שטח 4X4 > מסלולי טיול > נגב דרומה עד אילת

הכי קרוב לסיני - מניצנה עד בורות לוץ

מסלול טיול שטח מדברי לאורך הגבול עם סיני מתחיל בנחל ניצנה ויורד דרומה לתוך נחל אלות המקסים. עכשיו כשציר המסתננים מסיני נחסם ע"י הגדר החדשה חזר השקט למדבר השומם ואנחנו יכולים לטייל במדבר בין בורות מים לעצי אלה נדירים וליהנות מנהיגה בערוצי הנחלים הרחבים.
בדף 4 של מסלול הטיול נוסף ציר עוקף גדר הגבול עם מצרים - היישר לתוך נחל נצנה דרומה לנחל חרשה והמשך המסלול לנחל אלות.

אבני דרך:

שבטה, ניצנה, עזוז, בארותיים, הרכבת הטורקית, גבעת סלעית, בור הסבח'ה, דרך יאיר פלד, מאגורת קדם, נחל חרשה, הר חמרן, נחל מתנן, נחל אלות, בורות לוץ, הר רומם, הר רמון, צומת הרוחות.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות בינונית לרכב 4X4 גבוה ויכול להיות בעבירות קשה לרכב נמוך ו/או בלי הילוך כוח.
מומלץ לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות וציוד גרירה וחילוץ.
מכיוון שנוסעים לאורך הגבול בין ישראל למצרים ואם תידרש עלייה לכביש 10 מומלץ שיהיה נשק באחד מהרכבים.
אורכו של המסלול כ- 60 ק''מ של שבילי מדבר וערוצי נחלים מהירים ואפשרי לטיול של 6 עד 8 שעות, בהתאם לעצירות ולקצב הנהיגה.
המסלול עובר בשמורת טבע מיוחדת עם עצי אלות עתיקים. אין לרדת מהשבילים המסומנים (וגם אין סיבה או צורך לעשות זאת), אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של חיות המדבר. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
המסלול חוצה שטחי אש של צה''ל ואפשר לטיול בו רק בסופי שבוע.

שיטת הניווט:

חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו.
המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 18 נקודות ציון ל-GPS הניתנות בסוף הכתבה.
הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח.
מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 .
הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.
שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך.
יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר.

מה עושים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ מד אוץ עדל: מאפסים מד אוץ מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.
בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון.
באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר).
חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

הכנת אמצעים למסלול:

ציוד גרירה מתאים: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים.
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים.
מכשיר GPS – לא חובה, אך עוזר.
מפות סימון שבילים (מספר 16 ו- 18).
מצפן.
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת.
אם רוצים: שולחן וכסאות לארוחת הצהרים.
מים ומזון ליום טיול בשטח.

תחילת המסלול:

מצומת טללים, שעל כביש 40, יש להמשיך מערבה על כביש 211, לחלוף על פני שבטה, עד צומת ניצנה.
תחילת המסלול בצומת ניצנה שעל כביש 211 בפנייה לכביש 2022 עם השילוט לכפר הנוער ניצנה ולעזוז.
נ.צ. 1 - תחילת המסלול

מתחילים ומאפסים מד אוץ

בצומת ניצנה פונים דרומה ושמאלה, חולפים על פני כפר הנוער ניצנה, וממשיכים לכיוון עזוז.
2.1 ק''מ צומת חמוקי ניצנה בו ממשיכים ישר ושמאלה על הכביש הראשי.
2.4 ק''מ צומת עזוז בו פונים ימינה לכיוון עזוז.
2.9 ק''מ משמאל לכביש המגדל הסגור של עוג׳א אל חפיר.
11.3 ק''מ צומת הכניסה לעזוז.
נ.צ. 2 - עזוז

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה במזלג לכיוון הגשר הישן של הרכבת הטורקית, מסומן בשלט ''לרכב פרטי בלבד''.
0.9 ק''מ צומת שלאחריו הכביש מסתיים ובו ממשיכים ימינה וישר לשביל כבוש היטב לצד שרידי הסוללה הישנה של הרכבת הטורקית (אפשר לפנות שמאלה לחניון באורתיים - חורשה מוצלת ומקום מצוין לארוחת בוקר).
4.2 ק''מ יוצאים משער ונעצרים בכביש הגבול הישראלי, כשממול גדר הגבול החדשה ומעבר לה עמדת משמר מצרית.
נ.צ. 3 – צומת הגבול

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ודרומה על כביש 10 ומיד לאחר סוללת האבנים פונים שמאלה לשביל המקביל לכביש. לאחר כ-50 מטרים על השביל המקביל פונים שמאלה לשביל המטפס על הגבעה (סימון השבילים האדום לא ברור בקטע הזה).
0.6 ק''מ לאחר שהשביל נסע במקביל לגדר פונים שמאלה ויורדים לצומת שבילים.
0.7 ק''מ צומת שבילים מתחת לתורן של אמצעי תצפית של ''גבעת סלעית'' – אתר צבאי / מנהלת הגדר.
נ.צ. 4 – גבעת סלעית

