שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

תמונות ורשמים מטיול מועדון טריוס לחבל עדולם 17/1/09

יום שבת 09:30 מסילת ציון שעל כביש 38, נפגשנו שיירה של 11 ג'יפוני טריוס לטיול הרביעי בסדרת טיולי המועדון.
מזג האוויר היה נפלא, הקבוצה המגובשת וההיכרות בין הג'יפאים מוסיפה למצב רוח ולאווירה הטובה.
הפעם המסלול שנבחר היה בחבל עדולם- מדרך בורמה למצפה משואה.
מדריך :וייזל עדי

תמונה קבוצתית מקבר שמשון הגיבור שביער הנשיא/צרעה

תמונה קבוצתית מקבר שמשון הגיבור שביער הנשיא/צרעהתמונה קבוצתית מקבר שמשון הגיבור שביער הנשיא/צרעה

את נקודת המפגש קבענו לעשות באמצע דרך בורמה על כביש 38 בתחנת הדלק מסילת ציון - קצת עיכובים של משתתפים שגרים רחוק ובשעה 09:30 כבר נכנסנו לפארק רבין. נסיעה לא ארוכה והנה אנחנו כבר על דרך בורמה, עולים את מעלה הסרפטינות ומגיעים 'לחניון התאנים' להסבר מפורט על דרך בורמה - קצת היסטוריה.

דרך בורמה בפרט ונסיעה בתוך יער בכלל, (חורשה למען האמת אבל ניתן לפארק רבין את הכבוד ונכנה אותו יער) היא דבר מהנה במיוחד בעונה הזו של השנה. כל העצים צבועים ירוק נקי אחרי שהגשם פגש את העלים כבר לא פעם, הפריחה של פרחי העונה - אם זה נרקיסים, רקפות ואפשר פה ושם כבר לראות אדום אבל לא הרבה. חולפים ליד המושב תעוז - יישוב של קוצ'ינים (העיר קוצי'ן שבהודו) והן למרגלות היישוב היהודי/ערבי נוה - שלום והנה הגענו למצפה הראל הסמוך מן הסתם לקיבוץ הראל.
נקודת ציון מאוד מרכזית על ציר דרך בורמה. נקודת תצפית על האיזור והפסקה לארוחת בוקר.

מצפה הראל - וברקע התבליט ובו מיקום כל היישובים באיזור

מצפה הראל - וברקע התבליט ובו מיקום כל היישובים באיזורמצפה הראל - וברקע התבליט ובו מיקום כל היישובים באיזור

מצפה הראל והפסקה לא.בוקר

מצפה הראל והפסקה לא.בוקרמצפה הראל והפסקה לא.בוקרמצפה הראל והפסקה לא.בוקרמצפה הראל והפסקה לא.בוקרמצפה הראל והפסקה לא.בוקרמצפה הראל והפסקה לא.בוקרמצפה הראל והפסקה לא.בוקרמצפה הראל והפסקה לא.בוקרמצפה הראל והפסקה לא.בוקרמצפה הראל והפסקה לא.בוקרמצפה הראל והפסקה לא.בוקרמצפה הראל והפסקה לא.בוקר

אז אחרי ש 'תידלקנו' את עצמנו בארוחה טובה - נסעה השיירה לעבר יער הנשיא/יער צרעה כאשר את חציית היער עשינו על דרך ראשית שבתוכו דרך המכונה 'דרך הפסלים' :

דרך הפסלים, החוצה את יער צרעה לכל אורכו, מתפתלת בין אתרי היער לאורך כ – 10  קמ. קקל סיפקה לאמנים, תושבים ותיקים ועולים חדשים, גושי סלע גדולים והם גילפו את האבנים והפכו אותן לפסלים. היצירות הוצבו לאורך הדרך והפכו למכלול מיוחד של פיסול סביבתי. יצירות אחדות מדגישות את השתלבותן בנוף ואחרות את עברו של האזור. כך למשל מתאר פסל אחד את גבורתו של שמשון, ואילו במקום אחר עוצבו שיני סלע כמסרק. אולי זהו המסרק של דלילה הפלשתית, שחרצה את דינו של שמשון.

במרכז הער ביקרנו בקברו של שמשון הגיבור שלפי המקורות משפחתו התנחלה באיזור (בין אשתאול לצרעה) ומשם יצא לכל סיפורי גבורתו כנגד הפלישתים עד שהתגלה סוד כוחו ועונה ע'י הפלישתים עד מוות.

נסיעה לכיוון מנזר בית ג'מל

ממשיכים בנסיעה לאורכה של דרך הפסלים ממש נסיעה בתוך היער על כל המשתמע מכך ושוב הנוף המתגלה מפעם לפעם בתצפיות הפזורות לאורך הדרך מדגדג ברגלים כדי ללחוץ על הבלם ולעצור ולשאוף את הנוף והאוויר הנקי . אמממה - היעד הבא כבר בפתח וצריך להספיק את המסלול.
נסיעה של 10 דקות והנה אנחנו במנזר בית ג'מל :

בית ג'מל הוא מנזר קתולי של המסדר הסלזיאני (אולי סיציליאני) האיטלקי הנמצא בשיפולי הרי יהודה, סמוך לצידה הדרומי של העיר בית שמש.

