שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מרוץ ראלי בלקן 2012 Balkan Marathon Rally - עדכונים מסוף השבוע 7-8/9/12

דרור ברלי מעדכן אותנו ממרוץ ראלי הבלקן, דני פרל מצלם, איריס סגל מעדכנת ומדווחת מישראל.
צוות פוינטר רז היימן והלל סגל מסיימים את היום הראשון במקום הראשון בקטגורייה T1, צוות אראן רועי שפירא ואיתי מולדבסקי מסיימים במקום הראשון בקטגורייה T2.

הצוותים הישראלים

הצוותים הישראליםהצוותים הישראלים

דרור ברלי מדווח מהשטח - יום שישי 7.9.2012

היום השני שלנו בטיראנה נפתח בניירת – רישומים למירוץ, קבלת מדבקות, מספרי מתחרה, חולצות וכו', ואחר כך שלב הבדיקות הטכניות שבראלי ''גדול'' כמו הדאקאר הן שלב מורט עצבים ומחסיר פעימות לב – כאן בטיראנה, בראלי ''מקומי'' כמו מרתון הבלקן, הופתענו לגלות בדיקה ויזואלית מהירה אם לא חפפנית משהו (בעינינו הישראליות שהורגלו בבדיקות מחמירות) – אורות, מאותתים, מגבים, אורות בלימה... על הצוללת הצהובה לא היה לבוחנים בכלל מה להעיר, בפאג'רו הלבן נמצא ריג'קט ''מדאיג'' בדמות היעדר מדבקות עם שמות הנהג והנווט וסוג הדם שלהם... חשוב, אבל שטותי, וצמד מדבקות צהובות אולתרו במהירות.

ההכנות הרישום והבדיקות

ההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקותההכנות הרישום והבדיקות

הקלות המפתיעה של הבדיקות

הקלות המפתיעה של הבדיקות קצת הפתיעה אותנו, אז יצאנו לסיור מהיר בין כלי הרכב המתחרים על מנת לראות מול מה אנחנו עומדים – ובכן, מצאנו כלים שבנויים ברמה שהיינו רגילים אליה במירוצי הראלי-רייד שלנו לפני 5 ו-6 שנים. לא בכל המכוניות ראינו כלוב מלא, ובאלה שכן, הוא לא היה אפילו קרוב לתקן FIA שאצלנו הוא מחייב. יותר מזה? לא בכולם יש מושבי מירוץ או אפילו רתמות!!! וזה כולל אפילו את הפאג'רוQ של הצוות הבולגרי שניצח את הראלי הזה בשנה שעברה ורשום כ-T1, מצויד בכלוב מלא אמנם אבל כזה שבישראל היינו מוצאים בג'יפ טיולים ולא ברכב מירוץ, ובמושבי ספורט מתכווננים (ריקליינרים) שאינם תקניים... באיווקו מאסיף-טנדר T2 הצרפתי, רכב מרשים בהחלט שהיינו שמחים לקחת הביתה – עם צמיגי בוץ (...) של סילברסטון בקוטר 35 וכננת שממוקמת בארגז ומריצה את כבל הפלסמה שלה קדימה לאורך השילדה, אבל ללא כלוב כלל, ועם מושבים מקוריים מהיצרן... רמת הכנה דומה מצאנו בטויוטה פראדו קצר של הצוות הגרמני פריק והאסלבק – קשת התהפכות אחת, מושבים מקוריים מהיצרן וחגורות בטיחות רגילות... מצד אחד זה מעורר תהיות לגבי רצינותם של המארגנים ושל המתחרים, אבל מצד שני זה מוכיח לנו שאפילו באירופה גם כלים סטנדרטיים יחסית שמגיעים בנסיעה על הכביש, יכולים להתחרות בראלי מרתון שכזה – ללא הוצאות שמחייבו את הצוות להיות מיליונר, ללא רשיונות תחרותיים, ללא מבדקים סיזיפיים יקרים, לוגיסטיקה מורכבת של נגררים וכו'. כן, יש לנו למה לשאוף - לקטגוריה עממית של רכבים סטנדרטיים כמו אצל האירופאים, אפילו אם זה נראה כאילו הם ''פחות רציניים'' מאיתנו!