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומזרחה לשביל, מסומן באדום, הנכנס לעומק השטח.
0.3 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה.
0.4 ק''מ צומת שבילים.
נ.צ. 5 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה בצומת לשביל כורכר כבוש מעל הגדר החדשה.
2.7 ק''מ בטיפוס עד ''גבעת חרת'' שםהשביל האדום פונה שמאלה ומתרחק מהגדר.
3.1 ק''מ השביל חוצה פתחה של ערוץ וממשיך ישר וימינה.
3.2 ק''מ צומת שבילים.
נ.צ. 6 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ויורדים עם השביל למטה לכיוון גדר הגבול.
0.4 ק''מ יורדים ירידה קשה במיוחד וכאן אפשר לשקול להחנות את הרכבים וללכת ברגל כ-200 מטרים.
0.5 ק''מ צומת בתחתית הירידה הסלעית בו פונים ימינה לתוך הערוץ.
0.6 ק''מ בור הסבח׳ה– נחבא בפתח קטן באדמה ליד שיח גדול ולרוב מכוסה בפח או עץ כדי למנוע אידוי.
יורדים לבור בזהירות עם החבל והסולם המאולתר ומגיעים למאגר תת קרקעי גדול, מלא מי מעיין זכים אשר מזמינים את המבקרים לשחייה מרעננת.
נ.צ. 7 – בור הסבח'ה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

משלבים ל- LOW (הילוך כוח) מטפסים בחזרה על השביל לכיוון נ.צ. 6, סה''כ כ-700 מטרים.
או שאפשר לחזור דרך כביש 10 כ-5 ק''מ צפונה עד לצומת שמתחת לנ.צ. 5 – תורן התצפית שבגבעת סלעית ואז דרומה על השביל המסומן באדום 3.5 ק''מ עד לנ.צ. 6.

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ודרומה על הדרך הכבושה והמסומנת באדום היא הדרך על שמו של יאיר פלד.
יאיר פלד – סייר, איש מדבר, סגן-אלוף בצה''ל, מפקדה של סיירת צנחנים ואגדה עוד בחייו נרצח בנחל סרפד (כ-10 ק''מ מזרחית לנקודה זו) ע''י בדואים בשנת 1959 בזמן ניווט בדד. נשקו וציודו הצבאי נגנבו ועד היום טרם נתפסו המבצעים או נפתרה תעלומת הרצח. על שמו נקראת דרך הפטרולים הישנה הנמצאת מזרחית לכביש ולגדר החדשה שבין ישראל לסיני.
2.6 ק''מ צומת שבילים בעיקול הדרך.
נ.צ. 8 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומזרחה לשביל לא מסומן היורד בערוץ הנחל. יכול ותצטרכו להזיז מעט אבנים ו/או להשתמש במכוון קרקעי כדי לתמרן בין ערוצי הזרימה שסחפו חלק מהדרך.
1.3 ק''מ בערוץ הנחל פונים שמאלה וצפונה עם השביל הראשי.
1.4 ק''מ צומת T בו פונים ימינה ומזרחה.
2 ק''מ צומת שבילים.
נ.צ. 9 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לכיוון דרום מזרח.
0.9 ק''מ צומת בו פונים ימינה.
2.1 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר ומזרחה.
2.4 ק''מ השביל יורד לתוך ערוץ הנחל ובו נוסעים מערבה בתוואי שיכול להיות פחות ברור בגלל הסחף של הנחל.
2.9 ק''מ צומת שבילים ברור המסומן בסימון שבילים כחול ושחור ונמצא צפונית - מערבית לחרבת קדם – שרידי מבנה מרובע שעל הגבעה ואשר נראה למרחוק.
נ.צ. 10 – צומת ליד חרבת קדם

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

נוסעים דרומה על השביל המסומן שחור.
0.1 ק''מ משמאל וממזרח לשביל על הגבעה בולטת חרבת קדם.
0.3 ק''מ צומת מאגורת קדם.
פונים שמאלה ומזרחה על השביל המסומן ללא צבע ומתקדמים לכיוון המחפורות הלבנות.
0.7 ק''מ בסוף השביל המסומן (רק שני פסים לבנים ללא צבע באמצע) בור מים חצוב וגדול (יבש רב השנה) הנמצא תחת עץ אשל.
נ.צ. 11 – מאגורת קדם

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ללא איפוס

חוזרים לאחור על השביל המסומן ללא צבע.
1.1 ק''מ הצומת עם השביל המסומן בשחור.
נ.צ. 12 צומת

ממשיכים ללא איפוס

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ודרומה עם השביל המסומן בשחור הנכנס והיוצא לפרקים מנחל חרשה.
3.4 ק''מ צומת T במפגש נחל חרשה עם נחל מתנן – בדיוק מזרחה ומתחת להר חמרן.
נ.צ. 13 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומזרחה עם השביל השחור.
0.8 ק''מ צומת שבילים.
נ.צ. 14 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים חזק ימינה ודרומה עם השביל שחור (הסימון השחור לא ברור בתחילת הדרך) ונוסעים דרומה בתוך ה''דשדש'' של נחל חרשה.
6.2 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר וימינה.
13.1 ק''מ צומת מפגש ערוצים של נחל חרשה ונחל אלות.
נ.צ. 15 - צומת

