אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

סוגרים עונה בסטייל - ליגת אנדורו אופנועים

הרחק מהאבק והחום, הרחק משבילי העפר והסלעים, בלב תל אביב עם מזנון עמוס מטעמים ומשקאות קרים, העמותה הישראלית למרוצי אופנועי אינדורו סגרה את עונת 2009-10 בסטייל

'העמותה הישראלית למרוצי אינדורו' היא עמותה אחרת מאלה ששמעתם עליהן לאחרונה. לא, אני לא פוסל או מבטל חס ושלום את פעילותן של העמותות האחרות ולמען הגילוי הנאות אצהיר כאן ומיד שאף אני חבר בכמה מהן אבל כאן מדובר במשהו אחר, זהו הבית של רוכבי השטח בישראל. קהילה משובחת של חובבי רכיבה שעבורם יום שישי או שבת, הוא יום חול, תרתי משמע. חול דרומי מעלה אבק או חול של דיונה טובענית, כל חול, העיקר שיהיה ניתן לעבור בו עם אופנוע.
נפלה בחלקי הזכות להכיר את האנשים, קצת יותר או קצת פחות. ישנם כאלה צנועים, נחבאים אל הכלים שבאים לרכוב ומתייצבים בכל שעה ובכל מקום. הכרתי גם את האחרים, קצת יותר תוססים ופעלתנים ואף את האנשים שעומדים מאחור, תומכים, דוחפים ומטפלים בידיים מסורות ובלב חפץ מלא אהבה ברוכבים ובאופנועיהם. אלה שממלאים את תפקידי הצוות הקבוצתי, חלקם בני משפחה וחלקם חברים נאמנים, משגרים את הרוכבים לתחרות בכל פעם מחדש ומציידים אותם בפיסה מהלב שלהם עצמם, לשמור ולדאוג שיחזרו בשלום מהרכיבה.   כמו שהבנתם, המכנה המשותף של כולנו הוא אהבה לרכיבת השטח.

אז אם עברנו את כל הדרך, נשמנו כל גרגר אבק ותהינו איך זה ששלושה ימים אחרי התחרות אנחנו עדיין מלאים בגרגרי חול במקומות נסתרים בגוף ובכל מקלחת המים עדיין חומים מבוץ, האם נפספס את המפגש המכובד בסיום העונה? ברור שלא.
 

עם כל הכבוד

ועד העמותה היוצא, הכין אירוע סיום עונה בסגנון שטרם נראה כמותו בעמותה עד היום. לא, אין זה אומר שהאירועים הקודמים לא היו מיוחדים, אני זוכר מפגשים תוססים במקורות הירקון, בבריכת השחייה במכבים ועוד, אבל הפעם זה היה אירוע בסגנון אחר, מלא כבוד והדר.
ברחבת ההתכנסות בקומה השנייה של בית ציוני אמריקה הוצבו אופנועים נוצצים (איך העלו אותם לשם, לכל הרוחות?) מזנון עשיר באוכל, ובצד האולם הוצב שולחן רחב ועליו ערימת אלבומים של העונה. אלבום זה כלל צילומים מכל המרוצים והביא ניחוח של אקשן מהעונה. סימן נוסף להתמסדות וההתקדמות של הליגה.
האודיטוריום בבית ציוני אמריקה בלב תל אביב אירח את עשרות חברי העמותה וגם אורחים מכובדים אחרים אשר ליוו את הפעילות לכל אורך העונה האחרונה שהחלה באוקטובר 2009 והגיעה לקו הסיום במאי 2010. רוכבי הליגה, חברי הועד, נותני החסות, בני משפחה, אנשי תקשורת ובעלי תפקידים פעילים בהפקת המרוצים עצמם, כולם זכו לעלות על הבמה לתשואות הקהל והאווירה הייתה נעימה ולבבית במיוחד.

עם כל הכבוד

זה המקום לציין כי נוכחותם של מר יצחק מילשטיין, נשיא מ.מ.ס.י ישראל ומר יצחק סלומיאנסקי המייצג את מ.מ.ס.י בהתאחדות העולמית לאופנועים FIM שעלו ונשאו דברים בזכות הפעילות, גרמו להתרוממות רוח רבה  בקרב הנוכחים והפיחו תקווה כי מעורבותה של מ.מ.ס.י החל מהעונה הבאה בליגה, תסייע להעלות את הרף ואולי גם לקדם פעילות בינלאומית בתחום רכיבת השטח.   החיוך על פניה של קארין קיש, נציגת חברת רולטיים, יבואנית שעוני TISSOT אשר הפכה לחברה אישית של חברי העמותה, לא נמחק במהלך כל הערב. גם קארין נשאה דברים וחשפה קצת מהמתרחש מאחורי הקלעים בעולם של גיוס החסויות לליגה אך ציינה כי הפעילות והאנשים חדרו לליבה ולליבם של אנשי רולטיים וכי הם רואים בפעילות ובשיתוף הפעולה כמהלך נכון וטוב

