שטח 4X4 > כתבות > שטח

PILLOWTRACK ממואה אל מצפה רמון וחזור דרך חולות ניצנה

חבורת יזמי פילוטראק "כריות החילוץ" החליטה שוב לצאת למסע והפעם לשם ההנאה והחבורתא, בחרנו במסלול אתגרי לצורך בדיקת והדגמת כריות הפלא, דאגנו גם לקיבה עם אוכל טוב, ויצאנו ללמוד על הנבטים ועל עבירות עם אתגרי חילוץ מעניינים

לפני שמתחילים תבינו על מי נפלתם:

...''רוב' אם אתה מתעפץ תעמוד! '' רציתי לגעור בו (הבחור השמאלי) אבל היות ואנחנו בטיול מגניב ואוירה נעימה החלטתי לספק את הסחורה באמצעות דגימה של ''מקצועיות שיווקית'' בשטח...(רוב הוא איש מחלקת השיווק של פילו טראק ונולד בבריטניה)... אגב, משפט חכם שאהבתי ולקחתי מהמסע: ''מחשבה בוראת מציאות'' אותו 'רוב' משפר ואומר במבטא בריטיש כבד וכובש ''אבל צריך לישון קצת לפעמים בחייאת דינאק! '' עד כאן הדגימה.   את סיפורינו אפתח באימרה וויני ווידי וויצי' - ונהניתי (מאוד!) ועכשיו אל המסע:

לפני שמתחילים תבינו על מי נפלתם:

ובכן: מה יש לנו כאן?

סקרנות בעיקר?! בהחלט! מדהים כמה אפשר ללמוד על אנשים ולו מפעולה אחת פשוטה. קחו לדוגמא את אייל פרידמן שותפי למסע... בעודי מתעורר משינה מתקתקה אייל מודיע לי רבע שעה אני אצלך. וכך קרה - 'פונקט' זו מילה טובה לסיטואציה. כך למדתי על אייל שאצלו ''זמנים זה קודש וערך עליון'' כיאה לגנרל צבא וותיק גם באזרחות וכמעט בכל סיטואציה. שמחתי שכך, הרי גם אני מורעל צבאי לא קטן ושמחתי שהצטרף אלי אחד שמבין ושאוכל ללמוד ממנו. יצאנו לדרך לפגוש את אבי פילו יצרן ה- BOOBY כחול לבן כשבאמתחתינו שקי שינה, שלוש צידניות ענק לדישון הקיבה (שעליה אנו צועדים) בכל פעם שנשמע קירקור לא ברור ועל גג ה - TROOPER האימתני הועמס אוהל ענק?! על שום מה?... ישנים עם הבדואים.. חשבתי לעצמי...בדיעבד הצטערתי שלא הבאתי את אטמי האוזניים - כשאגיע ללינה במאהל הבדואי אסביר או שכבר הבנתם?? ...

ובכן: מה יש לנו כאן?

יעד להתחלת המסע: 'מואה' פלוס ארוחת בוקר דחוף!

יעד להתחלת המסע: 'מואה' פלוס ארוחת בוקר דחוף!יעד להתחלת המסע: 'מואה' פלוס ארוחת בוקר דחוף!

