שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #15

קונספט חדש לסאנגיונג, מתיחת פנים ליונדאי IX35, רכבי שטח חדשים למרצדס וחילוץ שכמוהו לא תראו בארץ

סאנגיונג עומדת להציג בתערוכת הרכב הקרובה בג'נבה דגם קונספט של קרוס-אובר גדול יחסית, שבו ארבעה מושבים בלבד. החברה הקוריאנית, שנמצאת עתה בשליטת מהינדרה, זונחת את מסורת רכבי השטח הקשוחים – יחסית – שלה (קורנדו, מוסו, רקסטון) ופונה יותר ויותר אל הקהל שמחפש בעיקר את הפוזה ואת נוחות הנסיעה בכביש (ראה מבחן דרכים לקורנדו המחודש). זהו תהליך שעובר לצערנו על כל היצרניות ומותיר אותנו עם מבחר הולך וקטן של כלי רכב עם יכולת שטח אמיתית.

מתיחת פנים ל-IX35

חברת יונדאי מתכננת מתיחת פנים של אמצע החיים ל-IX35, דגם הקרוס-אובר שהחליף את הטוסון הפופולארי. הדגם המחודש אמור להגיע לשווקים בשנת 2014, לאחר שיוצג בתערוכת הרכב בפרנקפורט לקראת סוף שנה זו. מצילומי ריגול שפורסמו ברשת נראה שיהיו בו שינויים עיצוביים בחרטום ובירכתיים, עם קווים שמושפעים מהעיצוב של הסנטה-פה החדש. בחלק הפנימי לא יהיו שינויים גדולים וגם לא צפויות חדשות בתחום המכני.

דגמים חדשים למרצדס

מרצדס מתכוונת להרחיב את היצע רכבי שטח שלה עם SUV חדש, שייוצר בארה''ב. מנכ''ל החברה, דיטר זטשה, הודיע השבוע במסיבת עיתונאים כי הדגם החדש נמצא כבר בתהליכי תכנון מתקדמים. עוד נמסר בהודעה כי מדובר בדגם חדש לחלוטין, שיהיה ''בעל יכולות שטח דינמיות'', אבל לא נשמע אפילו רמז האם מדובר במחליף ל-G... ואולי מדובר בזה?
לעומת זאת, הקרוס-אובר הקטן של מרצדס, ה-GLA, אינו מסתורי כל כך. דגם טרום-ייצור שלו יוצג בתערוכת הרכב בשנחאי בחודש הבא והדגם הסופי יוצג בפרנקפורט, בסמוך למועד תחילת שיווקו.

חילוץ קפוא

ולסיום, מחזה שלא תראו אף פעם בארץ: סרטון שהנציח כיצד מחלצים שני רכבי שטח שצללו למים קפואים. ככל הנראה הם נסעו בנתיב על נהר שקפא, הקרח נבקע וכלי הרכב שקעו במים. החילוץ כלל משורי שרשרת, צלילות לתוך המים הקרים, הרבה חבלים וטרקטור 4x4.

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

17 בפברואר 2013 ב 13:19

איזה קור מטורף לצלול בקרח

מציע להם להשתמש ברצועות טובות יותר שלא יקרעו באמצע החילוץ...