דף מתוך

הדור הרביעי של ב.מ.וו X5 יוצג בשנה הבאה

וכמעט במקביל יוצג גם ה-X7, שייבנה על אותה פלטפורמה ויהיה הרכב היקר ביותר בהיצע של החברה

ארבע שנים בלבד לאחר הופעת הדור השלישי של ה-X5, מתכננת ב.מ.וו להציג את הדור הבא של רכב הפנאי שלה. ה-X5 היה הקרוס-אובר הראשון שייצרה החברה, ואחריו הצטרפו עוד דגמים למשפחה, מרביתם מיוצרים בארה''ב. מה גורם ליצרן להחליף דגם מצליח במהירות שכזאת? הסיבה היא הרצון להשתמש בפלטפורמה החדשה של B.M.W  הנקראתCLAR  - ראשי תיבות של  Cluster architecture. מדובר במרכב המשלב בתוכו אלומיניום וקבלאר, שיביא להורדה משמעותית במשקל הכולל של הרכב. הפלטפורמה הזאת תשמש בעתיד, בשינויים מתבקשים, בכל המכוניות של החברה, כולל ה-X7 החדש שיוצג לקראת סוף 2017 או תחילת 2018 (למבחן דרכים לדור הנוכחי של ה-X5).

מלבד המנועים המוכרים של ב.מ.וו המוצעים בדגם הקיים – שש בוכנות בטור בנפח 3.0 ליטר, V8 בנפח 4.4 ליטר עם טורבו כפול ושני מנועי דיזל  – בדור החדש אפשר יהיה לקבל גם מנוע V12 בנפח 6.0 ליטר וסביר להניח שיהיו גם גרסאות היברידיות, עם מנועי בנזין ודיזל, כמו בדגם הקיים.

ובנוגע ל-X7, הוא לא יהיה גרסה מאורכת של ה-X5  אלא דגם חדש לגמרי שיוצע בשתי גרסאות שונות לחלוטין: האחת בעלת שבעה מושבים והשנייה עם ארבעה מושבים בלבד. ה-X7 יהיה ככל הנראה הרכב היקר ביותר בהיצע של החברה, והוא יתחרה בשוק הפרמיום מול דגמי הקצה של ריינג' רובר, מרצדס ושאר יצרניות רכבי היוקרה.

קישורים למבחני דרכים לדורות הקודמים:

ב.מ.וו X5d BMW  - מבחן מיום  06/08/2004 מאגיה שחורה - ב.מ.וו 3.0sd X5 BMW  - מיום 09/12/2008 ב.מ.וו X5 כוח ושררה BMW - מיום  05/07/2007 מבחן דרכים: ב.מ.וו - BMW X5 - מיום  31/01/2012  
 

תגובות

0 תגובות

דף מתוך