ובכן לאחר שלוש שעות נסיעה, עצירת קפה אחת לטובת אבי פילו ( אספרסו כפול ארוך ותוסיף עוד מים בבקשה'') שגער באיל באחת הצמתים: ''תעצור בבית הקפה הקרוב! '' איל הצנוע הנהן בראשו ונתן בגז בעצבנות אמר לי: '' מה קפה עכשיו בחייאת דינק אבי? תן להגיע לשטח ולהרביץ ארוחת בוקר! '' האמת, הסכמתי איתו. כשהגענו לנקודת ארוחת הבוקר סיכמנו שאני אחראי הכנת הביצים הקשות. לאיל טראומת הצבא הידועה אשר חילחלה עמוק בזכות הוותק הצבאי וטבחי הצבא הידועים לשמצה שיודעים להכין בכל הזדמנות ביצים קשות לא טעימות וקשות יותר מידי. גומי בטעם גופרית! - מכירים? איל: ''איך אפשר להרוס ביצים קשות? שמע מוטי, תשגיח על הביצים שבע דקות ואתה מוריד מהאש, ברור? '' חייכתי אליו מאוזן לאוזן, ''רואים שאתה חובב אוכל איל - אל תדאג''. ובחשש כבד שמא אשאר שבת או אפול לחמישים בגלל ''מחדל הביצים'' עמדתי בזמנים והתענגנו.   מזג האויר המצויין תרם לאוירה ולאחר ארוחת בוקר מצויינת, הכרות קצרה עם המיצד,  מואה, נסחפנו אל ההיסטוריה של 'דרך הבשמים'. כולם הגיעו לנקודת המפגש קיבלתי את מצלמת הוידיאו ואז נחשפתי לטקס חדש: ניפוח כריות אדומות ובדיחות על נושכי הכריות שהביאו/המציאו את הכריות האלו. בנקודה זו גם הכרתי את 'רוב' איש השיווק של ה''נושכים'' הממציאים, וביחד הלכנו לצלם את האיזור מנקודת גובה פנורמית. 

מואה - קצרה - נקרות - סהרונים

צילמתי וכבר ידעתי שהולך להיות ממש מעניין. התמונות המחישו את פעולת השטפונות אשר יצרו שטח חדש ובתולי ששימחו את וותיקי המסלול.  כן, כן, דני הרמן, מוביל המסלול והקבוצה שבהחלט התרגש מהעניין. בנקודה זו נזכיר את אייל בנימין ששניהם שותפים לעניין המצאת הכריות - פילו טראק כאשר אחת ממטרותיהם במסע הייתה לצאת 'לניסוי כלים' ולבחון פרי המצאתם בקטעי עבירות מגוונים. המסלול שבחרו היווה אתגר ממשי... למי שאינו מכיר 'מואה' הינה עיר נבטית עתיקה, אשר אפשרה הצתיידותם של שיירות הגמלים (כ- 1,000 גמלים בשיירה) אשר הובילו סחורות אל נמל עזה מחצי האי ערב בזמנו ( למתענינים נא להקליק בגוגל, תודה). המיצדים הפזורים על 'דרך הבשמים' שמשו את השיירות כ-'תחנות תדלוק גמלים' ואפשרו להם לשאת סחורה רבה ככל הניתן כאשר הצידה מחכה להם בדרכם. אגב, YELLOW לא המציאו את השיטה, אולי את העז...

מואה - קצרה - נקרות - סהרונים

מבחן כרית 1: עמידות

אז כאמור נחל קצרה וטיפוס עדין ברובו אל חירבת קצרה כאשר בדרך הורדנו את הכריות פעם אחת כדי ''לשפר את העבירות'' ולעלות מדרגות קשוחות יחסית כדי ל''עדן'' את הנסיעה. האמת הניסוי הצליח ובנקודה זו שמתי לב שהכרית אינה מותאמת לגודל הרכב ולמשקלו כך ש- KIA סופרטאג' ממש נהנית מנסיעה על הכרית והכרית משיטה אותה ב'סחבקיות' מעל המדרגה. אך לעומת הספורטאג' הקלילה, פראדו או טרופר עמוסים לעייפה גם הם עוברים, אך חסרה הקלילות. כאן אשאל את המוחות החושבים היש מקום לשיפור ידידיי? נקודה נוספת:  ישנן אבנים משוננות אשר בלית ברירה תוקפות את הכרית מפאת כובד הרכב, הכוח הצנטרפוגלי הנוסף בעקבות סיבוב הגלגל בעיתו מתחכך ומתגלגל על הכרית ודוחף את הכרית על פני הקרקע המחוספסת ואם נוסיף את כוחות השיפוע במעלה והחיכוך נוצר סיכוי גבוה להתרוממותן וחדירתן של אבנים קטנות ומשוננות אל הכרית ולפנצ'רה.   ממש קוץ ברגלו של הענק! למרות ההתעללות בכרית (שאפילו בובת ניסוי לא הייתה מקנאה בה) מידת השרדותן של הכריות מדהימה בתנאי לחץ ומשקל גבוהים. וגם אם התפנצ'רה כרית בגלל חדירת אבן משוננת, אפשר להחליף פנימית ולהמשיך. הכריות אכן יצרו מצב נוח לאלו אשר מעונינים לעבור מדרגה קשוחה ולשמור על רכבם.     עת התקרבנו אל מיצד בצרה ההיסטוריה החלה לאפוף אותנו ואיש איש נסחף אל תפקידו בכוח.

