החשמליים העלולה לגרום לשריפה בדלתות.
בעקבות פרשת דוושת הדלק הנתקעת, הוסיפה טויוטה בחלק מדגמיה מנגנון המפחית מעוצמת המנוע בעת לחיצה חזקה על הבלמים, גם אם הנהג לא עזב את דוושת התאוצה. בקונגרס בארה''ב ובמינהל הבטיחות שוקלים עתה אפשרות לחייב את כל יצרניות הרכב להכניס מנגונים כאלה במכוניות שלהן.   

תגובות

1 תגובות

1

paul1

05 באוגוסט 2012 ב 10:31

אז מה? גם בסוזוקי שלי התפרק המתלה-אבל

לא שמעתי שסוזוקי עשו ריקול על זה...