ההגעה לפרולוג התגלתה כמשימה מאתגרת ביותר

בכל מקרה, הבדיקות הסתיימו בצהריים, ולקראת השעה 15:30 התייצבו כל משתתפי הראלי לטקס הפתיחה שנערך במרכז טיראנה, למרגלות מבנה ארכיטקטוני מיוחד בצורת משולש – משהו מגלומני מימי השלטון הקומוניסטי שנראה כמו אולם קונצרטים או מרכז אירועים, והיום סגור ומוזנח ופשוט מתפורר לו לאיטו. הצוותים הוצגו לקהל האלבנים הסקרנים שהתאסף, ויצאו בנסיעה לכיוון נקודת הזינוק לפרולוג, בשבילים המתפתלים על הגבעות שמחוץ לעיר. ההגעה לפרולוג התגלתה כמשימה מאתגרת ביותר בהיבט הניווט – בתוך עיר צפופה שסובלת מפקקי תנועה איומים 24/7... כל צוותי הסיוע התברברו בסבך הרחובות הכבישים והמחלפים, ולבסוף מארגן הראלי טודור חריסטוב נאלץ להוביל אותנו לכיוון נקודת הזינוק, רק כדי לגלות שהרוב המוחלט של מתחרים, כולל שני הצוותים הישראליים כבר זינקו מזמן....

מסיימים את הפרולוג

הדרך חזרה למלון עברה יותר בקלות, אחרי שדני פרל וניצן שקל בשני רכבי הסיוע כבר זכרו חלק מהכבישים עליהם נסעו אתמול בדרכם מיוון לטיראנה, וכך הגענו לחניון המלון וגילינו ששני הצוותים ''שלנו'' הגיעו לשם כבר מזמן. אצל רז והלל מצוות פוינטר הכל בסדר, תודה. רז מספר שהפרולוג ההררי הקצרצר (4 ק''מ) עבר בצורה מצויינת ונינוחה. לתחושתו הוא היה מהיר מספיק, עם זמן של ''הרבה פחות מ-4 דקות''. רועי שפירא מצוות אראן היה קצת פחות מרוצה – הפאג'רו הלבן סבל מנפילת לחץ גדישה ולכן מהיעדר כוח, ולטענתו – ''לא סחב בעליות'.
המכונאי הצמוד ויקו אסולין הסתער על הרכב ותוצאות הדיאגנוזה היתה שיש ככל הנראה בעיה במחשב ניהול המנוע המשופר. נסיעת נסיון גילתה שהרכב נוסע כשורה, אבל בהמלצתו של ויקו, הוחלט להחליף את מחשב ניהול המנוע למחשב המקורי של מיצובישי – אמנם רועי ואיתי יצטרכו להסתפק בפחות כוח מנוע (170 כ''ס ו-38 קג''מ המקוריים של פאג'רו BK לעומת 200 כ''ס ומעל 50 קג''מ שמאפשר מחשב הניהול של ראלי-ארט) אבל ירוויחו אמינות משופרת.

תוצאות הפרולוג

תוצאות הפרולוג הרשמיות לא הפתיעו את רז והלל מצוות פוינטר– הם מדורגים ראשונים בקטגוריית T1 עם זמן של 3 דקות ו-47 שניות, מהירים ב-23 שניות מאלוף ראלי הבלקן 2011 הבולגרי לאגאדוב בפאג'רו Q. את ההפתעה הנעימה סיפקו רועי ואיתי שמדורגים ראשונים בקטגוריית T2 למרות תקלת המחשב והיעדר הכוח, עם 4 דקות ו-48 שניות, 26 שניות מהר יותר מהצוות הצרפתי מאייר ורובין באייקו מאסיף טנדר T2. מקומות ראשונים בפרולוג זה יפה ומעודד, אבל המירוץ האמיתי מתחיל מחר בבוקר (זאת אומרת היום, יום שבת 8.9.12, כאשר אתם קוראים את הדיווח הזה, המירוץ כבר יהיה בעיצומו), בזינוק של ראשוני הטרקטורונים (בקטגוריה הזו יש שתי רוכבות בולגריות – טודורובה זורניטצה וג'ורדנובה דנקה, לדברי המתחרים והמארגנים מדובר בצמד תותחיות-על, כדאי לשים לב אליהן) ואחריהם יזנקו האופנועים (עוד קטגוריה בה מככבת אשה רוכבת – פוליטימי קיריאקופולו היווניה, גברת חמודה להפליא על הוסאברג 450 מפלצתי, שניצחה את הקטגוריה כולה בפרולוג). המכוניות יזנקו החל משעה 06:00 בבוקר – וכולם יוצאים ליום הארוך ביותר בראלי – 520 ק''מ מצטברים בחמישה קטעים מיוחדים. הקטע המיוחד הראשון יסתיים במעבר הגבול למקדוניה, ומיד לאחר המעבר יתחיל הסטייג' השני. חניון טיפולים (סרוויס) ימוקם ליד העיר סקופיה (Skopje) והיום הראשון של הראלי יסתיים בעיר שטיפ (Shtip) עדיין במקדוניה. ואם הפרולוג היה קל יחסית עבור הצוותים הישראליים שנתנו לכל האירופאים בראש בלי להתאמץ יותר מדי, הרי שהראלי כולו, שייערך בשטחים הרריים ומיוערים, מרובי שבילים והסתעפויות, עומד להתאפיין בקשיי ניווט – כך שהכל עדיין פתוח.