מאפסים מד אוץ

אלה אטלנטית

כ-150 אלות אטלנטיות מקסימות, חלקן בני מאות שנים ואף בנות 800 שנה, גדלות בנחל אלות ובנחל סרפד המקביל.
נחלים אלו זורמים צפונה מקו פרשת המים של הר הנגב בגבהים של 800 עד 1,000 מטרים מעל פני הים. גובהן וגודלן של האלות מגיע לכדי 5-6 מטרים ותלוי בכמות המים המזינים את האלה במהלך השנה – מי נגר עילי, מי גשם ומי תהום.
מקור השם הוא מהרי האטלס של מרוקו – שם גדלות האלות בגובה של כ-1,000 מטרים ומעלה. הפירות של האלה האטלנטית מכוסים בקליפה – ומ''אלה אמיתית'' אנו נהנים מפיסטוקים...

אלה אטלנטית

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה עם השביל המסומן כחול דרומה לתוך נחל אלות.
1.6 ק''מ השביל עולה מתוך ערוץ הזרימה של הנחל ומטפס על הגדה ומכאן יורד ומטפס לנחל.
לאחר כ-11 ק''מ מטפס השביל למרגלות ראש אלות – כיפה עגולה ובולטת בגובה 980 מטרים.
13.7 ק''מ השביל מגיע לחניון הבנוי של בורות לוץ.
במקום חניון לילה עם סככות מוצלות, שירותים וברז מים זורמים.
נ.צ. 16 – בורות לוץ

מאפסים מד אוץ

מומלץ להחנות במקום ולצאת להליכה רגלית בין בורות המים (החרבים רב השנה) והבוסתן שמסביב

בשיא הגובה של הר הנגב, כשנים וחצי קילומטרים משיא הגובה בנגב - הר רמון 1,033 מטרים מעל פני הים, פזורים בורות מים חפורים המלמדים על התיישבות עתיקה המתוארכת לתקופת שלמה המלך – לפני כ-3,000 שנים ומטרתה הייתה ליצור חיץ בין נוודי המדבר (שנהגו לפשוט ולבזוז) לתושבי ארץ ישראל.
נראה שההתיישבות במקום, המבנים, בורות המים והסכרים שימשו את עם ישראל עד תקופת גלות בבל (586 לפני הספירה) ומאז ננטש המקום. בורות המים אוספים נגר עילי של מים (גשם) בתקופת החורץ ונשארים מלאים עד האביב.
בעבר האזור היה מעט גשום יותר והמים שנאגרו הספיקו לגידולים ולשתיה גם במהלך הקיץ.

מומלץ להחנות במקום ולצאת להליכה רגלית בין בורות המים  (החרבים רב השנה) והבוסתן שמסביב

מאפסים מד אוץ

1.1 ק''מ חולפים על צומת המובילה להר רומם (נמצא מערבה עם השביל השחור).
1.4ק''מ כביש 171 המחבר את צומת הרוחות שעל כביש 40 עם צומת חריף שעל הגבול עם מצרים וכביש 10. ממול הירידה למעלה ערוד ולתוך מכתש רמון.
נ.צ. 17 כניסה לבורות לוץ

מאפסים מד אוץ

עד כאן כ-55 ק''מ של מסלול טיול בשטח

למצפה רמון יש לפנות ימינה על כביש 171.
(שמאלה על הכביש להר חריף וכביש 10 שסגור לתנועה בקטע זה). חולפים על פני הכניסה לבה''ד 1. 28.3 ק''מ עד צומת הרוחות שעל כביש 40.
נ.צ. 18 – צומת הרוחות

עד כאן כ-55 ק''מ של מסלול טיול בשטח

סוף מסלול - עד כאן כ-85 ק''מ של מסלול הטיול

פנייה ימינה ודרומה על כביש 40 לכיוון מצפה רמון ואילת.

פנייה שמאלה וצפונה על כביש 40 לכיוון שדה בוקר, צומת טללים ומרכז הארץ.

להתראות בטיול הבא...

סוף מסלול - עד כאן כ-85 ק''מ של מסלול הטיול

רשימת נקודות הציון ברשת ישראל ישנה


נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1033122

094202

2

1023543

099248

3

1019669

097704

4

1019070

098019

5

1018955

098360

6

1016772

100008

7

1016643

099712

8

1014556

101209

9

1014810

102869

10

1013503

105090

11

1013129

105466

12

1013137

105127

13

1010419

105362

14

1010031

105925

15

0999525

108065

16

0991672

112293

17

0990524

112369

18

1007852

131610

קובץ TWL להורדה עבור מכשירי GPS

קואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד או עמוד ענן.
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.
ובנ.צ. 15,16 ו-17 את הספרה ''0'' בספרה ''3''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL להורדה עבור מכשירי GPS

מפת צפון המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת צפון המסלול בקנה מידה 1/250,000מפת צפון המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת מרכז המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת מרכז המסלול בקנה מידה 1/250,000מפת מרכז המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת דרום המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת דרום המסלול בקנה מידה 1/250,000מפת דרום המסלול בקנה מידה 1/250,000

שינוי מסלול

מוצעת כאן תוספת או בעצם שינוי לתחילת המסלול, בגלל הרגישות הביטחונית כיום, העוקף את הכניסה לשטח גדר הגבול בין ישראל למצרים.

