שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סוזוקי אקוויטור נבחר כ-4X4 של השנה

הירחון Peterson's 4Wheel & Off-Road בחר את הטנדר של סוזוקי כרכב השטח של 2009

כותבי ועורכי המגזין האמריקאי הנחשב, העורך את בחירת רכב ה-4X4 מדי שנה, העדיפו את הטנדר של סוזוקי, האקוויטור (EQUATOR   = קו המשווה) על פני המתחרים האחרים שכללו בין השאר את הדודג' ראם 1500, פורד F150, האמר H3 אלפא, האמר H3T אדוונצ'ר, קיה בורגו EX וטויוטה סקויה פלטינום. כולם, אגב, דגמים חדשים לשנת 2009, שזה היה תנאי הסף לכניסה לתחרות.    
במערכת המגזין העריכו שאחד משני דגמי ההאמר יהיה הנבחר, והתוצאה הסופית הפתיעה גם אותם. האקוויטור לא היה המצטיין באף אחד מהתחומים בהם נערך המבחן, אבל החבילה הכוללת שלו זכתה במרבית הקולות.
האקוויטור הוא בעצם ניסן פרונטיר (מוכר אצלנו כנבארה), הלבוש בחליפת סוזוקי. הדגם שנבחן צויד בחבילת שטח המכונה RMZ-4, הכוללת בולמי בילשטיין, מיגון גחון, סרני דנה 44 מחוזקים (האחורי עם נעילה נשלטת) עליהם מורכבים צמיגים במידה 265/75R16.

מתחת למכסה נמצא מנוע בנזין V-6 של ניסן, בנפח 4.0 ליטר, המספק 261 כ''ס וכמעט 40 קג''מ, אליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם חמש מהירויות. ניתן להשיג את הטנדר גם עם מנוע 4 בוכנות, המספק 152 כ''ס וכ-24 קג''מ. בגרסה זו קיימת גם אופציה לתיבת הילוכים ידנית.
הכניסה של סוזוקי לתחום הטנדרים באה בעיתוי לא נוח, כשהשוק הזה הוא אחד הנפגעים העיקריים מעליית מחירי הדלק והמשבר הכלכלי. בסוזוקי הניחו, שמי שכבר רכש כלי פנאי מתוצרתם (אופנוע שטח, טרקטורון, אופנוע ים וכו'), יעדיף להביא או לגרור אותו לשטח עם טנדר מתוצרת שכבר מוכרת לו. בסיטואציה הנוכחית, קשה להאמין שהאקוויטור יהיה להיט מכירות, למרות הזכייה בתואר.  

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

08 בינואר 2009 ב 17:26

אני אחריך