נוכחותו של אורח הכבוד פאביו פאסולה, אגדת האינדורו האיטלקי אשר הביא לישראל את בשורת האינדורו בתחילת שנות התשעים, הייתה מימד בינלאומי נוסף באירוע. פאסולה נשא אף הוא דברים נרגשים וסיפר על התמורות שחלו ברוכב הישראלי שהיה מאופיין בבחירת אופנועים גדולים ורבי עוצמה גם אם הוא לא ממש יכול היה לרכוב עליהם ואילו כיום, הרוכבים יודעים להתאים לעצמם את הכלים, גם אם הם קטנים יותר אבל ''תפורים'' יותר למידותיהם ומאפשרים לרוכבים להפיק מהם ביצועים ולהגיע להישגים.

לאחר הענקת תשורות הוקרה לנושאי התפקידים ולרוכבים מצטיינים הגיע האירוע לשיאו. אלופי הקטגוריות השונות (שבע קטגוריות) בסניורים, עממיות ומקצועיות הוזמנו אל הבמה וטיפסו על הפודיום שהוצב עליה, ולקול תשואות הקהל הם קיבלו את גביעי האליפות המציינים את ההישגים של העונה החולפת. הרוכבים שהוכתרו כאלופים בקטגוריות המקצועיות, זכו במתנה יוקרתית, שעון יד של TISSOT אשר יזכיר להם בכל דקה את העונה הנפלאה שחלפה.

בשבועות הקרובים תיפתח עונת 2010-11. הנתונים שהוצגו באירוע על ידי ענת פרנק-סלמי, מנהלת התפעול של העמותה, העידו על גידול בפעילות והיעדים שהוצבו לעונה הקודמת יוגדרו על ידי הועד שנבחר באותו ערב ממש. התחושה היא כי הרף יועלה עוד ועוד כלפי מעלה במטרה להמשיך ולחזק את העמותה כגוף החזק ביותר בישראל בספורט המוטורי.
מרוץ הפגרה המסורתי שמיועד לצלצל בפעמוניהם של חברי העמותה והרוכבים המבקשים להצטרף אליה, יתקיים בחודש אוגוסט החם. עד אז...אני במזגן, בית הקפה שם בכניסה לבית ציוני אמריקה, כמו באמריקה.
תודה מיוחדת על הזכות לסקר את העונה הזאת שמורה לעופר אוגש, אילן אשל, כפרה, קובי ושאר אנשי אתר השטח הישראלי הנפלאים. אינשאללה בעונה הבאה!

תגובות

10 תגובות

1

Ogash Ofer

21 ביולי 2010 ב 10:26

ליגה מפוארת

ליגת אופנועי האנדורו בישראל היא כנראה הליגה הטובה ביותר של הס]ורט המוטורי בישראל והיא יכולה לשמש כמודל ובסיס לשאר הליגות - שאינשאללה יבואו עם פרסום התקנות של הספורט המוטורי והיכולת החוקית להתחיל ולהתחרות במקצועות הספורט המוטורי השונים.
תודה לרוכבים ולמארגנים על שנה מדהימה.

2

Ogash Ofer

21 ביולי 2010 ב 10:29

תודה לצוות של אתר השטח על סיקור העונה

תודה לאיל נוריאל ואילן אשל על כתבות הוידיאו, תודה לקובי קרין ולכפרה על התמונות, לבועז קורפל על הכתבות ותודה לכל מי שהגיע ועזר ותמך שצריך - איל אוגש ואדיר טובי.

3

Ogash Ofer

21 ביולי 2010 ב 10:54

ומזל טוב היום - לבועז קורפל ליום ההולדת

ואת זה לחשה לי ציפור (כפרה) קטנה...

4

אורח/ת

21 ביולי 2010 ב 11:34

ניר

עקבתי אחרי העונה הזאת, מצער אותי שלא היו שידורים בטלביזיה אבל הסיקקור שלכם היה מצוין. באמת ספורט מוטורי כמו שצריך

5

אורח/ת

21 ביולי 2010 ב 12:29

טל

ליגה ליגה!

6

אורח/ת

21 ביולי 2010 ב 16:10

גזגז

ה-ליגה של הספורט המוטורי בישראל. אחלה אנשים, סבבה מרוצים וסיקור מצוין.
יאללה לעונה הבאה

7

אורח/ת

21 ביולי 2010 ב 17:06

מוטי

כבוד גדול!
יופי של עונה ויופי של סיקור

8

אורח/ת

21 ביולי 2010 ב 17:06

יוני תעשה לי ווילי

9

אורח/ת

22 ביולי 2010 ב 02:26

חנניה

חבורת רוכבים איכותיים ופעילות מבורכת. למה אין סרט של סיכום העונה?

10

אורח/ת

22 ביולי 2010 ב 16:36

מאמא

חיפשתי בגוגל לייף סטייל והגעתי לכאן ואיזה יופי, אופנועים בישראל במרוצים? למה לא מפרסמים יותר?