הכניסה לשטח תתבצע מצפון ליישוב עזוז ולא מדרום.

מצורף קובץ נ.צ. חדש בהתאם לשינוי.

מסלול עוקף גדר

מוצעת כאן תוספת או בעצם שינוי לתחילת המסלול, בגלל הרגישות הביטחונית כיום, העוקף את הכניסה לשטח גדר הגבול בין ישראל למצרים.

הכניסה לשטח תתבצע מצפון ליישוב עזוז ולא מדרום.

מצורף קובץ נ.צ. חדש בהתאם לשינוי.

עדכון: ספטמבר 2013

צילום העוקף: עמרי הרפז (במסגרת צילום מסלול הטיול להר חמרן)

מסלול עוקף גדר

תחילת המסלול:

מתחילים בצומת נצנה למרגלות כפר הנוער.

במפגש כביש 211 (צומת טללים - מעבר הגבול נצנה) עם כביש 2021 בדרך לעזוז.

נ.צ. 1 - צומת נצנה

תחילת המסלול:

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ודרומה לכביש 2021 לכיוון עזוז.

2.4 ק''מ צומת בו פונים ימינה על הכביש הצר לעזוז.

10.7 משמאל לכביש הצר דרך כבושה המסומנת באדום.

נ.צ. 2 - ירידה מהכביש

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכיוון דרום-מזרח ונוסעים על השביל האדום - השביל הראשי בסביבתו.

4.2 ק''מ השביל האדום יורד לתוך נחל נצנה ופונה דרום מזרחה עם שביל ''דש-דש'' הנוסע בערוץ הנחל.

8.3 ק''מ צומת של השביל המסומן באדום עם שביל לא מסומן בשטח מוגבה מעל הערוץ הרחב של נחל נצנה. נ.צ. 3 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר וימינה לשביל ללא סימון.

0.3 צומת T עם שביל מסומן בשחור.

נ.צ. 4 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל המסומן בכחול.

1.2 ק''מ השביל המסומן בכחול מתעקל שמאלה ודרומה.

8.2 ק''מ צומת שבילים כחול ושחור.

נ.צ. 5 -צומת כחול שחור

מאפסים מד אוץ

מכאן חוזרים למסלול הטיול המקורי

על מנת להגיע לבור הסבחה, קרוב לגדר הגבול עם מצרים, אך ההגעה מתוך השטח - יש לנסוע הפוך בהתאם להנחיות לנ.צ. 9 ואז לנ.צ. 8 עד לנ.צ. 7 הוא בור הסבחה.

אם מוותרים על בור הסבחה אפשר להתקדם ישירות דרומה מנ.צ. 5 לנקודות ציון 10 ו-11 ולהמשיך את הטיול דרומה לנחל איילות.

מכאן חוזרים למסלול הטיול המקורי

רשימת נקודות ציון של המסלול העוקף ברשת ישראל ישנה

נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1033116

94218

2

1024306

99241

3

1020820

105744

4

1020689

106051

5

1013503

105090

6

1016772

100008

7

1016643

99712

8

1014556

101209

9

1014810

102869

10

1013129

105466

11

1013137

105127

12

1010419

105362

13

1010031

105925

14

999525

108065

15

991672

112293

16

990524

112369

17

1007852

131610

קובץ TWL של המסלול העוקף להורדה

קואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד או עמוד ענן.
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''. ובנ.צ. 15,16 ו-17 את הספרה ''0'' בספרה ''3''

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL של המסלול העוקף להורדה

מפת ציר העוקף בקנה מידה 1/250,000

מפת ציר העוקף בקנה מידה 1/250,000מפת ציר העוקף בקנה מידה 1/250,000

מפת העוקף בקנה מידה של 1/50,000

מפת העוקף בקנה מידה של 1/50,000מפת העוקף בקנה מידה של 1/50,000

תגובות

38 תגובות

1

tamir128

10 בנובמבר 2012 ב 19:11

עופר, אולי מספיק?!

עופר, אולי מספיק עם השטות הזו שצריך לעשות לוגאין כל פעם שרוצים לקרוא כתבה?!
זה לא מביא לאתר יותר גולשים, ההיפך הוא הנכון.
אצלי הדפדפן לא שומר עוגיות, טפסים ושאר מרעין בישין, ואין מעצבן יותר מזה שבאמצע הכתבה צריך לעשות לוגאין. אחת הסיבות שאני מגיע לכאן פחות ופחות...

2

האמר סיור

11 בנובמבר 2012 ב 00:37

איסור תנועה על כביש 10

עופר, אני גר במושב דקל, והיום נסעתי על כביש 10 מניצני סיני לכיוון כרם שלום. באמצא הדרך עצרו אותי 3 ג'יפים צבאיים ואמרו לי לרדת מיד מהציר כי הכביש סגור לתנועת אזרחים. לא עזר שאמרתי שאני מקומי ויש לי נשק ארוך, ושאין חסימה או שילוט שאסור לנוע על הציר. אני מציע שלא תכתוב שמותר לנוע על כביש 10, כדי למנוע חיכוכים עם הצבא. חומר למחשבה....