מציגים את הצוותים

מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים מציגים את הצוותים

דיווחים ועידכונים מאיריס סגל:

את הקשר שלי - כפרה, עם איריס התחלנו עוד בימי ולילות ראלי דאקר. עכשיו בראלי הבלקן, אני יודעת איך איריס מתפקדת בחמ''ל, באילו שעות אפשר לדבר איתה, או לשלוח לה הודעת sms לעידוד.
אתמול, שבת, השתתפתי בטיול אופנועים ולכן לא הייתי מחוברת כל היום למחשב מול מפת הסטייג'ים ותנועת הצוותים, אבל איריס לא איפשרה לי להיות מנותקת מידי, אחת לכמה זמן זכיתי לקבל ממנה הודעה לנייד עם עדכון או מייל, מייד חיוך נפרס על פני והתוצאות והעדכונים עברו באון ליין לסובבים אותי - קובי ואנשי העמק שמכירים את הילל ורז ודרכי מעודכנים בתוצאות.
אני מעלה כאן את ההתכתבות והעדכונים של איריס סגל מיום המרוץ הראשון.

שבת 08/09/2012 08:52 - איריס שולחת תמונה ראשונה מהשטח

שבת 08/09/2012 08:52 - איריס שולחת תמונה ראשונה מהשטח שבת 08/09/2012 08:52 - איריס שולחת תמונה ראשונה מהשטח

שבת 08/09/2012 11:27 - איריס מדווחת:

שבת, 11:05. הלל מדווח:
לפני כשעה וחצי הם סיימו את הסטייג' הראשון. עברו את נקודת הגבול למקדוניה עד לנקודת הזינוק לסטייג' השני.
כרגע מחכים להזנקה.
היתה נסיעה קשה מאוד בתוך יערות ודרכים צרות שגרמו להלל לבחילה. לא לדאוג, הוא שתה קולה והבחילה עברה.
אבל אין מה להתלונן, הלך להם מצויין והם הגיעו ראשונים מבין הרכבים.
מספר 300 הגיע אחריהם.
הנסיעה היתה בגבהים של כ- 2000 מ', האוויר קר ונעים והרכב היה מאושר והתנהג בהתאם.
בסיום הסטייג' עשו להם קבלת פנים יפה, מפרגנת ומדהימה.
במעבר הגבול ניגש שוטר מקדוני לשוחח עם הלל באהדה רבה והסביר לו על החשיבות הגדולה באהבת ארץ ישראל...!
הלל הודיע שהנופים כל-כך מדהימים שהוא מבקש שארשום שבשנה הבאה באותו תאריך בדיוק הוא רוצה להיות בדיוק שם איפה שהם עכשיו!
רשמתי.
מחזיקה אצבעות להמשך דומה. איריס

