פורומים

 - שטח 4x4

כתבה חדשה - מסלול טיול בעבירות קשה - מעלה עשוש ומעלה ורדית

15 באפריל 2011 ב 09:10 13 תגובות 67678 צפיות profile imageאתר השטח 4X4

מסלול טיול אתגרי בעבירות קשה לנהגים מנוסים עם נוף מדברי שומם ומאוד מיוחד. המסלול מחייב רכב שטח עם הילוך כוח, רצוי גם נעילת דיפרנציאל אחורית, ציוד חילוץ חובה ונהגים מנוסים בנהיגת שטח טרשי וטכני.

לכתבה

הוספת תגובה
  • 1. רותםב 15 באפריל 2011 ב 11:10

    מה אורך המסלול?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. profile image Ogash Ofer 15 באפריל 2011 ב 16:23

    מה אורך המסלול?

    רשום בסופו:
    סוף מסלול - עד כאן כ-45 ק''מ של מסלול הטיול.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. שלומי בר-און 16 באפריל 2011 ב 19:44

    "רצוי נעילת דיפרנציאל...."

    ורצוי גם אוטו שאפשר לשבור ולהתעלל בו.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. chen levak 11 באוגוסט 2011 ב 14:34

    טיול

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. אבישי זמל 03 באוקטובר 2012 ב 10:46

    עשוש,ורדית ברק

    שלום,
    אני מבין שאם אני נוסע בציר הזה ממערב (כביש 40) למזרח (כביש הערבה),העבירות קלה הרבה יותר ?!
    יש משהו שיכול לתת הערכה ?

    תודה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. profile image Ogash Ofer 03 באוקטובר 2012 ב 11:08

    עשוש,ורדית ברק

    אבישי זמל כתב/ה:
    "שלום,
    אני מבין שאם אני נוסע בציר הזה ממערב (כביש 40) למזרח (כביש הערבה),העבירות קלה הרבה יותר ?!
    יש משהו שיכול לתת הערכה ?

    תודה"
    ממש לא! אם אתה הופך את המסלול אתה צריך לעלות את מעלה ורדית - וזה כבר סרט אחר לגמרי! בקיצור מעלה ורדית דורש ניסיון ומקצועיות. אתה יכול להיכנס מכביש 40 לכיוון הר כיפה, לרדת את מעלה הר כיפה ואז לרדת את מעלה עשוש (או לעקוף את מעלה עשוש דרך נחל עשוש) ומשם להגיע לערבה - זאת כבר אופציה קלה יותר. אך עדיין דורש ניסיון בירידה של ירידות תלולות.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. profile image קובי53 04 באוקטובר 2012 ב 12:01

    מעלה עשוש

    האם מעלה עשוש הכרחי למעבר או ניתן לעקוף ולהמשיך את המסלול?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. profile image Ogash Ofer 07 באוקטובר 2012 ב 13:21

    מעלה עשוש - מעקף

    קובי53 כתב/ה:
    "האם מעלה עשוש הכרחי למעבר או ניתן לעקוף ולהמשיך את המסלול?"
    אפשר לעקוף את מעלה עשוש דרך נחל עשוש. מנ.צ. 3 תפנה ימינה ותמשיך על הסימון שבילים האדום עוד כ-500 מטרים עד למפגש שבילים אדום ושחור. פנה ימינה לשביל המסומן בשחור - זה נחל עשוש. כ-11 ק''מ מהצומת, ולאחר שיוצאים מבין הקירות הגבוהים (והמקסימים) של העשוש, למרגלות הר נשפה - צומת שבילים שחור וירוק. פנה ימינה ומזרחה לשביל הירוק כ-4 ק''מ עד השביל המסומן באדום שבין נ.צ. 4 מצפון ונ.צ. 5 מדרום וימינה לצומת.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. uri_uri 18 בנובמבר 2014 ב 14:35

    לעלות את מעלה ורדית

    עופר שלום,
    איך אפשר אחרי מעלה עשוש להגיע למעלה ורדית, לעלות אותו ,לרדת ואז להמשיך כרגיל עד סיום המסלול.
    אני יוצא עם רנגלר אך יוצא איתי סוזוקי גרנד ויטרה האם המסלול מתאים ?
    תודה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. profile image Ogash Ofer 18 בנובמבר 2014 ב 14:42

    לעלות את מעלה ורדית

    uri_uri כתב/ה:
    "עופר שלום,
    איך אפשר אחרי מעלה עשוש להגיע למעלה ורדית, לעלות אותו ,לרדת ואז להמשיך כרגיל עד סיום המסלול.
    אני יוצא עם רנגלר אך יוצא איתי סוזוקי גרנד ויטרה האם המסלול מתאים ?
    תודה"
    אפשר לנסוע דרך נחל פארן ולטפס לעבר הורדית. אבל נראה לי שהכי פשוט הוא לנסוע בהתאם למסלול - לרדת את המעלה. מי שרוצה / יכול / יצליח יטפס מעלה! ואז יירד בחזרה למטה ותמשיכו בדרככם בהתאם למסלול.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 11. אורח/ת 22 ביוני 2017 ב 09:10

    גם סובארו יכול לטפס את העשוש

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 12. profile image Ogash Ofer 22 ביוני 2017 ב 09:46

    גם סובארו יכול לטפס את העשוש

    אורח/ת כתב/ה:
    ""
    זה שסובארו (או סובארואים) טיפסו את העשוש לא אומר שזה במסגרת מעטפת הביצועים שלהם. מעלה עשוש נועד לכלי רכב עם הילוך כוח! כל טיפוס שלא בנחת הוא טיפוס לא מקצועי! והנזק לכלי הרכב יבוא בהמשך שלא לדבר על הסכנה תוך כדי. לא הייתי מעודד טיפוס של העשוש ללא הילוך כוח או בצורה של ''לבוא בראבק''. מפנה את הכותב (שלא הזדהה) לטיפ שטח לטיפוס מעלות (קישור) שם בסעיף 18 ו-19 אני רושם:  18. לאחר כשלון בטיפוס אפשר לנסות לטפס מעט מהר יותר! שימו לב והקפידו לא לקפוץ או לטלטל את הרכב בעוצמה על מנת לא לשבור חלקים מכאניים ו/או להתהפך! 

    19. לא הצלחת לטפס?!- עצור! סע לאחור, ובחן שנית את  מסלול הטיפוס תוך שימת לב מיוחדת לנקודה הספציפית שלא עברת. כנראה שנקודה בעייתית זו מחייבת בנייה או מעקף.    

    אם אין אתה מצליח לטפס את העלייה - אין טעם להילחם בה שכן הדבר מסוכן הן לנוסעים והן לרכב. 

    זכור כי מהירות גבוהה בשילוב נגיחות בסלע וקפיצות, עשויים לגרום לשבירת מכלולים ברכב.  

    קפיצה תוך כדי טיפוס עשויה להסיט את הרכב ממסלולו  -  מסוכן מאוד כאשר לצד המעלה - תהום וגם סכנה של כניסה ל- שיפוע צד בשל החלקת הגלגלים (פרפור) והחלקה הצידה. 
    והייתי גם מפנה אותך לטיפ שטח: שילוב הילוך כוח ברכב עם גיר אוטומטי (קישור).  

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 13. אתר השטח 4X4 17 בינואר ב 12:36

    למסלול הטיול נוסף קובץ GPX להורדה של מסלול הטיול למכשירי GPS ולתוכנות ניווט

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול