מעין סוכות לנחל אבוקה - מעיינות בבקעת הירדן יוני 2015

חודשים יולי אוגוסט הם חודשים שכדאי להתרחק מאיזור הבקעה - אז רגע לפני הסיוט יצאנו לביקור במעיינות בבקעת הירדן ובגלבוע. מזג אוויר בהחלט מתחשב והנופים - כרגיל משגעים
מדריך : וייזל עדי

09:00 שדמות מחולה - תדריך קצר וחלוקת מכשירי קשר ויוצאים לדרך. כבר בדרך לנקודת המפגש ראינו שטחים נרחבים שנשרפו, ככל הנראה ממש בימים האחרונים. בקטעים מסויימים של השטח, ממש לאורך גדר הגבול, המשיכו השריפות והרסו כל חלקה טובה. העלינו סברות כי המדובר בשריפות יזומות, אח''כ שראינו את הנזק הבנו כי המדובר בזדון. בהגיענו לעין סוכות הבנו כי השריפה פשוט פגעה בכל סביבת המעיין - המזל שהמיים נותרו נקיים וכולי תקווה כי האיזור ישתקם. החלטנו לעצור במעיין לארוחת בוקר טובה - ארז השתלט על המטבח והכין לחברים מטעמים מהמטבח התימני. בסיום הארוחה, המשכנו צפונה, חלפנו עפ''נ מחסום הבקעה ועלינו מערבה לכיוון שמורת נח בזק והגלבוע

מייד לאחר מעבר המחסום עלינו מערבה במטרה לכבוש את מעלה נר - מסתבר שהמקום לא זכה לביקור זמן רב והשערים המוצבים המקום מעידים על כוונה לחבום את המעבר - אבל בטרם ננעלו השערים, זכינו לפקוד את המעלה. הרכב שלי, בראש השיירה, פילס את הדרך בין הקוצים הרבים שגדלו על השביל ומהר מאוד החלו החברים להתמודד עם המעלה - פה ושם נסיונות שכשלו ובסופו של דבר כולם למעלה. הנוף מראש המעלה מדהים - חלקה הפוני של בקעת הירדן נפרס מתחתינו כמו על מגש. טיפוס נוסף לכיוון מלכישוע, מירב ויישובים נוספים עד שנחשף לעינונו בקעת בית שאן עם כמויות גדולות של בריכות דגים ושטחים מעובדים בשלל צורות.

אז הספקנו לבקר ב- 3 מעיינות מקסימים - בעין סוכות, בעין צמד ובמעין/נחל אבוקה - שילבנו מעלה אחד או שניים וזכינו למזג אוויר נפלא- מה עוד צריך...