שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #20

לנד רובר מתכננת כנראה דגם חדש, הקקטוס של סיטרואן מוכן לשיווק וחברת שיפורים בולגרית הופכת ג'יפ רנגלר למשהו בלתי מוסבר

הרישום שביצעה לאחרונה חברת לנד רובר לשם ''לנדי'' עורר גל של השערות לגבי הדגם שיקבל את השם הזה. ההערכה היא שמתוכנן דגם כניסה חדש, קטן יחסית, משהו בסדר הגודל של הב.מ.וו X1 ושל אאודי Q1, שימוצב מתחת לאיווק.

על פי השמועות, הדגם החדש יבוסס באופן חופשי על ה-DC100, דגם קונספט שהוצג לפני כשנתיים כמחליף אפשרי לדיפנדר העומד לסיים את חייו. הקונספט הוצג עם מנועי בנזין ודיזל בנפח 2.0 ליטר ותיבת הילוכים בעלת שמונה מהירויות, אבל הלנדי, אם יגיע לכלל ייצור, יתבסס על הפלטפורמה של האיווק ויקבל מנועים קטנים יותר, במטרה לשמור על מחיר נמוך יחסית.

סיטרואן הולכת על אוויר

לפני פחות מחצי שנה הציגה סיטרואן בתערוכת הרכב בפרנקפורט את הקקטוס – דגם קונספט של קרוס-אובר יפהפה עם מערכת הנעה ייחודית, היברידית-אוויר. עתה אנו מתבשרים כי דגם ייצור יוצג בתחילת החודש הבא, והוא יככב בדוכן של החברה בתערוכת הרכב בג'נבה בחודש מרץ.

דגם הייצור יכיל את מרבית המערכות שהוצגו ברכב הקונספט, בראשן המערכת ההיברידית המבוססת על מנוע רגיל, בנזין או דיזל, אליו מחובר קומפרסור הדוחס אוויר לתוך מיכלים. האוויר משמש להפעלת מנועים הידראוליים המותקנים בגלגלים.

נשמע מורכב, אבל לטענת היצרנית צריכת הדלק של רכב היברידי כזה עומדת על פחות מ-3 ליטר ל-100 ק''מ, בין היתר משום שאין צורך במצברים הכבדים הדרושים למערכת הנעה היברידית-חשמלית.

טכנולוגיה מעניינת נוספת היא כריות האוויר, או יותר נכון בועות האוויר המודבקות בצדי הרכב. מטרתן למנוע שריטות ופגיעות קלות בפח, ואם בועה כזו מתפוצצת אפשר להחליף אותה בקלות.

איך לקלקל רנגלר

ג'יפ רנגלר הוא אחת האופציות האחרונות שנותרו בשוק למי שמעוניין לקנות רכב שטח אמיתי, קשוח וספרטני. אבל יש כאלה שחושבים שאפשר להפוך את עורו של הרנגלר ולייצר ממנו משהו שדומה, לדעתי - ותסלחו לי על השפה – לבית זונות על גלגלים.

לא מבין מה עבר בראשם של אנשי סדנת וילנר מבולגריה, ש''שיפרו'' רנגלר סהרה אנלימיטד. מילא ריפוד העור האדום, יש אנשים שיגידו שהוא יפה, אבל להרוס רכב שטח עם חישוקים בקוטר 20 אינץ' שעליהם צמיגים בחתך נמוך? בשטח צמיגים כאלה הם קטסטרופה, על הכביש הרנגלר אף פעם לא היה להיט. ולנו נשאר רק לתהות אם יש קהל קונים לדגם כזה, או שמדובר רק בתרגיל שיווקי.

תגובות

1 תגובות

1

כמתי

22 בינואר 2014 ב 13:09

מפה ומשם – לקט ג'יפאים

זה מה שקורה לעם שנשלט 400 שנה עי התורכים.