שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2013: סיכום חצי השבוע השני

היום התשיעי של הראלי, עם קטע דרוג ארוך ומהיר, טרף את הקלפים לכמה מהמתחרים, בראשם אל-עטייה שפרש בגלל תקלות מכניות בלתי פוסקות

יום מוצלח ביותר של דפרה, שסיים את הסטייג‘ התשיעי במקום הראשון, קידם אותו למקום השני בדרוג הכללי, ואחרי הסטייג‘ העשירי הוא כבר מוביל את הראלי כולו. אמנם הפער בינו לבין רובן פרייה שבמקום השני עומד על כדקה וחצי בלבד, אבל כרגע נראה שהצרפתי המנוסה חזר לעצמו. דפרה נשכר מהעובדה שלדיוויד קסטיו, שהוביל את הראלי בתום היום השמיני, הסטייג‘ התשיעי היה סיוט שבשיאו נפל מאופנועו בעת שניסה להימנע מתאונה עם פרה שניצבה על הדרך. הוא סיים את הסטייג‘ בהליכה, במקום ה-113...
פטרהנסל, שמוביל את חבורת המכוניות מאז הסטייג‘ השני, קיבל קצת מרווח נשימה לאחר שיריבו הגדול, אל-עטיה, סבל מתקלות מכניות חוזרות ונשנות בסטייג‘ התשיעי, ובסופו של דבר נאלץ לפרוש. לפטרהנסל יתרון של למעלה מ-50 דקות על דה-ויליה שבמקום השני, וכשעה ושעה וחצי - בהתאמה - על חבריו לקבוצה, נוביצקי ורומה שבמקום השלישי והרביעי.

בטרקטורונים, פטרונלי האט מעט את הקצב, אבל הוא שומר מקרוב על מנצחי הסטייג‘ים ולא נותן להם לברוח לו יותר מדי. היתרון שלו בדרוג הכולל הוא כה גדול (כשעה וחצי על קאסל שבמקום השני ולמעלה משעתיים על סוניק), שהוא יכול להרשות לעצמו לאבד כמה דקות בכל יום מאלו שנותרו, לא לסכן את עצמו ואת הכלי ובכל זאת לנצח את הראלי.
גם במשאיות היה מהפך. תקלות מכניות רבות עבסטייג' התשיעי עכבו את דה-רוי – שהוביל את הדרוג הכללי לאורך כל ימי הראלי כמעט – והוא סיים אותו במקום ה-59 בלבד, מה שעלה לו בהובלה. לאחר הסטייג' העשירי, במקום הראשון נמצא ניקולייב מקבוצת קאמאז, במקום השני קולומי (טטרה מס' 506) בהפרש של כחצי שעה, ובמקומות 3-4 עוד שתי משאיות קאמאז, נהוגות על ידי מרדיב ועל יד קלגינוב. דה-רוי במקום החמישי, שעה וקצת אחרי המוביל.
בימים שנותרו, הראלי יחזור לצ'ילה, שם יהיה על המתחרים להיאבק בדיונות העצומות של מדבר אטקמה. מבחן קשה גם לנהגים וגם לכלי הרכב.

סיכום וידיאו של ימים 7/8/9 - טרקטורונים ומשאיות

סיכום וידיאו של היום העשירי - מכוניות ואופנועים

תגובות

0 תגובות