טיול בנות - שישי רגוע בהרי יהודה - 9/11/12

יום שישי שבדרך כלל מיועד ל"שישי אתגרי", יוחד הפעם למסלול רגוע במיוחד בהרי יהודה. טיול שכלל 6-7 ג'יפים שכולם מלאים אך ורק בבנות.
הדריך: וייזל עדי

תמונה קבוצתית במצפה הראל

תמונה קבוצתית במצפה הראל תמונה קבוצתית במצפה הראל

איך הכול התחיל

כחודש ימים לפני שיצא הטיול אל הפועל, פנו אליי שתי בנות וביקשו להצטרף עם 3 רכבים לטיול שפורסם אותה עת. הסברתי להם שזה טיול שמיועד לבעלי רכב סובארו (מועדון סובארו) ועל כן לא ניתן לרשום אותן לטיול. הם אהבו את המסלול שפורסם וביקשו שאוציא אותם לאותו המסלול ואייחד את הטיול אך ורק לנשים - טיול בנות!! כמות הרכבים לא הספיקה להוצאת טיול ועל כן הוחלט כי נפרסם את הטיול ולכל היותר יצטרפו עוד רכבים והטיול יהיה מעורב. קבענו תאריך, פרסמנו מסלול ולהפוך סיפור ארוך לקצר - יצאנו 6-7 ג'יפים שרק אחד היה של בנים.   האמת שאני קצת נלחצתי להיות מוקף אך ורק בנשים אבל אני חייב להודות שהיה מקסים. קבוצה של כמעט יותר מ- 20 נשים שמבינות עניין, שלא חוששות להתנסות גם בעליות מעט מאתגרות שמצאנו בדרך, שהרימו ארוחת בראנצ' שלא הייתה מביישת כל קייטרינג יוקרתי - שולחנות, מפות וכד' בקיצור טעים!

תחילת המסלול

לאחר מפגש בצומת לטרון עם המתנה קצרה לאלו שמעט איחרו, תדרוך קצר ומעבר על המסלול במפה, יצאנו במהירות לכיוון פארק קנדה. ביקרנו בבית הקשתות ומשם התחלנו לטפס לעבר נווה אילן. בדרך נתקלנו במחסום עקשן של בניית מסילת הרכבת לירושלים אבל גם על זה התגברנו והמשכנו בדרך הרומית לכיוון נווה אילן/קרית יערים. לאורך הדרך אבני מיל ונוף ירושלמי טיפוסי. מזג האוויר מעט מאיים ודווקא שעצרנו לאכול התחיל לטפטף.לא משהו שיעצור קבוצה של גיפאים רעבים.

הנזיר אוליביה ממנזר באבו גוש

הנזיר אוליביה ממנזר באבו גושהנזיר אוליביה ממנזר באבו גוש

נקבעה לנו פגישה במנזר באבו גוש עם הנזיר אוליביה בשעה 14:00 ואנחנו בפאתי היישוב נווה אילן והשעה רק 13:00.... חבל לבזבז שעה בהמתנה כאשר אפשר להמשיך לטייל..כמה מטרים לפני נווה אילן התחלתי במגמת ירידה לעבר נחל יתלה - ציר מהמם ומומלץ שמוציא את השיירה אחרי 30 דקות בקרית יערים/אבו גוש. השעה 13:50 ואנחנו בכניסה למנזר אבו גוש. כל הסיפור עם הביקור במנזר התחיל בשיחה עם נועה ג'יבלי שביקשה לקבל מידע על המסלול ואני אמרתי שבין השאר נבקר במנזר יוחנן במדבר הסמוך לאבן ספיר. נועה המליצה לי לבקר במנזר באבו גוש ואמרה שללא ספק יהיה מהנה כי היא בקרה במקום לא מזמן. סיפור חייו של הנזיר וכן הדרך המשעשעת שהוא מעביר את סיפור חייו לקהל ממש מזכירה מופע סטנד אפ. החלטתי לאמץ את המלצתה של נועה והאמת - ממש לא מאכזב.

פארק קנדה ועוד

פארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועודפארק קנדה ועוד

ובדרך מצאנו עליה מעניינית עם מעט הצלבות ודרדרת..

ובדרך מצאנו עליה מעניינית עם מעט הצלבות ודרדרת..ובדרך מצאנו עליה מעניינית עם מעט הצלבות ודרדרת..

הפגישה במנזר

שבוע לפני הגעתנו לביקור במנזר התקשרתי לטלפון הנייד של הנזיר אוליביה. אני כבר תכננתי לדבר באנגלית ולנסות להסביר לו שאנחנו מגיעים במסגרת טיול ג'יפים אבל מסתבר שאוליביה יודע עברית יותר טוב ממני, יש לו אי-מייל, יש לו פייסבוק, יש לו טלפון נייד והוא ישראלי כבר 35 שנים. הביקור במנזר היה, מבחינתי, אטרקציה מהממת. אוליביה התחבב מאוד עליי ועל הקבוצה, ממש מופע סטנד אפ הכולל דיבור בשפת סלנג שלא מביישת אף נער ישראלי. צוחק על עצמו, על אורח חייו ועל הדרך שהביאה אותו לחיי נזירות - אם לא אמרתי אז אומר כעת - מומלץ לבקר במקום - ביקור שלא תשכחו!! לאחר הביקור במנזר נסענו לבית מאיר וירדנו בדרך בורמה דרך מסילת ציון עד מצפה הראל.

חפשו בגוגל אודות הנזיר אוליביה, במיוחד באתר של הצבא וקיראו על האדם המיוחד הזה - קישור