שבת 08/09/2012 20:18

שבת, סוף היום הראשון למרוץ, 20:00. חברים יקרים, כפי שאתם יודעים, צופים, שומעים או מנחשים היום הסתיים עבור רז והלל כשהם שומרים על המיקום הראשון. הם כמובן מבסוטים ואנחנו מנגבים כאן בבית את המתח והזיעה. יום קשה עבר עלינו, אבל גם עליהם.
בסטייג' הראשון היו שבילים צרים מאוד ביערות גבוהים (2000 מ') אשר חייבו נהיגה מאוד קשה. לראשונה הלל הבין תחושה של בחילה קשה מהי.
בסטייג' השלישי התפוצץ להם גלגל כ- 3 ק''מ מנקודת הזינוק. הסטייג' הזה היה מאוד טכני לדברי רז.
היה נחמד מאוד, בדרך לסטייג' האחרון, כשקבוצת הסיוע חיכתה לצוותים שלנו על המדשאה באחת הערים שבדרך עם סנדביצ'ים ופינוקים נוספים.
הלל אמר שבסה''כ המסלול לא פשוט וזה ממש לא ''משחק ילדים'' כמו שחשבנו לפני היציאה.
העניין עם ה- GPS נפלא מצד אחד אך מורט את העצבים הרופפים ממילא באיטיות בה הוא מתעדכן.
גם לרועי ואיתי הולך יפה מאוד. נראה שהרכב שהתחרה בהם די בצמידות פרש, הוא בכל אופן לא התחיל את CP4. רועי ואיתי כרגע מספר דקות מהסיום. וניראה שמיקומם הכללי מבין הרכבים הוא 4.
לא נותר אלא לחכות לטלפון מהחברים שם במקדוניה.
להשתמע בהמשך. שניה לפני שליחת המייל רז התקשר לשאול אותי לזמנים. איזה כייף של תיאום שדקה לפני כן עומר פרל שלח לי טבלה מסודרת ומדהימה של הזמנים ולא נותר לי אלא להקריא לרז את הטבלה.
הלל מטפל בגלגל שהתפוצץ ומנקה קצת אבק מהרכב ולכן רז התקשר במקומות.
היה לי לעונג ולכבוד להודות לרז, בשם ההנהלה וצוות העובדים, על הכבוד הגדול שהם מביאים לנו.
טפו... טפו... טפו... שימשיך ככה. אוהבת את כולכם, איריס

שבת 08/09/2012 21:10

השעה 20:50. לפני שסוגרים את הלילה והולכים לישון, יש עוד ד''ש אחד נוסף מהלל שמטלפן ומספר שזה עתה הוא גמר לעבוד על האוטו, דיווח על עבודה בתחתונים, גרביים, כפפות עבודה ו-חולצת ספונסרים (אני מקווה שתגיע גם תמונה בהמשך. כאן בדיוק הייתי צריכה את טל זוהר...).
למעשה, למעט הטיפול היומי השגרתי, אין ממש מה לעבוד על האוטו, למרות שהיום הזה היה יום מאוד חזק, קשה ותובעני גם להם וגם לאוטו.
שני הסטייג'ים הראשונים עברו עליהם ביערות מלאי מהמורות, שלוליות ובחילות.
אבל עכשיו היום נגמר. הם כולם עייפים מאוד. הלילה הם ישנים בחוץ. השמים בהירים וזרועי כוכבים והאוהל כבר מוכן.
לילה טוב להם ולכל עוקבים אחריהם והמתעניינים ומפרגנים.

לדיווח מס' 3 של דרור ברלי מיום שבת 8.9.12 ותמונות נוספות של דני פרל - עברו לדף הבא >>>

הלל מתקן את הצוללת הצהובה

הלל מתקן את הצוללת הצהובה הלל מתקן את הצוללת הצהובה

ראלי מרתון הבלקן 2012 – נבחרת פוינטר אראן- דיווח מס' 3 של דרור ברלי

ראלי מרתון הבלקן 2012 – נבחרת פוינטר אראן- דיווח מס' 3 - מקום ראשון לרז והלל מצוות פוינטר. טיראנה, אלבניה. שבת לפנות בוקר – היום התחיל המירוץ האמיתי. צוותי הסיוע יצאו לדרכם הארוכה כבר בשעה 05:15, ושני הצוותים הישראליים, צוות פוינטר וצוות אראן זינקו מרחבת החנייה של המלון בטיראנה ב-06:00 בדרכם ליום הראשון של המירוץ שהוא גם האינטנסיבי מכולם – לא פחות מחמישה סטייג'ים שנמתחים לאורך 520 ק''מ.