המנזר בית ג'מל נמצא על גבעה בגובה 370 מטר מעל פני הים .בשטח המנזר ישנם שלושה מבנים: מנזר לנשים, כנסיית סטפנוס הקדוש ומנזר לגברים. פירוש השם בערבית הוא 'בית היופי' והוא מיוחס לנוף היפה הנשקף מהמקום. כאן גרים מספר נזירים (חמישה ב-2008), העוסקים בחקלאות, גידול גפנים (בעיקר קברנה סוביניון, שרדונה וריזלינג), מסיק זיתים, כבישת שמן זית וזיתים. חלק מעצי הזית השייכים למנזר הם בני מאות שנים. הגפנים משמשים לייצור יין ביקב כרמיזן, שגם הוא שייך למסדר הסלזיאני. חלק מאדמות המנזר הוחכרו לקיבוץ צרעה הסמוך. לאוהבי המוזיקה הקלאסית , במנזר נערכים קונצרטים של מוזיקה קלאסית בשבתות

נסיעה לכיוון מנזר בית ג'מל

בית כנסת בתוך המנזר - ראו המנורה ויש גם מזוזה בכניסה - מבולבלים , גם אנחנו

בית כנסת בתוך המנזר - ראו המנורה ויש גם מזוזה בכניסה - מבולבלים , גם אנחנובית כנסת בתוך המנזר - ראו המנורה ויש גם מזוזה בכניסה - מבולבלים , גם אנחנו

שדות החיטה בסמוך למנזר

שדות החיטה בסמוך למנזרשדות החיטה בסמוך למנזרשדות החיטה בסמוך למנזרשדות החיטה בסמוך למנזרשדות החיטה בסמוך למנזרשדות החיטה בסמוך למנזרשדות החיטה בסמוך למנזרשדות החיטה בסמוך למנזרשדות החיטה בסמוך למנזרשדות החיטה בסמוך למנזרשדות החיטה בסמוך למנזרשדות החיטה בסמוך למנזר

הנסיעה לתל עזקה

בתוך המנזר אף זכינו לקבל הרצאה קצרה וקולעת מנזיר המתגורר בו - נזיר נחמד שברג שראה שנכנסה קבוצה, מייד הציע לנו הסבר.
לאחר סיור במנזר הראשי ובנזר הנשים שבמקום, התחלנו לרד בשביל דרך שדות החיטה והחורש הטבעי למרגלות המנזר.
נוף יפה כבר אמרתי נכון?! - נסיעה קצרה והנה אנחנו עולים לעבר תל עזקה לארוחת צהרים טובה. ומייד אחר כך עולים לתל עצמו לראות את הנוף ולשמוע כבר סיפורי תנך אודות סיפור גבורתו של דוד שהיכה את גוליית ברוגטקה בול בפוני.לפי המקורות, שבט ישראל ממנו יצא דוד להביא אוכל ללוחמים בפלישתים, ישב בתל עזקה ולעומתו גוליית הפלישתי ישב עם מחנהו בתל שוכה מעברו השני של עמק האלה.

הנסיעה לתל עזקה

ארוחת צהרים וביקור בתל עזקה

ארוחת צהרים וביקור בתל עזקהארוחת צהרים וביקור בתל עזקהארוחת צהרים וביקור בתל עזקהארוחת צהרים וביקור בתל עזקהארוחת צהרים וביקור בתל עזקהארוחת צהרים וביקור בתל עזקהארוחת צהרים וביקור בתל עזקהארוחת צהרים וביקור בתל עזקהארוחת צהרים וביקור בתל עזקהארוחת צהרים וביקור בתל עזקהארוחת צהרים וביקור בתל עזקהארוחת צהרים וביקור בתל עזקה

מאחר ונותרה לנו עוד כחצי שעה המשכנו כפי התכנון לעבר מצפה משואה כאשר בדרך זכינו לראות את הבקר המסתובב לו חופשי חופשי ובולס.
כדי לעשות את ההגעה למצפה משואה מעניין יותר אז הבאתי את השיירה לעלייה נחמדה ובמצפה משואה סיימנו את המסלול.

אחד מהפסיפסים בקירות הכנסיה במנזר בית ג'מל - מדהים

אחד מהפסיפסים בקירות הכנסיה במנזר בית ג'מל - מדהיםאחד מהפסיפסים בקירות הכנסיה במנזר בית ג'מל - מדהים

להתראות בטיול הבא

תגובות

4 תגובות

1

ilan4x4

19 בינואר 2009 ב 10:11

כל הכבוד למעודון הזה

כל הכבוד למועדון הזה ולעומדים בראשו.
מועדון לדוגמא!!!

2

onz1

19 בינואר 2009 ב 11:57

כיף פשוט כיף

כל הכבוד למועדון ולאיל ואורנה העומדים בראשו וכמובן לעדי ויזל שאין מילים כבר בכדי לשבח אותו

3

אורח/ת

19 בינואר 2009 ב 14:42

אין מילים

בזכות עדי אייל ואורנה כל טיול וכל שבת עם כל חברי המועדון הופכים להיות חוויה שאי אפשר לתאר

4

אורח/ת

22 בינואר 2009 ב 04:30

הצטרפות

הי
היינו מאוד מעוניינים להצטרף
אבי-0543976052