מבחן כרית 1: עמידות

המשכנו אל נחל נקרות...נוף של ציורי שמיים ושטח נקי אחרי השטפונות.

המשכנו אל נחל נקרות...נוף של ציורי שמיים ושטח נקי אחרי השטפונות.המשכנו אל נחל נקרות...נוף של ציורי שמיים ושטח נקי אחרי השטפונות.

סיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוס

סיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוססיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוססיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוססיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוססיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוססיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוססיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוססיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוססיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוססיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוססיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוססיור רגלי לחיפוש גבים - מצאנו קיר טיפוס

ביאור שלושת התמונות האחרונות:

כן, אחרי כל השקט הנפשי והאופוריה הגיע תורו של הטבע להזכיר לנו ''מי הבוס'' ובעת חציית נחל נקרות (עבירות קשה) התחיל האקשן ומבחן חילוץ מפתיע של פאג'רו קינג ממוגן למשעי עם כריות פילוטראק (בלעדי). אז מה קרה? הפאג'רו נתקע על סלע רחב ושטוח כאשר גחונו מונח עליו. שוכב על גחונו בחוסר אונים, כאשר ארבעת גלגליו מעיפים חול ותו לא, כל ניסיונותיו לחלץ עצמו עלו בתוהו.   שאגת המנוע הקוראת לעזרה הציפו את הנחל בשאון קהל וגם  שאון כריות חילוץ.להלן יקרא מבחן כרית 2.

ביאור שלושת התמונות האחרונות:

חופרים ומגביהים בעזרת כרית מתחת לכל גלגל

חופרים ומגביהים בעזרת כרית מתחת לכל גלגלחופרים ומגביהים בעזרת כרית מתחת לכל גלגל

ניסיון ראשון כושל - החב'רה מנסים ליצור הגבהה של חמש ס''מ - סגירת מהלך המתלה מהקרקע אל הכרית ואל הגלגל ולהרים את גחון הפאג'רו מהקרקע. קצת מזכיר הרמת ממצאים ארכיאולוגים כבדים מממעמקים בעזרת בלוני אויר - חשבתי לעצמי...לאחר שלוש ניסיונות נוספים הרביעי הצליח. איל פרידמן התותח פיענח את הנוסחא המדוייקת והפג'ארו אכן התרומם, החליק לו מהסלע על גבי ארבעת הכריות ושחרר הפג'ארו לחופשי. ציטוטים מהחילוץ: איל פרידמן: ''יאללה חבר'ה בחייאת דינק - שעה וחצי  אנחנו פה בואו נזדרז למה אני רעב'' אבי פילו:..זמן מעולה להכין קפה - סהר תביא דוריטוס תביא!'' אייל בנימין ודני הרמן מסבירים: '' במצב הזה ניפחנו את הכריות מתחת לארבעת לגלגלי הרכב ויצרנו ניתוק הגחון מהסלע ואפשרות תנועה על פני ארבעת הכריות קדימה. כך התבצע חילוץ''.

