שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דגמים חדשים של שברולט סילברדו / סיירה

דגמי 2014 של סוסי העבודה מתוצרת ג'נרל מוטורס עברו מקצה שיפורים נרחב. שברולט סילברדו וג'י.אם. סי סיירה מתחילים להימכר בארצות הברית...

מבחוץ הוא  אולי נראה דומה מאוד לסילברדו שאנחנו מכירים (בניגוד מסוים למה שכתבנו בעבר...), אך בג'נרל מוטורס טוענים שדגם 2014 של הסילברדו/סיירה עבר מקצה שיפורים נרחב, בעיקר בכל הקשור במערכות המכניות והאלקטרוניות, ובנוסף שודרג גם תא הנוסעים כדי להפכו למפנק יותר.
בארה''ב הדגש הוא עדיין על מנועי בנזין ולא על דיזלים כפי שמקובל אצלנו, אבל הנתונים שנחשפו לגבי סדרת מנועי הבנזין המשופרים שמציעה ג'נרל מוטורס, הבנויים על טהרת האלומיניום, אולי תשנה את דעתם של קונים פוטנציאלים: עם מנוע V-8  בנפח 5.3 ליטר, בדגם עם הנעה 4X4, מושגת צריכת דלק בינעירונית ממוצעת של 10.7 ליטר לכל מאה ק''מ!
עם הזרקת דלק ישירה ותזמון שסתומים משתנה, המנוע הזה מספק 355 סוסים עם רצועת כוח שמתחילה ב-2000 סל''ד ומטפסת עד 5600 סיבובים גבוהים. מלבד המנוע הזה, יהיו בהיצע גם מנוע V-8  גדול יותר, בנפח 6.2 ליטר ועוד מנוע ''קטן'', V-6 בנפח 4.3 ליטר. כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים.

כל הדגמים יצוידו בבקרת יציבות כסטנדרט יחד עם בקרת זינוק בעלייה, וכאופציה יוצעו מערכות בטיחותיות נוספות כמו מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה ומערכת המתריעה בפני תאונה מלפנים. תא הנוסעים שודרג עם חומרים איכותיים יותר, כשכל המתגים מקבלים ציפוי גומי עבה שיאפשר לתפעל אותם גם כשלובשים כפפות עבודה.
הסילברדו/סיירה ימשיך להימכר במגוון משקלים, אורכים ותאי נוסעים, שחלקם לא מגיעים לישראל משיקולי מיסוי. לעת עתה לא נמסרו פרטים על מנוע הדיזל שיוצע בדגמים החדשים, אך צפוי שלא נראה כאן שינויים מפליגים לעומת מנוע הדורמקס הנוכחי, למעט שיפור מסוים בתצרוכת הדלק.
שיווק הדגם החדש מתחיל בימים אלה בארה''ב, עדיין לא ידוע מתי יגיע אלינו.

תגובות

0 תגובות