שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ נהיגה

המדריך לג'יפאי – מצדו השני של כדור הארץ

שלוחת חברת ניסאן בדרום אפריקה פרסמה מדריך מלא לנהיגה והתנהגות עם רכב שטח (ג'יפ).
שווה קריאה!

נהיגת שטח בדרום אפריקה:

מדהים עד כמה דומים הנושאים שמעסיקים את הג'יפאים, ולא משנה מהיכן הם בעולם. מדריך מקיף שהועלה באתר ניסאן דרום אפריקה, שנכתב על ידי גלין דמר, מדריך נהיגת שטח מדרא''פ, מכסה נושאים שמוכרים גם לנו בישראל, עם דגשים שמתאימים כמעט אחד לאחד למה שקורה אצלנו.
אז נכון שכמעט ולא תמצאו שם תובנות שטרם הכרתם, אבל ריכוז כל הנושאים במקום אחד מאפשר לנו לחדד ולרענן את הידע. החומר כתוב כמובן אנגלית, בארבע פרקים, במסמכי PDF הניתנים להורדה.
נביא כאן בתרגום חופשי חלק מהפרק הראשון, המתייחס להתנהגות המטיילים בשטח:

image

השאירו רושם טוב!

טיולי שטח רכובים הם דרך נפלאה לחקור את הטבע ולהגיע למקומות נידחים, אבל לרכבי שטח יש גם את היכולת לגרום לפגיעה בסביבה, במיוחד באזורים רגישים.
אנחנו חייבים, עבור הדורות הבאים, לנהוג בשטח באחריות הראויה ולא להשאיר אחרינו סימני צמיגים שחורים על הסלעים, דרכים ''טחונות'' מגלגלים מסתחררים וערימות של אשפה.
בסך הכל זה פשוט לשמור על הכללים הללו, תוך התחשבות בשאר הנמצאים בשטח, אם זה האוכלוסייה המקומית הכוללת גם את הצמחייה והחיות, ואם זה מטיילים אחרים.
תכננו נכון את מסלול הנסיעה שלכם שיתאים לכלי הרכב בו אתם נוסעים, אל תרדו מדרכים מסומנות ומוגדרות, אל תפרצו שבילים חדשים בשטח, פרקו מסלעות שאתם בונים כדי להתגבר על מכשולים, קחו אתכם את האשפה שלכם – וגם אשפה שהשאירו אחרים ככל שמאפשר לכם המקום, שלבו להילוך נמוך LOW בכל קטע דרך קשה כדי לצמצם למינימום את סחרור הגלגלים, היזהרו באש, אל תחנו בלילה ליד מקורות מים אליהם באות החיות לשתות, אל תפעילו מוסיקה בווליום גבוה בחניון לילה, הגנו על עצים אם אתם משתמשים בהם כנקודות עיגון לכננת. אלו על קצה המזלג נקודות הפתיחה להקטנת ההשפעה שיש לנסיעה שלכם בשטח, על השטח ועל הנמצאים בו.

לטיפ השטח הישראלי: ביקור בטבע שאינו פוגע

image

את המדריך המלא תוכלו לקרוא ו/או להוריד בקישורים הבאים:

חלק 1 – פתיח, סוגי שטח, מערכות הרכב וההנעה (27 עמודים)
חלק 2 – חילוצים, ריתומים, שימוש בכננת (17 עמודים)
חלק 3 – מעבר מכשולים (15 עמודים)
חלק 4 – צמיגים (8 עמודים)
מאגר גדול של חומר הקשור לטכנולוגיות של רכבי שטח, טכניקות נהיגה נכונה, ציוד נדרש ועוד, תמצאו כמובן גם באתר שלנו, תחת הקישור טיפ שטח

ריכוז טיפים לנהיגה, מושגי אינציקלושטח וקצת כתבות טכניות באתר השטח:

אינציקלושטח:
דיפרנציאל, בקרת יציבות, ABS, ESP, בקרת אחיזה, שיפוע צד, עלייה, ירידה, LOW, בקרת משיכה, בטיחות אקטיבית, הצלבה, זווית גישה, יחס העברה, מהלך מתלה, היגוי יתר, תת היגוי, פנצ'ר
מערכות ההנעה והבטיחות ברכב::

תגובות

0 תגובות