3

kokhsh

11 בנובמבר 2012 ב 23:55

עופר. המסלולים שאתה מספק לנו פשוט מעולים

יש בהם הכל, טבע אתגרי עבירות והכל תוך שמירה על הארץ היפה שלנו.

4

Ogash Ofer

12 בנובמבר 2012 ב 08:17

עופר. המסלולים שאתה מספק לנו פשוט מעולים

kokhsh כתב/ה:
"יש בהם הכל, טבע אתגרי עבירות והכל תוך שמירה על הארץ היפה שלנו."
תודה רבה, בעונג רב.  

5

Ogash Ofer

12 בנובמבר 2012 ב 08:21

עופר, אולי מספיק?!

tamir128 כתב/ה:
"עופר, אולי מספיק עם השטות הזו שצריך לעשות לוגאין כל פעם שרוצים לקרוא כתבה?!
זה לא מביא לאתר יותר גולשים, ההיפך הוא הנכון.
אצלי הדפדפן לא שומר עוגיות, טפסים ושאר מרעין בישין, ואין מעצבן יותר מזה שבאמצע הכתבה צריך לעשות לוגאין. אחת הסיבות שאני מגיע לכאן פחות ופחות..."
שלום לתמיר,   סיבת הרישום בכניסה לכתבות היא הממשוק לתוך מערכת הפורומים והגלריות וכמובן התגובות לכתבות. מכיוון שאנחנו מעריכים את הכתבות הללו כאיכותיות ביותר אנו רוצים שגם התגובות יופיעו תחת שם משתמש מזוהה - זה מעלה את איכות התגובות (אפילו שזה מוריד מאוד בכמות). מציע לך לבחור שם משתמש וסיסמה פשוטים מאוד (לדוגמה: 1234) זה מפשט את ההליך למחשב שלא רוצה/יכול לשמור קוקיס. וחוץ מזה אני מזמין אותך לגלוש הרבה... (אבל זו כמובן כבר העדפה שלך). בידידות, עופר

6

Ogash Ofer

12 בנובמבר 2012 ב 08:23

איסור תנועה על כביש 10

האמר סיור כתב/ה:
"עופר, אני גר במושב דקל, והיום נסעתי על כביש 10 מניצני סיני לכיוון כרם שלום. באמצא הדרך עצרו אותי 3 ג'יפים צבאיים ואמרו לי לרדת מיד מהציר כי הכביש סגור לתנועת אזרחים. לא עזר שאמרתי שאני מקומי ויש לי נשק ארוך, ושאין חסימה או שילוט שאסור לנוע על הציר. אני מציע שלא תכתוב שמותר לנוע על כביש 10, כדי למנוע חיכוכים עם הצבא. חומר למחשבה...."
תודה על ההערה החשובה. אם עושים את כל המסלול בשטח ואף הולכים (או נוסעים) לבור הסב'חה אין צורך לנסוע על כביש 10, למעט כמה מטרים בקצה הכביש של עזוז.

7

tamir128

13 בנובמבר 2012 ב 00:25

עופר, אולי מספיק?!

Ogash Ofer כתב/ה:
"[b]tamir128 כתב/ה: [/b]עופר, אולי מספיק עם השטות הזו שצריך לעשות לוגאין כל פעם שרוצים לקרוא כתבה?!
זה לא מביא לאתר יותר גולשים, ההיפך הוא הנכון.
אצלי הדפדפן לא שומר עוגיות, טפסים ושאר מרעין בישין, ואין מעצבן יותר מזה שבאמצע הכתבה צריך לעשות לוגאין. אחת הסיבות שאני מגיע לכאן פחות ופחות...שלום לתמיר,   סיבת הרישום בכניסה לכתבות היא הממשוק לתוך מערכת הפורומים והגלריות וכמובן התגובות לכתבות. מכיוון שאנחנו מעריכים את הכתבות הללו כאיכותיות ביותר אנו רוצים שגם התגובות יופיעו תחת שם משתמש מזוהה - זה מעלה את איכות התגובות (אפילו שזה מוריד מאוד בכמות). מציע לך לבחור שם משתמש וסיסמה פשוטים מאוד (לדוגמה: 1234) זה מפשט את ההליך למחשב שלא רוצה/יכול לשמור קוקיס. וחוץ מזה אני מזמין אותך לגלוש הרבה... (אבל זו כמובן כבר העדפה שלך). בידידות, עופר"
אז מדוע לא לעשות כמו כל אתר נורמאלי, כלומר אם אתה רוצה להגיב לכתבה או לכתוב בפורום, עליך לבצע לוגאין, אבל סתם לקרוא כתבה, יכול כל אחד ללא רישום וביצוע לוגאין.
היום באינטרנט אתה מפסיד גולש בחצי שניה: נכנס, מתחיל לקרוא, נהנה מהכתבה, ואז - פתאום באמצע הוא מגלה שהוא צריך להירשם עמ להמשיך לקרוא.
בחצי שניה וקליק הוא כבר באתר אחר, שבו אפשר לקרוא כתבות חפשי. עם הזמן הוא יהיה קבוע שם וגם יבצע רישום.

8

אורח/ת

07 בדצמבר 2012 ב 08:32

לוגאין

מה מסובך בזה? פעם אחת עושים משתמש וסיסמא המחשב שומר ואח"כ זה ניכנס אוטומט.

9

מדר זיו

07 בדצמבר 2012 ב 08:38

בירור לגבי המסלול.

בינואר יוצא עם החברים לעשות את המסלול.אם יש איזה שינוי,המלצה או הערה אשמח לדעת. תודה מראש.
עופר, מה עם מאגורות נחש צמא? אני מתכנן טיולים וסוגר חדרים רק לפי המסלולים שלך.

10

מדר זיו

19 בינואר 2013 ב 23:31

הערות למסלול

עשיתי את המסלול יום שישי 18.1.13 המסלול מדוייק ויפה.השטפונות והגשמים ממש הרסו את השבילים ויש הרבה מעברים קשים . צריך לנסוע ממש בזהירות. הדרך ממש איטית כך שזה מאריך משמעותית את המסלול מבחינת זמן.שוב הרבה תודה לעופר אוגש .

11

Ogash Ofer

20 בינואר 2013 ב 15:21

הערות למסלול

מדר זיו כתב/ה:
"עשיתי את המסלול יום שישי 18.1.13 המסלול מדוייק ויפה.השטפונות והגשמים ממש הרסו את השבילים ויש הרבה מעברים קשים . צריך לנסוע ממש בזהירות. הדרך ממש איטית כך שזה מאריך משמעותית את המסלול מבחינת זמן.שוב הרבה תודה לעופר אוגש ."
תודה על העדכון. הגשמים האחרונים הפכו הרבה מהמסלולים לאתגריים. ייקח קצת זמן עד שהשבילים יכבשו מחדש והדרך תהיה קלה ומהירה יותר.

12

dandan

22 בפברואר 2013 ב 06:55

נחל אלות ,נחל חורשה לעזוז/ניצנה

שלום,
נסעתי מלוץ לעזוז ב-16/02/13 ,הייתה יופי של פריחה ,בכניסה לבורות לוץ ראיתי אירוסים ועוד כל מיני,השקדיות בנחל פרחו במלוא הדרן ואפילו ראינו צבעוני לבן, כן לבן לא אדום כשמרכזו צהוב.ירד גשם מתי שהוא באזור והאדמה הייתה רטובה,כתוצאה מכך נחל אלות זרם ובאזור הנמוך, נחל חורשה השביל נסחף, אפילו סימון השביל נעלם,לכן הנסיעה איטית, נוסעים על חלוקי נחל (די גדולים), לקח לי שמונה שעות לעבור את הדרך (כולל הפסקת אוכל קצרה).הי כף.

13

רועי_מ

09 במרץ 2013 ב 16:23

כתבה חדשה - הכי קרוב לסיני - מניצנה עד בורות לוץ

שלום
רציתי לדעת אם השביל האדום שיוצא מאיזור עזוז האם הוא פתוח לנסיעה כי לפי עמוד ענן רשום שהכניסה לשביל האדום דרך הםטרולים חסומה.
האם באמת כך?
תודה.

14

ofer schwa

07 בספטמבר 2013 ב 09:20

שטח צבאי סגור

יום שישי 6.9.13 נכנסנו לשטח מייד עצר אותנו כוח צבאי והציג לנו צו שטח צבאי סגור!, חזרנו אחורה בצער אך לא עזרו לנו היכוחים פשוט לא נתנו לנו להיכנס!!!

15

Ogash Ofer

07 בספטמבר 2013 ב 10:37

שטח צבאי סגור

ofer schwa כתב/ה:
"יום שישי 6.9.13 נכנסנו לשטח מייד עצר אותנו כוח צבאי והציג לנו צו שטח צבאי סגור!, חזרנו אחורה בצער אך לא עזרו לנו היכוחים פשוט לא נתנו לנו להיכנס!!!"
אכן הכניסה לאזור הגדר - נ.צ. 3, יכולה להיות בעייתית אצל הצבא (למרות שיש היום גדר חדשה ומסודרת). אבל מכיוון שאנו לא רוצים להפריע לפעילות החיילים ששומרים עלינו ובטח לא להתווכח איתם אציע מעקף בשטח (ואם מטייל יכול למדוד אותו - אשמח להוסיף זאת במסודר לתוך מסלול הטיול).

16

Ogash Ofer

07 בספטמבר 2013 ב 10:41

הצעה למעקף במסלול הטיול: הכי קרוב לסיני

אני מצרף כאן הצעה למעקף בתחילתו של המסלול - החותכת מנ.צ. 2 (בקירוב) לנ.צ. 5 וכך עוקפת את המעבר בדרך הצמודה לגדר הבטחון בין ישראל למצרים: המעקף:

10.5 ק''מ לאחר נ.צ. 1 (כ-800 מטרים לפני נ.צ. 2) קיים שביל רחב מסומן בסימון שבילים אדום.

יש לפנות אליו שמאלה לכיוון דרום - מזרח.

על האדום כ- 1.8 ק''מ שביל ללא סימון פונה ימינה ודרומה.

יש לנסוע כמעט 5 ק''מ עד לגבעת סלעית - נ.צ. 5 ומשם להתחבר חזרה למסלול הטיול.

