שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הלנד קרוזר חוגג 60

עוד אייקון שטח סוגר עשור נוסף, עם דגמים מיוחדים לציון האירוע

לפני שבועות מספר דיווחנו לכם על דגמים מיוחדים של חברת ג'יפ, שיוצרו עבור יום ההולדת ה-70 של רכב השטח המיתולוגי. והשבוע אנחנו חוגגים עשור לעוד מיתולוגיית שטח: הלנד קרוזר של טויוטה, שצעיר בעשור מאביו הרוחני האמריקאי.
קצת היסטוריה: בתקופת מלחמת העולם השנייה נפלו לידי היפנים מספר ג'יפים של הצבא האמריקאי, שעל בסיסם נבנה על ידי טויוטה רכב שטח שלא הגיע לייצור המוני. לאחר שיפן השתקמה מהריסות המלחמה, החלה טויוטה בתכנון וייצור רכב שטח, כשהיא מסתמכת על הידע שהגיע אליה מרכבי השלל. הלנד קרוזר הראשון הוצג ב-1951, אך הייצור הסדרתי החל רק ב-1953.

מהדורת ה-60. שינויים קוסמטיים בלבד

מהדורת ה-60. שינויים קוסמטיים בלבדמהדורת ה-60. שינויים קוסמטיים בלבד

מאז זרמו הרבה בנזין וסולר במנועי הלנד קרוזרים. הדגמים, שהיו תחילה קשוחים ומיועדים לעבודה בלבד, הלכו והתעדנו במהלך השנים, בהתאם לדרישות השוק, אבל תוך ניסיון לשמור ככל האפשר על יכולות השטח. עבור הארצות הנחשלות, בהן תקנות זיהום האוויר פחות מחמירות מאשר אצלנו, עדיין מייצרים לנד קרוזרים של פעם, ברזל על ברזל, ללא כל עזרים אלקטרוניים.
לעומתם, הדגמים המיוחדים לחגיגות ה-60 הם שיא הטכנולוגיה. מדובר בסדרת 200,  עם מנועי בנזין V-8 בנפחים של 4.7 ו-5.7 ליטר ומנוע הדיזל המוכר בנפח 3.0 ליטר, כשכל המנועים עומדים כבר בתקן זיהום האוויר יורו 5. השינויים בין דגמי העשור לבין הדגמים הרגילים הם קוסמטיים בעיקרם, וכוללים סכמות צבע אחרות, ריפודי פנים שונים והיצע גדול של תוספות.
בנוסף, ללא קשר לחגיגות, מציגה טויוטה דגם שלוש דלתות של סדרה 200, עם תיבת הילוכים ידנית בלבד. הדגם הקצר מיועד לחמישה נוסעים, ומבחינה מכנית הוא זהה בכל לאחיו הארוך, מלבד היעדרה של תיבת הילוכים אוטומטית.  

סרט תדמית של הלנד קרוזר 2011

תגובות

3 תגובות

1

Tourist

06 בפברואר 2011 ב 10:09

זו כתבה ?

אף לא תמונה אחת של מודל 53' ....
אין תמונות של אבולוציה במשך השנים.
אין סיפור הסטורי ולא פירוט השינויים....

פיסקה אחת, תמונה אחת ?
זו כתבה פירסומית ?

2

ilan4x4

06 בפברואר 2011 ב 12:34

זו ידיעה!

3

Ogash Ofer

09 בפברואר 2011 ב 10:49

כתבה חדשה - הלנד קרוזר חוגג 60

אכן ידיעה חדשותית.
אבל אם תחפש בחיפוש של האתר (צד שמאל למעלה) טויוטה - תקבל למעלה מ- 50 כתבות וידיעות (קישור).
הנה שני קישורים טובים:

טויוטה-לנד בבחריה - המדבר המערבי - מצרים


אגדות ענק בשטח: לנדקרוזר 100 ופטרול Nissan V. Toyota