שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

המסע לארץ המרדפים 2

הבטחות צריך לקיים!
לאור הדרישה הגדולה מאוד של ג'יפאים, להירשם למסע לארץ המרדפים בחודש 12/2011 ולאחר שנאלצתי לסרב ללא מעט חברים - הבטחתי כי מסלול דומה ייצא בחודש ינואר...
מסלול מדהים ביופיו, מיוחד במינו באיזור לא מי יודע מה מטוייל.
הדריך : וייזל עדי

תמונה קבוצתית של כל הרכבים המשתתפים במסע

תמונה קבוצתית של כל הרכבים המשתתפים במסעתמונה קבוצתית של כל הרכבים המשתתפים במסע

המסע לארץ המרדפים

עוד מסע מופלא לאיזור מיוחד במינו שנהוג לכנותו ארץ המרדפים. דרום בקעת הירדן בתפר היישובים יריחו, רימונים וכוכב השחר. מסלול עם נוף,ואתגרי נהיגה.מפגש בתחנת הדלק בכפר אדומים- תדריך וחלקות מכשירי הקשר ויוצאים לדרך. תחילת המסלול באיזור היישוב רימונים שעל ציר אלון ומסתיים ביישוב כוכב השחר עם יציאת השבת.

המסע לארץ המרדפים

רכב תקוע!!

זה יכול לקרות לכל אחד, זה יכול לקרות בכל טיול ותמיד אני מקווה שזה לא ייקרה לי ולא בטיול שלי אבל הנה זה קרה. שיירה ארוכה מאוד של כ-15 רכבים ופתאו דיווח בקשר על רכב תקוע.בתחילה דיווח רגיל על בעיה בגלגל- משהו שנשמע תחילה כמו תקר או משהו דומה אך שהסתובבתי הבנתי שאנחנו בצרות! פראדו ארוך פשוט התיישב על הגחון אחרי שהתפוח השמאלי קדמי יצא ממקומו. תקלה מהסוג הבעייתי! כל הקבוצה מגיעה עם הרכבים, יוצאים מהרכבים ווופא תופס פיקוד. מרימים את הרכב על היי ליפט מוציאים את הצירייה מהמקום - ומנסים להחזיר את התפוח למקומו בכדי שהרכב יוכל לפחות לצאת מהשטח לכביש. הניסיון הראשון מתמשך כשעה - עבודה ממש לא קלה ותודות לוופא התפוח במקומו. מורידים את הרכב מההי ליפט ונסיעה קצרה של מטר או שניים והתפוח יוצא ממקומו - קיבלתי החלטה כי מאחר וכבר שעת צהריים ומניסיון ברור לי שנשאר בשטח לשעה נוספת - מתארגנים לארוחת צהריים. שוב הרכב עולה על היי ליפט, מספר שיחות טלפון עם מומחים מדופלמים ומחליטים כי הדרך היחידה להוציא את הרכב מהשטח זה להשיג חלק חלופי מהכפר עוג'ה הסמוך או מאחד הערים השכנות כמו יריחו,שכם וכד' באמצעות אנשי קשר בעוג'ה. יצרתי קשר עם חביר הטוב ממושב נעמה שבבקעה - בני גפני ( אדם יקר שתמיד אוהב לעזור)הוא קישר אותי למכונאי מהכפר הסמוך שאמר לי שתוך שעה וחצי החלק אצלי - יוצא משכם עכשיו! הזמנתי את החלק ובנתיים מנסים בכל זאת לחלץ את הרכב - אחרי שהבנו כי החלק ממילא הרוס ולא יחזור לרכב - אימצנו את ההחלטה להכניס את התפוח למקומו ולהצר את המקום אליו נכנס התפוח על ידי דפיקות חזקות. פרקנו את התפוח והתחלנו בניסיונות. בסופו של דבר התפוח נכנס למקומו, הסיכוי שייצא קלוש אבל בכל זאת קיים ולכן הספק מקוננן בנו ללא הרף. מחברים את התפוח למקומו, הגלגל מוחזר למקומו ומנסים  להזיז את הרכב קדימה ואחורה לראות אם התפוח יישלף או לא- למזלנו הכל בסדר ולאחר סיום ארוחת הצהרי וההפסקה המאוד ארוכה המשכנו בניסעה איטית עד לכביש הקרוב שם נפרדנו לשום מהרכב ונוסעיו. במפגש עם הכביש פגשתי לפתע את בני גפני שאחרי הסבר קצר איפה אנחנו נמצאים שאני לתומי חשבתי שהיא סתם נשאלה מתוך התעניינות, הסתבר כי גפני היה בדרכו מראש העין אליי בכדי לסייע - אמרתי אדם יקר!! חשוב לציין כי מי שפיקד וניהל את מבצע החילוץ המדהים היה חברי מהצפון - דרוזי בשם וופא - הרכב הענק שלו, מסתבר מכיל מוסך נייד- כל הכלים שנדרשו היו בקופסא ענקית וללא מקצעיותו וניסיונו במכונאות אי בספק אם הייתי מצליח לחלץ את הרכב בזמן קצר יחסית. תודה ענקית לוופא ולבני משפחתו על הסיוע ותודה לקבוצה על הסבלנות בזמן תיקון התקלה.

רכב תקוע!!

א

לאחר הפרידה מהרכב התקוע שהמשיך בנסיעה איטית צפונה על כביש הבקעה, המשכנו את המסלוצ כמתוכנן ועלינו עד כוכב השחר.למרות הכל הספקנו לעשות הכל וסיימנו מעט מאוחר מהמתוכנן. שוב תודה לכולם על שיתוף הפעולה המסע הבא בחודש מרץ- נא לעקוב

תגובות

1 תגובות

1

shlomo53

11 בפברואר 2012 ב 11:13

הערות בעל ה"ג'יפ התקוע"

שלום עדי,
ברצוני להודות ולהעריך את עזרתך, הפיזית והמנטלית, בעזרת וופא
וג'יפאים נוספים, בטיפול בג'יפ התקוע.היה מדהים לראות את שיתוף
הפעולה והרצון לעזור מצד המשתתפים. הגענו הביתה לאט ובשלום
ואני שמח שבכל זאת הטיול נמשך. את הג'יפ הכנסתי למוסך והוא
כבר בחזרה אצלי לאחר תיקון, כיוון פרונט וטסט שנתי. הנזק
הכספי כ 2500 ש"ח. (פחדתי שהרבה יותר). אז... להתראות. שלמה סנה - מלכיה אגב, כנראה שיכולתי לדעת כבר כמה שעות קודם על אפשרות לתקלה כזו. קראתי שאם פתאום ההגה לא חוזר חופשי לאחר סיבוב - זה סימן שעלולה להיות תקלה בקינג-פין. ואכן כשיצאתי ממלכיה הרגשתי שההגה קשה אבל חשבתי שזה בגלל שכל מערכת ההיגוי קפואה (היה מינוס מעלה במלכיה). נלמד להבא. שלמה.