שבילים הרריים ביערות צפופים ומפותלים

כבר בסטייג' הראשון טיפס נתיב הראלי להרים שמסביב לטיראנה, בגבהים שמעל ל-1,400 מטר, בתוואי הררי וקשה, מיוער בצפיפות ומפותל, עם תהומות מצמררים לצד השביל שלא משאירים שום מקום לטעויות. השבילים עצמם היו טרשיים ומהמורתיים ביותר, ובשילוב הפיתולים האינסופיים, נראה היה שרוב המתחרים לא מפתחים מהירויות גבוהות.
עבור רז והלל התנאים הללו לא היה כדי להפריע. האיירשוקים החדשים העניקו גיהוץ מצויין והפער שפתחה הצוללת הצהובה על המתחרה הצמוד שלה – הבולגרי לאגאדוב בפאגרו Q מס' 300, הלך וגדל בהתמדה. אבל השבילים ההרריים הללו נתנו את אותותיהם בצמיגים, ואחד מהם נכנע בסטייג' השלישי וצוות פוינטר הפסיד כמה דקות בהחלפת גלגל, מה שלא הפריע להם לסגור את הפער ואף להגדיל אותו מחדש. רז מתאר יום גדוש ומהנה ביותר, שמזכיר לו את ראלי חוצה ישראל – 13 שעות רצופות ברכב, עם ניווט מאתגר אך ללא טעויות ותוואי שטח משתנים ומעניינים, כולל סטייג' רביעי מהיר במיוחד. הסטייג' האחרון יצא מנקודת הסרוויס בסקופיה שבמקדוניה לכיוון נקודת הסיום בעיר שטיפ, כאן התבשרנו שרז והלל סיימו את היום במקום הראשון והם מובילים את קטגוריית T1 וראשונים מבין כל המכוניות. הפער בינם לבין יוסיפ לגאדוב הבולגרי שבמקום השני עומד על 23 דקות תמימות, קרדיט יפה מאוד לקראת הזינוק מחר בבוקר.

צוות אראן

אצל צוות אראן, רועי ואיתי, הכל שפיר. תקלת המחשב מאתמול נפתרה בינתיים בהחלפת מחשב ניהול המנוע לאחד מקורי של מיצובישי, והפאג'רו הלבן התנהג כשורה בסך הכל. אצלם היתה טעות ניווט אחת שגזלה כמה דקות, וגם פנצ'ר אחד, אבל נכון לרגע זה התחרות בקטגוריית ה-T2 לא מסכנת אותם יתר על המידה והם מובילים בבטחה במקום הראשון בקטגוריה בהפרש לא ייאמן של כמעט 9 שעות... וזאת משום שהצוות הצרפתי מאייר ורובין באיווקו מאסיף שבמקום השני בקטגוריית ה-T2 לא סיים את כל הסטייג'ים, והצוות הגרמני פריק והאסלבק בטויוטה פראדו האדום נתקל בבעיות טכניות ובילה חלק גדול מהיום עם מכסה מנוע פתוח ואחר כך על העגלה.

צוות הסיוע

ואם שני הצוותים הישראלים עברו את היום הארוך והקשה הזה בצורה חלקה יחסית, הרי שצוותי הסיוע נתקלו בהרפתקאות משלהם. טעות ניווט שמקורה בהסתמכות יתר על מכשיר ה-GPS והתמהמהות בפתיחת מפת נייר פשוטה, הובילה את דני פרל, ויקו אסולין ואנוכי לבלות בלנדקרוזר של דני למעלה מ-80 ק''מ מפרקי עצמות על השבילים הטרשיים במרומי ההרים שמסביב לטיראנה, חלקם על נתיב הראלי עצמו, במקום על הכביש. בשביל טיול ג'יפים באלבניה זה לא כל כך רע – נופים מרהיבים ואוויר צלול זה כיף... אבל אנחנו באנו לכאן לעבוד, והפסד הזמן גרם ללחץ רב. אבל בסופו של דבר הכל בא על מקומו בשלום, גם אם לא הצלחנו לפגוש את הצוותים שלנו לאורך המסלול.

סיום היום וקבלת פנים מחממת

קבלת הפנים ב''ביבואק'' (שטח הכינוס) בשטיפ היתה מחממת לב – הרבה מקומיים ידידותיים להפליא שכיבדו אותנו בבירות צוננות ובקבבים לוהטים ישר מהאש, ששמחו במיוחד לארח כאן צוותים מישראל.
ניצן שקל אפילו התכבד בראיון לתחנת טלוויזיה מקומית שהביעה עניין רב באורחים החשובים מישראל...
וכן - הצוותים שלנו זוכים כאן להרבה הערכה - הן בשל הרזומה של רז והלל בדקאר (וההתעניינות הנלווית) והן בשל העובדה שהם מוליכים בראלי בבטחה. כל זה מצטרף לחוויה מעודדת וחיובית שמכניסה הרבה מוטיבציה לקראת מחר – שוב זינוק בשעות הבוקר המוקדמות לנסיעה של 350 ק''מ לכיוון בולגריה, וסיום בעיר וולינגרד.

תמונות נוספות מהימים האחרונים

תמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרוניםתמונות נוספות מהימים האחרונים

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

09 בספטמבר 2012 ב 14:28

איריס - הלל כבר זכה.

כל הכבוד על המעורבות שלך!

אני מעריצה אותך.