תמונות מהחילוץ

תמונות מהחילוץתמונות מהחילוץתמונות מהחילוץתמונות מהחילוץתמונות מהחילוץתמונות מהחילוץתמונות מהחילוץתמונות מהחילוץתמונות מהחילוץתמונות מהחילוץתמונות מהחילוץתמונות מהחילוץ

מעבר נחל נקרות על כריות

מעבר נחל נקרות על כריותמעבר נחל נקרות על כריותמעבר נחל נקרות על כריותמעבר נחל נקרות על כריות

בעין סהרונים...

בהגיעה  השיירה אל עין סהרונים קידמו את פנינו הבדואים בברכה! סתם לא! הבדואים ישבו לשתות תה לצד מדורה מחממת ואנחנו חיכינו לתה החם שיגיע ועד שלא ביקשנו, לא קיבלנו. ארוחת הערב שנקבעה לשעה שש וחצי הייתה מצויינת ולאחר ששבענו מלאכת הבדיחות החלה ולא נסתיימה עד ליל יום המחרת! חבל שנציג גינס לא הצטרף לטיול... ושוב חבל שנציג גינס לא ישן עם החבורה כי אז היה מעניק ציון לשבח על הנחירות הרמות והמגוונות! רק איל פרידמן עם האוהל המשובח שלו נהנה לישון כל הלילה רצוף וקם רענן ושמייח! (וגם חסך לעצמו בעלויות) האמת, אוהל מדהים! אפילו הבדואי המקומי רצה אחד כזה (במבטא זאב רווח, חשב הוא קונה אוהל וילה )?

בעין סהרונים...

יום שני: מכתש רמון - מעלה רמון - חולות ניצנה - חורבות הנגב

פצחנו בקפה והתרעננות של בוקר, תה בדואי לא קיבלנו, הם הכינו רק לעצמם, אז הכנו בעצמנו והתגאינו בהיותינו מדוגמים והבדיחות של החבורה ממשיכות וממשיכות. מה בתכנון? חציית מכתש רמון, מעלה רמון - מבחן הכריות האמיתי. (להזכריכם עמידות הכרית היא ללא רבב גם כשבולע אותה טראנו, לועס ובולס אותה בין גחונו לבין סלעי המעלה בעוד יורד ועולה על המדרגה ו/או על הכרית, רק להזהר מאבנים משוננות). ושוב נוף מדהים, רוח נעימה, ק''מ לפני המעלה פצחנו בארוחת בוקר: איל פרידמן: ''מוטי - שקשוקה...אני רעב! '' האמת לא רק שקשוקה קיבלנו, גם הרינגים כבושים, יין לבן, סלט וולדרוף.. בגנו מישהו העיר כי חסר לו הבייקון, שקשוקות מדוגמות וחביתת נקניק דשנה, ובעוד החבר'ה מתיישבים לאכול ומשתמשים בכריות כמשענת גב נוחה. מיניתי את עצמי ''מר שופט'' בתחרות המנה הטעימה של החבורה - כדי לטעום מהכל. היה טעים מאוד! התקפלנו אל המעלה. תנודות הרכב עירבלו את תוכן קיבתינו המלאה (גרעפסים), הרגשתי צורך לעשות סיבוב'' רגלי כדי להוריד את האוכל. מזל שהתחלנו בטיפוס המעלה.   ירדתי מהרכב והתחלתי בצילומי הוידיאו של קטעי העבירות, המדרגות הגבוהות בשילוב הכריות במעלה רמון המפורסם. רוב נרדם בקטע העבירות השני אז צילמתי אותו כדי להסטלבט עליו, הוא רק שנה בישראל שיבין עם מי יש לו עסק.

