מועדון ג'יפ - רנגלר רוביקון בנחל הפרת - יולי 2015

את הטיול הזה, אף אחד לא ישכח כל החיים. בטוח!
אז מה היו לנו שם?
מעלות, מורדות, התהפכות, בריכות מים, נופים מנוגדים, רחובות ראשיים, ארץ בראשית, תקלות, תיקונים ובעצם, מה לא?
ידענו שיהיה קשה, ידענו שיהיה מסוכן, אבל חזרנו בשלום כדי להעיד שזה אפשרי.
רנגלרים ורוביקונים בנחל הפרת - הסיפור האמיתי:

תמונות: דנה פלוטקין, בן אוציטל

נקודת ההתכנסות הייתה במקום אחר, אך נפגשנו בשטח. המאחרים מגיעים ויוצאים לדרך. לפנינו יום ארוך במיוחד, עם פוטנציאל ממשי לשינויים והתאמות, בהתאם להתפתחויות בדרך. עוד לפני היציאה מנתקים מוטות מייצבים (למי שאין אופצייה חשמלית), מורידים אויר, מסדרים את הציוד באוטו ויוצאים לדרך. דקה אחר כך, אנחנו כבר במעבר טכני ראשון. המעבר הזה, כמו אלה שיבואו אחריו, נועד ''לחמם'' את הנהגים לקראת הטיפוס למשלט 21. בדרך פוגשים את אילן, המצטרף לחלק הזה כנוסע. ההכנות והחימומים מסתיימים ואנו מתחילים את הטיפוס לבסיס המשלט.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

משלט 21

משלט 21 הנו חלק מהמשלטים ברכס שיירות, שניצב על גבעה נישאה בפתח שער הגיא וצפה בעין ובאש על התנועה בגיא שמתחתיו. רק לאחר כיבוש המשלטים, הקסטל, הכפר בית מחסיר (בית מאיר של היום) ומקומות אחרים, נפתחה הדרך לירושלים.

בשנים האחרונות, הפך משלט 21, שם נרדף למעלה אתגרי לרכבי שטח.

עם השנים והרצון של נהגים לטפס אותו בכל מחיר, נפרצו בו שבילים חדשים (תוך פגיעה מכוערת בנוף), חלקם מסוכנים בעליל. בבליל האפשרויות, קשה למטפס הלא מיומן לבחור את הנתיב הטוב והבטוח ביותר.

כתוצאה מכך, בשנים האחרונות התהפכו לא מעט רכבי שטח במהלך הטיפוס. הפעם, ראינו את הדבר קורה לנגד עינינו.

החלטנו לאפשר את חילוץ הרכב בנחת ולא להפריע למחלצים ומאמצע המעלה, חזרנו חזרה לבסיסו. עוד נשוב אליו ובזמן הקרוב. הזמן קצת ברח וצריך להזדרז. כבר חם (מידי) וזה זמן טוב לקפוץ למים. עוצרים לרגע בעין לימון, שוטפים את האבק ומתרעננים. עכשיו, זמן טוב לארוחת צהרים.

imageimageimageimageimageimageimageimage

אחרי ארוחה והפסקה ארוכה התחדשו הכוחות. אנו ממשיכים לטפס מזרחה. החורש עדיין שולט בנוף, והשבילים צרים יחסית. מישהו הבטיח לילדים מים וזה כל מה שמעניין אותם. אם כך, נוסעים לטבול שוב. המים קרים. לאחר נסיונות שכנוע מתורבתים, אין ברירה אלא לסגור על כולם להשפריץ באופן כזה, שלא ישאר סנטימטר אחד יבש בקבוצה. כולם צורחים, מתחננים, מתכופפים, מסתתרים, אבל יוצאים רטובים ושמחים (אני מקווה) מהמים.

השקט שלפני הסערה. כולם עוד מחייכים.

השקט שלפני הסערה. כולם עוד מחייכים.השקט שלפני הסערה. כולם עוד מחייכים.

imageimageimageimage

רגע אחרי.

רגע אחרי. רגע אחרי.

ככה צריך לצאת מבור מים קרים. רטובים עם חיוך!

ככה צריך לצאת מבור מים קרים. רטובים עם חיוך!ככה צריך לצאת מבור מים קרים. רטובים עם חיוך!

מתארגנים לנסיעה ופתאום תקלות. לדנה נשבר הונטיל בגלגל, כולם נרתמים, מחליפים גלגל, מוכנים לנסיעה, אז חן מודיע שהאוטו שלו לא מניע. עוברים אליו, תקלה חשמלית. בן עולה על הבעיה והרנגלר חוזר לחיים. בדרך מזרחה אנו מספרים את הסיפור החלמאי והמיותר של סכר בית זית וממשיכים מזרחה.

imageimageimageimageimageimageimageimage

הדרך שלנו עוברת ברחובות ראשיים בירושלים. המראות של שכונה חרדית על השלטים ולוח המודעות שלה, תמיד מעניינים. מנגד, מראה שיירה של 14 רגנלרים ורוביקונים (חלקם נראים ממש כמו מפלצת עתידנית) פרושה בשלושה נתיבים, הוא משהו שאי אפשר להתעלם ממנו, לא משנה כמה חרדי אתה. מבטי הסובבים, חרדים וחילוניים, בהתאם. אנו חוצים את ''הקו העירוני'', עוצרים לרגע להתסכל סביב וממשיכים.