17

ofer schwa

07 בספטמבר 2013 ב 12:36

שטח צבאי סגור-מעקף

בור הסבחה קרוב לגדר שמתוצפתת 24 שעות, אנחנו לא הצלחנו להגיע כאמור אך המ"פ של הפלוגה בציר פילדלפי טוען שיש תצפיות של יחידות משטרה עכב ההברחות, מקווה שבאמת ניתן להגיע לבור.
חג שמייח

18

Ogash Ofer

07 בספטמבר 2013 ב 12:47

הגעה לבור הסבחה

ofer schwa כתב/ה:
"בור הסבחה קרוב לגדר שמתוצפתת 24 שעות, אנחנו לא הצלחנו להגיע כאמור אך המפ של הפלוגה בציר פילדלפי טוען שיש תצפיות של יחידות משטרה עכב ההברחות, מקווה שבאמת ניתן להגיע לבור.
חג שמייח"
בגלל הקרבה לגדר עם מצרים המסלול מגיע לביר הסבחה מלמעלה ומתוך השטח. ולא חייבים לרדת עם הרכב את המעלה הדרדרתי בדרך לבור - אפשר להחנות למעלה ולרדת ולעלות ברגל - הבור שווה את זה! כמובן שבתקופות רגישות הצבא, המשטרה, כוחות הבטחון מחמירים יותר ומרחיבים את השטח שאסור לאזרחים לנוע בו. והכי חשוב כל החלק הראשון של המסלול צריך להתבצע בכל תקופה אך ורק באור יום מלא.

19

ofer schwa

07 בספטמבר 2013 ב 22:16

שטח צבאי-מעקץ

יש קובץ למסלול בכיוון ההפוך?

20

Ogash Ofer

25 בספטמבר 2013 ב 09:48

מסלול עוקף גדר הגבול עם מצרים

נוסף דף 4 למסלול הטיול ובו שינוי לתחילת המסלול, בגלל הרגישות הביטחונית כיום, העוקף את הכניסה לשטח גדר הגבול בין ישראל למצרים.
הכניסה לשטח תתבצע מצפון ליישוב עזוז ולא מדרום.
מצורף קובץ נ.צ. חדש בהתאם לשינוי.
ותמונות עדכניות (ספטמבר 2013) של עמרי הרפז.

21

יוגב מבארי

25 בספטמבר 2013 ב 11:15

ממליץ להגיע עד ביר חאפיר

כבר עוברים כל כך קרוב שווה לקפוץ אי אפשר לקפוץ פנימה אבל הבאר מלאה מים כל השנה ומשמשת את הרועים על בסיס יומי

22

Ogash Ofer

25 בספטמבר 2013 ב 16:48

ממליץ להגיע עד ביר חאפיר

יוגב מבארי כתב/ה:
"כבר עוברים כל כך קרוב שווה לקפוץ אי אפשר לקפוץ פנימה אבל הבאר מלאה מים כל השנה ומשמשת את הרועים על בסיס יומי "
יוגי - אני ממש מסכים איתך! במסלול הבא שאפרסם (הטיפוס להר חמרן), שכבר צולם וכתוב, מופיעה באר חפיר ממש לפני תחילת הטיפוס לחמרן.

23

oded.barlev

04 באוקטובר 2013 ב 15:21

שאלה על שילוב ביר חפיר במסלול

האם במקום בו יוצאים מנחל ניצנה על המסלול הכחול ניתן להמשיך עם השחור בתוך נחל ניצנה עד באר חפיר ולחזור למסלול עם הכחול עד מאגורת קדם?
האם השבילים האלו עבירים? האם זה ראלי מבחינת זמנים ?

24

Ogash Ofer

04 באוקטובר 2013 ב 16:00

שאלה על שילוב ביר חפיר במסלול

oded.barlev כתב/ה:
"האם במקום בו יוצאים מנחל ניצנה על המסלול הכחול ניתן להמשיך עם השחור בתוך נחל ניצנה עד באר חפיר ולחזור למסלול עם הכחול עד מאגורת קדם?
האם השבילים האלו עבירים? האם זה ראלי מבחינת זמנים ?"
בהחלט הצעה טובה לעבור דרך באר חפיר - יש שם מים כל השנה. זה גם תחליף (לא שווה ערך, אבל זה מה יש) לבור הסבחה. ובהחלט סביר בזמנים - בטח כשמורידים את ההתחלה ואת בור הסבחה (שלא חייבים לוותר עליו).

25

oded.barlev

13 באוקטובר 2013 ב 15:02

עדכון לגבי בור הסבחה - 12/10/13

נכון לתאריך ה12/10/2013 הצבא מונע גישה לבור.
הגענו לשם מספר משפחות וסיור הגיע אלינו איך שזיהו שהתחלנו לרדת לכיוון הבור ואמרו שההנחיות הן לא לאפשר כל גישה לבור מסיבות בטחוניות.
שווה לבדוק לפני שנוסעים עד לשם.

