שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חלומות מאפריקה

קבלו את רכב החלומות של כל ג'יפאי מסוקס: פשוט, קשוח, ללא אלקטרוניקה מיותרת, עם בעיה אחת קטנה - יש לו רק הנעה קדמית

הג'יפאים המסוקסים, אלה שמחפשים רכב שטח פשוט וקשוח, רצוי פתוח, בלי אלקטרוניקה מיותרת, כזה שאפשר לתקן עם מפתח חצי, פיילר, וחצי מטר חוט ברזל  - בקיצור גרוטאה פרימיטיבית – יכולים למצוא היום את מבוקשם דווקא בקניה, אצל חברת מוביוס (Mobius).

החברה, שהוקמה בשנת 2009, שמה לה למטרה לבנות כלי רכב שמותאמים לדרכים הלא סלולות ביבשת השחורה (אם אפשר לקרוא להן בכלל דרכים...), ובנויים כך שאם תקרה תקלה בשטח, אפשר יהיה לתקן אותה בקלות.

המפרט הפשוט כולל שלדת צינורות, מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 86 כ''ס צנועים (כשהסמליל בחזית מרמז על מוצאו...), תיבת הילוכים ידנית עם חמש מהירויות ומשקל כולל של פחות משני טון. העסק יכול להגיע למהירות מקסימאלית של 120 קמ''ש, מהירות שבדרכים המשובשות של קניה יכולה לשלוף את כל הסתימות מהשיניים שלכם...

בתוך המרכב הקצרצר שאורכו פחות מארבעה מטר, פתוח כמובן, הצליחו לדחוס מושבים לנהג פלוס שבעה נוסעים, כשישה מהם יושבים במושבי אורך בחלקו האחורי של הרכב..

בכל החבילה הזו יש רק בעיה אחת: ההנעה היא קדמית בלבד, כשמאחור מותקן סרן קשיח עם קפיצי עלים, אבל הוא לא מונע... (בלשון המוסכניקים, סרן כזה נקרא סרן ''מת'', להבדיל מסרן קשיח שמקבל הנעה, הנקרא סרן ''חי''). ועוד בעיה – אין הגה כוח, אולי כדי לשמור על המחיר הנמוך, כעשרת אלפי דולרים בלבד.

ואל תצאו מגדרכם לעמוד בתור – בשלב זה מתכוונים לייצר רק 50 אקזמפלרים, שכבר הוזמנו, וההכנסות מהמכירה שלהם ישמשו כדי לייצר 50 נוספים...

תגובות

0 תגובות