עם חציית קו פרשת המים מזרחה, משתנה הנוף בקיצוניות. הצהוב מחליף את הירוק ואת הצמחייה הסבוכה, מחליפות גבעות צהובות וצחיחות. תוך פחות מחמש מאות מטר, אנו גולשים מרום של כ- 1,000 לגובה פני הים וכמה דקות לאחר מכן, אנחנו כבר בלב המדבר. הבריכה הבאה שלנו מוצנעת במקצת והדרך אליה עוברת בשיפוע צד משמעותי. אנו מגיעים, טובלים ומתחילים את הפרק האחרון בטיול.

imageimageimageimageimageimageimageimage

החלק האחרון של הטיול עובר על קוי הרכס ומעניק נוף סביב נהדר, כמעט לכל אורכו. הרוח נושבת בחוזקה, אך מזג האויר נהדר. הדרך אתגרית ועל הנהגים להיות מרוכזים בנהיגה. אנו מסיימים את הטיול בירידות תלולות ומגיעים לקו הסיום, בריאים ושלמים.

טיול לא שגרתי הגיע לסיומו. חזרנו עם לא מעט חוויות וגם עם כוונה להשלים את מה שהחסרנו (כולל הטיפוס למשלט 21). עברנו מהדרום למרכז ועכשיו, הגיע הזמן שגם משפחות לוי ועוז יקומו מאוחר. כמו תמיד, הייתם נהדרים ואני מקווה שנהנתם.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

תודה לאלה שפחדו שיירו בנו ובגללם לא ישנתי כל הלילה. תודה לאלה שבזכותם ניקיתי את הנשק אחרי 5 שנים. תודה לאלה שלא ירו בנו ולאלה שלא זרקו עלינו אבנים או ביצים. תודה לאלה שלא התהפכו. תודה למכשירי תנועה וחבל שהפסידו טיול טוב (לדעתי). תודה לכולכם על הכל. ותודה לי. להתראות בטיולים הבאים.

07 ביולי 2015 ב 16:22

מועדון ג'יפ - רנגלר רוביקון בנחל הפרת

כרגיל, מסלול מעולה, אתגרי ומגוון, חברה נהדרת ואוהד אחד ויחיד שלבסוף לא מתח את החבל עד הקצה :) היה כיףףףף

07 ביולי 2015 ב 16:46

מועדון ג'יפ - רנגלר רוביקון בנחל הפרת

היה יופי של טיול מסלול ייחודי ביותר שנים מטיילת לעולם לא ביקרתי בכל הפנות הקסומות האלה . שילוב מנצח של שטח אתגרי יחד עם טבילה במעיינות מים צוננים תקלות צחוקים וסיפורי דרך אין סופיים במילה אחת היה מעולה !!! תודה לאוהד ולכל הקבוצה

07 ביולי 2015 ב 18:05

תודה לכולם על החברה
תודה לנשק של אוהד שלא היה בו צורך
תודה לדתיים שלא זרקו עלנו ביצים
רוצים להגיע לעוד פינות מים שאנחנו לא מכירים.
רוצים לחזור לסיים את מה שלא הספקנו. רוצים טיול של יומיים ניפגש בטיול הבא (אני כבר נרשמתי)

07 ביולי 2015 ב 20:15

מועדון ג'יפ - רנגלר רוביקון בנחל הפרת

יופי. לא מדברים על ההבדל בין סוזוקי לרנגלר, אלא על הנהג כמפתח, אבל מה הועילו חכמים בתקנתם אם מצלמים את הסוזוקי בהתהפכות. אגב, רנגלר, שיירה או לא שיירה זה משהו שאפשר להתעלם ממנו. אין לו חן, אין לו רוך והוא לא קורץ בשובבות. במלים אחרות- אין לו את זה. (נותר לי רק לקוות שתשכח עד ספטמבר).
מלבד זאת אחלה כתבה, (כמו תמיד), אחלה טיול (לטפס על סלעים מהכורסה, אין יותר טוב מזה) ואחלה תמונות (דנה, כמו תמיד) ואם אנחנו במצב רוח של אחלה, לא ראיתי תגובה של חיים, הרוח החיה של המועדון, לא ראיתי גם את הכלב של המועדון ואף לא את הבחור עם החיוך הרחב והקעקוע על הבטן (הקעקוע לא היה ברור, לא תמונה של דנה) מה שנותר לי להסיק שחיים הוא הבחור עם החיוך הרחב והבעלים של הכלב.
תמשיכו להנות ולשתף אותנו בחוויות.

07 ביולי 2015 ב 20:30

חיכית לטיול שכזה, שמח שנטלתי בו חלק

אז ככה,
נכון שלא סיימתי את הטיול, יש לי הקלות בעניין, היו איתי ברכב זוג חברים, דוויד קריבושי ובת זוגו זיוה, אילו יכולתי להשמיע לכם את התלהבותם מהנופים בדרך לירושלים, מהמעלות שהרוביקון עשה,זו להם טיול ג'יפים ראשון, ולדעתי לא אחרון למרות המראות במעלה משלט 21.
רוצה להודות לך אוהד על טיול יוצא דופן, על כך שצירפת אותי לחבורה מדהימה של ג'יפאים,ממתין בקוצר רוח לטיול הבא

08 ביולי 2015 ב 11:04

חוויה בלתי נשכחת!
פעם בראשונה שלי והרגשתי ממש שייכת.
אני כולי אדרנלין רק מלראות התמונות האלא ולרגיש שוב שם.
תודה לכולם, לרפי במיוחד!

yfinkelman

09 ביולי 2015 ב 13:21

אחד המוצלחים

מצטרף לקומפלימנטים מעלי. היה אחלה ביותר

11 ביולי 2015 ב 18:42

טיול לפרת

תודה לי ,תודה לבנות הגיפים במיוחד לדורית נ , דנה פ ,קליאה ,תודה למסלול הנהדר ומקסים תודה לאתר השטח על השיתוף פעולה והעומד בראש האיש והאגדה מהלך אוגש עפר