26

ארז זהבי

23 במרץ 2014 ב 16:15

עדכון לגבי בור הסבח'ה והמסלול 20.3.2014

עשינו את המסלול ביום חמישי ה- 20.3.2014
בור הסבח'ה- בבור יש סולם מעץ מסודר והוא מכוסה בפח גלי.
למעלה על ציר עופר, מעל הבור יש גדר תלתלית ושלט המבקש לא לרדת עם רכב לבור.
הבור מלא כמעט עד למעלה ולא ניתן לראות את החדר, אני מניח שייקחו כמה שבועות טובים עד שמפלס המים ירד והשחיה בבור תתאפשר, המים צלולים לחלוטין!
העריוני פורח במלוא הדרו ואנו ממש לפני גל פריחה נוסף של צבעונים באיזור בורות לוץ.
חשוב להצטייד במפה כיון שהסיפור דרך מדרך עופר לנחל חרשה בעייתי במקצת.
נהנינו מכל רגע, מסלול מדהים!

27

אורח/ת

17 באפריל 2014 ב 15:25

כמה זמן לוקח המסלול המעודכן?

28

Ogash Ofer

20 באפריל 2014 ב 12:51

כמה זמן לוקח המסלול המעודכן?

אורח/ת כתב/ה:
""
עדכון המסלול לא משנה את אורכו או את הזמן באופן משמעותי. וכמו שכתוב: אורכו של המסלול כ- 60 ק''מ של שבילי מדבר וערוצי נחלים מהירים ואפשרי לטיול של 6 עד 8 שעות, בהתאם לעצירות ולקצב הנהיגה.

29

אורח/ת

02 ביוני 2014 ב 00:17

אופצייה למסלול- נחל ניצנה נחל עקרב דורבן

יש אפשרות במזלג בנקודה 4 להמשיך בנחל ניצנה לבאר חפיר ( הזדמנות לתת בגז -שטח ישר "פלס" בסוף הנחל ) ואז לרדת לנחל עקרב ונחל דורבן או לפנות ימינה ולהתחבר לאגורת קדם נקודה 5 מסלול שחור ולנחל אלות.

30

להגשמה

03 בספטמבר 2014 ב 22:54

31

compubara

23 במרץ 2015 ב 09:22

שאלת עבירות

מעוניין לעשות את המסלול הפוך מבורות לוץ לניצנה.
האם עביר לסנטה פה לנד קרוזר? צריך לתאם עם הצבא? אם כן איך?

32

compubara

04 באפריל 2015 ב 08:46

האם אפשרי לסנטה פה, סובארו?

מישהו היה שם לאחרונה? איך העבירות? מתכננים קבוצה של רכבים רכים סנטה פה, סובארו פורסטר וגם לנד קרוזר לגיבוי. מתכננים את המסלול הפוך מבורות לוץ לניצנה. אשמח לתשובה

33

Ogash Ofer

04 באפריל 2015 ב 10:22

האם אפשרי לסנטה פה, סובארו?

compubara כתב/ה:
" מישהו היה שם לאחרונה? איך העבירות? מתכננים קבוצה של רכבים רכים סנטה פה, סובארו פורסטר וגם לנד קרוזר לגיבוי. מתכננים את המסלול הפוך מבורות לוץ לניצנה. אשמח לתשובה "
העבירות כמו שכתבתי: המסלול בעבירות בינונית לרכב 4X4 גבוה ויכול להיות בעבירות קשה לרכב נמוך ו/או בלי הילוך כוח. בכיוון ההפוך מעט קל יותר ובכל זאת יש להיזהר עם כלי רכב נמוכים. לנדקרוזר עם רצועת גרירה זה גיבוי מצוין. בהצלחה וחג שמח, ספרו לנו אחר כך איך היה...

34

compubara

05 באפריל 2015 ב 08:10

מסלול טיול: הכי קרוב לסיני - מניצנה עד בורות לוץ

תודה
עדיף להתחיל בניצנה? מה הסיבה?

35

adi-lor

06 באפריל 2015 ב 19:14

הכי קרוב לסיני - מניצנה עד בורות לוץ

36

Ogash Ofer

07 באפריל 2015 ב 07:04

מסלול טיול: הכי קרוב לסיני - מניצנה עד בורות לוץ

compubara כתב/ה:
"תודה
עדיף להתחיל בניצנה? מה הסיבה?"
בניתי את המסלול מנצנה דרומה.  אבל אפשר גם הפוך ואין עם זה בעייה, אפילו העבירות מעט קלה יותר בקטע של נחל אלות. 

37

momo_momo

29 באוקטובר 2016 ב 01:02

לעשות הפוך ...

האם ניתן לעשות את המסלול הפוך להתחיל מאזור בורות לוץ ולסיים בניצנה ?

38

Ogash Ofer

29 באוקטובר 2016 ב 05:50

לעשות הפוך ...מניצנה עד בורות לוץ

momo_momo כתב/ה:
"האם ניתן לעשות את המסלול הפוך להתחיל מאזור בורות לוץ ולסיים בניצנה ?"
לא צריכה להיות בעיה לעשות את המסלול הפוך - להתחיל בבורות לוץ ולסיים בניצנה. אל תוותרו על בור הסאבח'ה - שבכיוון ההפוך יהיה קצת קשה לטפס אליו מהאזור של חרבת קדם במעלה השביל הלא מסומן לדרך יאיר פלד