יום שני: מכתש רמון - מעלה רמון - חולות ניצנה - חורבות הנגב

את המעלה עברנו בשלום, במקרים מסויימים הודות לכריות אשר ריככו את המעלה והעניקו מעבר נקי ללא פגיעות מיותרות. ראיתי שאייל ובני מרוצים מהתוצאה והחבורה נהנית כאילו היו בלונה פארק. את שאר המעלה טיפסנו בכיף וצחקנו על פדיחות שקרו במהלכו: פאדיחה 1: אייל פרידמן זונח אותי למדרון המעלה התלול יוצא מה- TROOPER ולא מרים ARM BRAKE. אני מתחיל לדמיין איך הבחור רודף אחרי במדרון וצועק לי מוטי האוהל האוהל!!! פאדיחה 2: את רוב כבר ראיתם... פאדיחה 3: איל פרידמן מוציא בקבוק שתיה מהבגאז' נכנס ל- TROOPER ומתחיל לתת בגז - רק שכחת לסגור הבגאז' ! תודה לעירנים שבחבורה.
החלטנו להמשיך דרך חולות חלוצה - ניצנה וניווטנו אל חורבות הנגב...

בחולות ניצנה גיליתי עיר חורבות מדהימה, שברי חרס וכדים עתיקים בכל מקום אשר נשטפו ונחשפו הודות לגשמים...קצת פירוט על חורבות הנגב מפי איל פרידמן בדה בום בדה בינג ואנחנו מתיישבים לארוחת ערב וסיכום המסע.
וואלה היה אחלה!
מקווה שגם אתם נהניתם.

מילה למטיילים: בעת נסיעה בשטח הקפידו להשאר על השבילים המסומנים. זכרו כל שהייה על השביל המסומן יוצרת שמירה על הטבע.

מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.

מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.מהקלעים והנופים בטיול המעולה. תודה לאייל בנימין על ההזמנה.

תגובות

27 תגובות

1

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 10:11

כריות

רעיון גאוני ששווה כל שקל! היישום קל וחוסך נזקים עצומים לרכבים!
שלומי

2

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 10:42

הכריות אלה זה סתם דראעק ...

3

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 11:53

מפליא אותי איך עושים כסף מכל בלון נפוח:

יש כאלה שחושבים שכל מוצר שקשור לתחום 4X4 אפשר לעשות עליו קופה קטנה.

4

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 14:34

אוי לכאאאב אוי לקנאה.... יש שיר כזה!

תזדהו בבקשה.

5

Ogash Ofer

26 בינואר 2010 ב 14:51

סתם פחדנים!!!

לכתבו תגובות שליליות ללא זיהוי (ללא הסבר) - זו סתפ פחדנות!
כמה קל להשמיץ ולכתוב (שטויות) ולהסתתר מאחורי מעטה ה''אורח''.
מזכיר לי כתבה מעולה של רני פלג (קישור) על טוקבקסיטים אלמוניים (ופחדנים).

6

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 16:53

מי שלא ניסה לא יודע...

כמה אנשים יכולים לשים היי ליפט ברכב שלהם? מעט.
PILLOWTRACK מתאים לכל רכב ולרב מצבי החילוץ - תנסה תדע.
אייל

7

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 16:59

הכריות עושות את העבודה

ראיתי בצילומים שהכריות עושות את העבודה וזה נראה מצויין,
אולי מישהו מהחברה יכול לכתוב לאילו מכשולים/הצלבות וכד' הכריות מתאימות?
(ולאילו בעיות אינן...)
האם ניתן להרים רכב בעזרת כרית תחת הגלגל
האם צריך קומפרסור מיוחד?
וכמה התענוג עולה??????? האם קונים ביחידה או סט (של כמה יחידות?)
היכן אפשר להתנסות?

8

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 17:05

תישארו מאחור עם הברזלים הכבדים שלכם

הכריות האלה משנות את התפיסה ומנצחות בהמון מצבים. לי יש כריות. הן קלות, תמיד ברכב ומחלצות בקלות מהמון מצבים שאחרת היו מצריכים עבודות מע"צ

9

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 17:18

!!!!!!!!!!!!!!Thanks Motti

10

MT - 4X4

26 בינואר 2010 ב 17:18

ניפוח הכרית מתבצע בעזרת משאבת T פשוטה

הניפוח קל ומהיר...

11

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 17:19

יופי של כתבה

נהניתי לקרוא

12

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 17:42

איכות הכריות כאיכות האנשים

ראיתי בחיי לא מעט "שמדברים" על מוצרים חדשים
ראיתי בחיי לא מעט כאילו שאומרים "עם תעשה כך וכך זה יהיה יותר טוב"
ראיתי וגם שמעתי בחיי עוד הרבה
אך פגשתי מעטים שהם "העמלים המוצאים לפועל" שאיכות המוצר שלהם והמאמצים להגיע לטוב ביותר מאפיינת את האופי האנושי האמיתי שלהם
וכאילו הם הממציאים של ה"כריות" אייל בנימיני ודני הרמן.
אני משוחד - אך אני גם יודע להעריך עשייה ואנושיות
אבי פילו

13

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 20:08

עם עובדות לא מתווכחים

ללא הכריות עושה הרושם שהמעברים הקשים היו מייצרים הרבה כאבי ראש ועבודה קשה ש מילוי אבנים, עבודה עם כננות, שימוש באמצעי הרמה שונים ובקיצור הרבה דם יזע ודמעות.
אם הכריות שרדו אחרי כל כך הרבה עליות ושיירה של 9 ג'פים שטוחנו אותם, כנראה שמדובר במוצר איכותי זמין קל ופשוט שטוב שיהיה בכל רכב ובמיוחד ברכב שטח.

דני פלד.

14

eyal_b

26 בינואר 2010 ב 20:11

כנסו כנסו ! ! !

הפחדנים שמים מיגונים, המלאייאנים שמים כננות ופגוש מפלדה, המשוגעים שמים נעילות והגבהות , התחמנים מחליפים לצמיגים שאסור.
הפראיירים נוסעים בלי שום דבר ומשלמים ימבה כסף על נזקים וחילוצים.
הכי גרוע זה לסוע עם רצועה של מאתיים שקל ולחשוב שאתה מסודר בשטח.
גדולים אנחנו!! גדולים !!!!!!!

15

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 20:44

"קשה יש רק בלחם, וגם אותו אוכלים"

"קשה יש רק בלחם, וגם אותו אוכלים" - אבל למה לאכול קשה שיש כריות?!?!?!!
הכריות הופכות כל דבר ליותר עביר, חלק, וידידותי לרכב!

נכון יש מפתרונות שונים ומגוונים, אך הכרית בהחלט פתרון גאוני שימושי ועובד! ולא סתם עובד, עובד בצורה מדהימה חלקה ומוכחת!. לא היה מצב אחד שהכריות לא חילצו, ולא סתם חילצו,חילצו בצורה מהירה חלקה וללא כל קושי!

אגב - לא די בזה שהכריות עושות את עבודתם בצורה יעליה ונוחה מאין כמוה, הם גם נוחות בהפסקות הקפה / שקשוקה שבין העבודה היעודית שלהן.
עדי לסמן.=]

16

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 21:03

יש גם סרטוני ווידיאו?!

אם כן איפה?

17

אלי ס

26 בינואר 2010 ב 21:46

כרית

לי יש כריות ובלי בולשית הם עובדות בשטח,הישתמשתי בהם לעבור את הצינור בבטיחה ,בנחל ערוד,עד אכשיו סבבה אין תלונות ,מי שרוצה יכול לעשות עבודות מע"צ
אני מעדיף את הדרך הקלה יותר בלי כאבי גב ,סבבה סבבה!

18

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 22:09

ממש ממש יפים הדברים האלה כול הכבוד!!!!

