שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

בעיני המטייל

רוברטו, ג'יפאי וחבר מועדון באתר השטח הישראלי, השתתף בטיול של קובי יוגב ושלח לנו מכתב ובו הוא מספר על החוויות שאיתן חזר ממסע קסום לעולם השטח

שמי רוברטו סיגטי, אני בן 35, נשוי ואב לשני זאטוטים קטנים, מתגורר בנצרת עילית ועובד בחיפה. רציתי לומר כמה מילים אודות הטיול שחוויתי לא מזמן בעזרתכם ודרככם.

הקשר שלי עם הטבע התחיל ממש מזמן

מאז היותי ילד אהבתי לבלות ולחיות בטבע, תמיד חיפשתי מקומות חדשים, תמיד רציתי לראות כמה שיותר ולגלות ''עולמות חדשים ''... ולכן טיילתי המון יחסית לגילי הצעיר. הספקתי לראות המון מקומות באירופה והטיול הארוך והמשמעותי היה בדרום אמריקה, שם ביליתי קרוב לשמונה חודשים ולא נחתי לרגע. אני לא חושב שהשארתי מאחורי המון מקומות שלא הספקתי לראות ביבשת בפרק זמן זה....אבל כמו ששמתם לב כמו כל ישראלי מצוי חיפשתי תמיד את המקומות הרחוקים אך הנדושים, מקומות שכולם מדברים עליהם, בלי לדעת בעצם שכאן קרוב ממש מתחת לאף נמצא גן העדן האמיתי.

  הקשר שלי עם הטבע התחיל ממש מזמן

תפנית בסיפור

רכשתי לא מזמן רכב שטח מסוג סאן-יונג מוסו שנת '96 ואמרתי לעצמי שהייתי רוצה להכיר גם את הארץ יותר מקרוב ובמיוחד בדרך אחרת! חיפשתי באינטרנט בכל מיני פורומים ואתרים ''חברה'' שמטיילים ברכבים, אבל עדיין לא הייתי משוכנע במאה אחוזים שהרכב שלי יעמוד בקריטריונים של ממש טיול שטח מובהק אז הייתה לי נטייה לחפש יותר טיולים מתונים. אליכם (הכוונה לאתר) הגעתי בהמלצתו של קובי יוגב שהוא מדריך טיולים אצלכם ושותף בחברה בה אני עובד. הוא בעצם זה שגילה לי שאתם קיימים וכדבריו נכנסתי עוד באותו יום לאתר ונרשמתי בו, אך לא כחבר מועדון.

תפנית בסיפור

כמנהגכם שלחתם אלי כמעט כל יום מיילים ולהגיד לכם את האמת לא היה אחד שלא פתחתי לקראו ולהתרשם מסוגי הטיולים המגוונים שאתם מקיימים. יום אחד קראתי על הטיול בירדן שעשיתם ושקובי הדריך. אני זוכר שכבר למחרת התקשרתי לקובי ושאלתי אותו איך היה? תשובתו הייתה קצרה: ''הרשם ובוא תגלה בעצמך!''. למרות שדבר קונקרטי לא הצלחתי להשיג מהתשובה הזאת, משהו הלהיב אותי עד מאוד.

לא הייתי בטוח שבאמת הרכב שלי יוכל לעמוד בסטנדרטיים הנדרשים לעבור כזה טיול. בכל התמונות המופיעות באתר ראיתי טיולים מעטים שרכבים כמו שלי השתתפו וזה בלם אותי למען האמת. אבל לא ויתרתי רציתי כבר להיות שם בירדן ולהרגיש את החוויה הזאת אך משהו עצר אותי. אמרתי לעצמי שקודם שווא לנסות טיול בארץ, בדיוק מה שעשיתי. חיפשתי את הטיול הראשון שקובי היה אמור להדריך ואמרתי לעצמי שאני ארשם. רציתי דווקא לנסוע עם קובי כי חשבתי לעצמי שאם אתקע עם הרכב, קובי בוודאות לא ירים ידיים אלא ידאג לי עד הסוף ובהמשך הכתבה תצליחו להבין גם למה. ....בקיצור נרשמתי לאתר כחבר מועדון ובחרתי את הטיול הראשון שקובי הדריך, טיול בן יומיים בצד המערבי של הנגב. להגיד לכם שמאותו רגע שנרשמתי ועד שיצאנו לטיול הייתי שקט נפש... הייתי משקר לכם בגדול! לא הספקתי לחשוב על הטיול, המחשבות האם אעבור את הטיול הזה בשלום לא הפסיקו להרהר לי בראש. לקחתי את הרכב כמה פעמים למוסך לבדוק שהכל בסדר ומבחינה מכנית לא יהיו לי הפתעות ,גלשתי באינטרנט כמעט לכל פורום של כל אתר שמארגן טיולי שטח, קראתי אין ספור כתבות, ראיתי אין ספור מפות ותמונות מכל מיני אתרים, הקשורים לאותם המקומות בו היינו צריכים לעבור ועדיין שום דבר לא הצליח להעביר את ההתרגשות שחשתי עד לאותו יום שיצאתי לטיול. אני שאלתי את עצמי אם כל ההתרגשות המוזרה הזאת קרתה רק לי או שבאמת זה קורה לכל אחד שבעצם יוצא לטיול ג'יפים הראשון בחייו?

אין חכם כבעל ניסיון

הטיול עצמו היה מהמם ותמיד אזכור אותו כאחד הדברים היפים שחוויתי בחיי, אולי בגלל שהוא היה הראשון מסוגו שעשיתי, והלוואי שכן ירבו טיולים כאלה. הנופים התפרסו מול עיני כמעט לאורך כל הטיול היו מהממים וכמו שהזכרתי צריך להיות יותר מודעים לפוטנציאל האדיר של נופים שמדינה קטנה כמו שלנו יכולה להציע. אני מצדיק את כל הפרסומות שרצות ברדיו על מודעות להכרת ארץ ישראל מבחינה גיאוגרפית. לכם האתר - אני רוצה להודות על שאפשרתם לי להגשים את החלום הראשוני הזה, על הארגון, על ההדרכה, וכאן מגיע לקובי ציון לשבח על הארגון, על הידע הנרחב בכל תחום, אם זה גיאוגרפי, אם זה זואולוגי, או כל דבר אחר שבו לא נשארנו בלי תשובות לשאלות ששאלנו, על העזרה שהעניק במהלך הטיול, על ההתמצאות בשטח, וקובי רק שתדע: יש לך את הדיפנדר הכי מאובזר בארץ!!!! לא חסר בו כלום !!! שוב תודה ונתראה בטיולים הבאים! יישר כוח!!!!

אין חכם כבעל ניסיון

נ.ב.

הרכב שלי שרד יפה מאוד את הטיול ואפשר גם לטייל עם מוסו כנראה. הוא התחמם פעמיים, כנראה עקב סתימה באחד הצינורות וכבר בסוף הטיול הקפיצים והבולמים התעייפו טיפה אבל... הוא עדיין מוסו ואני גאה בו כי הוא עשה עבודה נפלאה!!!! להתראות בשטח - רוברטו


לכל התמונות מהמסע הקליקו כאן

נ.ב.

תגובות

2 תגובות

1

סמי אילת

16 ביולי 2007 ב 13:55

הוא צודק

קחו את כלי הרכב שלכם וסעו לטייל בממלכת ירדן.
ארבע פעמים בחצי שנה עשיתי את זה, ובכל פעם יצאתי עם חשק של עוד.
שלום עושים בין אנשים - לא בין ממשלות

2

VN60583

30 ביולי 2007 ב 11:45

הם צודקים

הייתי בירדן פעמיים ותמיד עם טעם של עוד, מדינה בתולית כמו הנגב שלנו לפני איזה 40-50 שנה, תענוג שבתענוג אבל ליזכור תמיד זהו לא תענוג זול.
שי מאיר