שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מחבל לכיש לעמק האלה 2.2.2013 -מדריך וייזל עדי

רציתי טיול קליל, לא רחוק מהמרכז , מסלול ברמת עבירות שמתאימה לכולם אבל לא ,תיארתי לעצמי כי האדמה עדיין רטובה - ורטובה זה לא מילה. איך טיול קליל באזור לכיש הפך ליום שלם של חילוצים מהבוץ הבלתי נסבל.
הדריך : וייזל עדי

רמז לבאות

רמז לבאותרמז לבאות

המפגש

צומת פלוגות, 09:30 המתנה קצרה למאחרים. חלוקת מכשירי קשר תדרוך לקראת המסלול ( עוד לפני שידענו מה מצפה לנו ...) ונסיעה קצרה עד סמוך לכביש 6 ונכנסים לשטח. כבר בכניסה לשטח ניתן היה להבין שהקרקע לא בדיוק יבשה - לא תיארתי לעצמי שזה יילך ויחמיר. הנקודה הראשונה לעצירה - מערות הפעמון - מערות סמך. נסיעה בין מטעים ופרדסים - התמודדות ראשונה עם שבילים בוציים,עצים שקרסו וחסמו שבילים - לא משהו שאמור להדאיג  - ובראש המחשבה שאוטוטו נגע לשבילים קשים/יבשים יותר...ממש!!!

המפגש

החילוצים

6-7 כלים בשיירה אוליי מעט יותר ולדעתי חוץ מ- 2 רכבים כולם נתקעו בשלב כלשהו. גם אנוכי, עם רכבי הגבוה עם הצמיגים המיוחדים ועם הניסיון הרב שלי בנהיגת שטח, נכנסתי לשלולית גדולה והמים הסתירו גבעה במרכז השלולית ומרכז הרכב נתקע וארבעת הגלגלים הסתובבו להם ללא כל שליטה.הבוץ ניכר בכל פינה, הנעליים מלוכלכות ואין ברירה חייבים להיחלץ מהצרה. וככה כל שביל שעוברים ללא שנתקעים נשמעת אנחת רווחה. הסובארו פורסטר ( היו 2 בטיול ) שלא הוגבה, נסע והתמודד יפה עם הבוץ עד השלב בו הבוץ החזיק את הגלגל ולא אפשר לו להסתובב - המשיכה של הסובארו, לא הייתה קלה ובשלבים מסויימים נאלצנו לחבר 2 רכבים כדי לגרור אותו - הגלגלים האחוריים שלו פשוט לא הסתובבו.הרכב המושך התקשה בשל הקרקע הבוצית ובקיצור היה לנו יום מלא בחילוצים - כולל רכב שתוך כדי נסיעה בשביל הבוצי נמשך לחלקו השמאלי של הנתיב וכמעט התהפך. 2 רכבים חילצו אותו מהמצב כאשר רכב אחד מעגן והשני מושך. מרוב חילוצים לא היה זמן לצלם הרבה תמונות אבל המעט שצולמו קרוב לוודאי מעבירים את התחושה.

החילוצים

מערות חזן

לאחר שהוצאנו עצמנו מהבוץ,תרתי משמע, חלק מהקבוצה פרשו וחלק המשיכו בנסיעה לכיוון מערות חזן לזחילה - חוויה בפני עצמה

סרטון מומלץ לצפייה

תגובות

0 תגובות