כול הכבוד על הפיתוחים של האמצעות האלה זה ממש ממש יפה!!!!!! כול הכבוד

19

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 22:25

גם עבירות וגם חילוץ

קודם כל מוטי, אחלה כתבה!!!
חוץ מזה לכל הסקפטים, אני מסתובב הרבה בשטח עם סט כריות מזה כשנה וחצי,והן נותנות מענה בשני מצבים בסיסיים: לשיפור העבירות של הרכב במדרגות או בורות שלא ניתן לעקוף ובחילוץ שבו לגלגלים אין אחיזה מספקת בקרקע(עליה על סלע עם הגחון, הצלבה כתוצאה מזווית כניסה לא נכונה למעבר מכשול ), גם כשנעים בקבוצה וגם לחילוץ עצמי.
הכריות לא פותרות כל בעייה וגם צריך להשתמש בהם בצורה מושכלת אבל בלעדיהן צריך להשקיע הרבה יותר מאמץ בשטח.
הן מתנפחות בקלות ע"י משאבה ידנית או קומפרסור קטן
ועלותן היא פחות מפלטת מיגון אחת לרכב.
איל פ.מ

20

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 22:34

מדהים מה שכרית יכולה לעשות- הכנסו ותבינו

הוזמנתי לטיול בלי שאני מבין גדול בג'יפים. נכנסו למספר מצבים בהם הג'יפ פשוט לא נסע. כרית או כריות הוכנסו מתחת לגלגל והג'יפ נחלץ. אני מבין שיש עוד אמצעים כמו כננות וג'קים . אין ספק שהכריות הן הפתרון הפשוט וכנראה גם הזול ביותר. מדהים שהם השתמשו בהמון מקרים קלים בכריות כל פעם שהיה ספק ופחדו לפגוע ולהזיק לגוף הג'יפ. אין ספק שמיד אחרי שארכוש ג'יפ לאשתי אקנה לה סט כריות. אריאל

21

אורח/ת

27 בינואר 2010 ב 08:03

גם למחוק\לצנזר הודעות זה סוג של פחדנות..

22

MT - 4X4

27 בינואר 2010 ב 09:03

ל- 22. יש רמות מסויימות הדורשות צנזורה!

טוקבקיסטים ''הוכחתם את חפותכם'' שלום! שלום! תתקדמו...

23

אורח/ת

27 בינואר 2010 ב 11:18

הכריות המחלצות

כאשר מבינים את הכריות ואת יתרונותיהן אי אפשר שלא לשים את הערכה בבגז ולמה? 1.נוחות לשימוש 2.לא תופסות מקום3.לא צריך כפפות להרים סלעים(לעזאזל המניקור)4.הרכב יוצא ונכנס ממקומות שאפילו נהג ירוק כמוני(משחק מילים גיפ ירוק)מצליח להכנס 5.עשויות מחומרים עמידים 6.החסרון הגדול שלא יודעות להכין קפה . צוות אוויר

24

אורח/ת

27 בינואר 2010 ב 20:38

לסמו יכוכב :)

לסמן יחתיך!!!
כל אחד שמעוניין לצלם את הילד שיושב וחושב בתמונות צריך לפנות אלי אני האמרגן שלו.
יופי של טיול

25

אורח/ת

28 בינואר 2010 ב 01:39

אייל פרידמן

אייל יקירי זוכר אותך מימיך בגדוד 17 כ מ"מ צעיר שמח לראות אותך אוהב שטח ואוהב את הארץ אולי עוד ניפגש בשבילים קול מן העבר יורם מרקוביץ

26

אורח/ת

17 בפברואר 2010 ב 07:40

אחלה כתבה

27

shirf3

17 במרץ 2010 ב 22:15

מסלול הטיול

המסלול נשמע מרתק,אפשר לקבל את הקובץ של המסלול שעוד אנשים יהנו ממנו?תודה
אלקא