שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מסע קסום אל לב הבקעה - מגלגל לסרטבה מרץ 2015

חודשים ינואר- מרץ 2015, חודשים שבורכו בכמויות גדולות של משקעים. הגשם ביקר כמעט בכל פינה בארץ עם דגש על איזור מדבר יהודה והבקעה. תקופת האביב בבקעה היא מיוחדת במינה והרקע הירוק בכל תמונה אינו מקרי.
בקעת הירדן במלוא הדרה.
הדריך: וייזל עדי

סרטון

בקעת הירדן , ללא ספק, האזור המועדף עליי מבחינת טיולי השטח. לא זכורה לי שנה שאינני מבקר באזור לפחות 3 פעמים בכל אחת מעונות השנה. תקופת האביב היא התקופה המועדפת עליי ועל רבים, לטייל בבקעה. חודשים ינואר-מרץ היו ברוכים בכמויות גדולות של משקעים וחלק נכבד מהם היו באזור המדבר והבקעה וכך נהנו המטיילים במדבר יהודה מפריחות והבקעה התכסתה בירוק. שיירה ארוכה של גיפים נסעה אחריי ונהנתה מנופים מדהימים, מפריחות ומרקע ירוק שכיסה את כל!! הרי הבקעה. עבירות הטיול הייתה בינוני עד קשה ואכן השטח לא היה סלחני. כבר בשעה השנייה לטיול לא הבחנתי בסלע חמקמק ושפשפתי אותו, דבר שגרם לקרע בצמיג.חצי שעה , אולי קצת פחות, והגלגל הוחלף והמשכנו בדרך . הטיפוס החל בגבו של היישוב נירן ( נערן ) ומשם טפסנו לרכסים המקיפים.

אחרי ארוחת בוקר טובה על גבעה הצופה על מרבית הבקעה המזרחית, התחלנו לטפס לרכסים המובילים לכיוון עין פצאל - קשה במיוחד היה בטיפוס במעלה כותים. בעלייה הקשה הזו, 2 רכבים נתקעו - ליאור עם הגרנד שירוקי פוצץ גלגל, וסלים עם הפאג'רו פרק גלגל - התקלות גרמולפקקים במעלה כותים שכן מאחורני טיפסו עוד 2 קבוצות של גיפאים. בעזרה של חברי הקבוצה וכן של כאלו שלא היו חלק מהשיירה, תיקנו את התקלות במהירות והמשכנו בטיפוס. תקלות אלו התווספו לתקלה לפנצ'ר שלי בתחילת הטיול ובסהכ נגזל מאיתנו כשעה וחצי דבר שמנע מאיתנו להגיע לפסגת הסרטבה.

ליאור אחרי שתוקן הפנצ'ר בגלגל - במעלה כותים

ליאור אחרי שתוקן הפנצ'ר בגלגל - במעלה כותיםליאור אחרי שתוקן הפנצ'ר בגלגל - במעלה כותים

אחרי ארוחת צהרים טובה, המשכנו לכיוון עין פצאל, קפה ועוגה ושלל כיבודים בעין פצאל ולאחר טבילה קטנה יצאנו הביתה. הסרטבה נשמרה לפעם הבאה

מספר שיירות במעלה כותים - פקק עקב פנצ'ר

מספר שיירות במעלה כותים - פקק עקב פנצ'רמספר שיירות במעלה כותים - פקק עקב פנצ'ר

תצפית אל הסרטבה

תצפית אל הסרטבהתצפית אל הסרטבה

תגובות

0 תגובות