שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה בשטח של מיצובישי - הר חורשן - 30/12/16

התמזל מזלינו וקיבלנו בדצמבר הכי גשום מזה 24 שנה יום שיש עם שמש מלטפת וראות מדהימה. מה עוד צריך בשביל הדרכת נהיגה בשטח לבעלים החדשים והמאושרים של רכבי השטח השונים של מיצובישי.

להדרכה הזו הגיעו מיגוון רחב של כלי רכב ושל נהגים. כלים חדשים עם כמה מאות קמ וכלים בני יותר מ 15 שנה עם כמה מאות אלפי קמ. רובי בן ה-10 עם אבא וסבא שלו, נהגים שזה רכב השטח החמישי שלהם כמו גם כאלה שרק ירדו מהאספלט אתמול - בקיצור, ערב רב של מכונות ואנשים - תענוג צרוף. לא נשכח כמובן את אמיר (ובת זוגו) נציג כלמוביל שהגיע גם הוא לתרום את חלקו עם כמה מתנות קטנות וגם ללמוד את חלקו בנהיגת שטח.

נהיגה נכונה בשטח

ירדנו לשמורת הר חורשן, לגמנו קצת תה צמחים חם כדי שהגלגלים בראש יעבדו ולמדנו את התיאוריות סביב מערכות הרכב החשובות והנחוצות לנסיעת שטח קלה ובטוחה. דיברנו על נהיגה נכונה בשטח, בחירת מסלול עקרון הר.א.ל.י. (רציפות, איזון, לאט וישר) ויצאנו לתרגל

החמוקיים של הפאג'רו של כלמוביל ....

החמוקיים של הפאג'רו של כלמוביל ....החמוקיים של הפאג'רו של כלמוביל ....

בחירת נתיב...

ירדנו ועלינו את העליה הלבנה הידועה תוך תרגול של מעבר חריץ, בחירת נתיב נכון בדרך בעייתית וגם למדנו להכיר את מעלותיה של נעילת הדיפרנציאל (כן רובי, נכון - זה המנגנון שנועל את הדיפרנציאל) ולראות איך אפשר להמודד עם הצלבות גם בלעדיה.....

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

כבוד לזקנים ...

כבוד לזקנים ...כבוד לזקנים ...

וגם לצעירים והנמרצים

וגם לצעירים והנמרציםוגם לצעירים והנמרצים

וגם קצת הצלבות...

אחרי המתיחות של מערכות המתלים והעצבים של חלק מהנהגים - עצרנו להפסקת בוהריים עם על כל טוב הארץ, החבר'ה טענו שהיה טעים - תודה. שבעים ורעננים המשכנו לתרגל - מעבר סוללה, התמודדות עם הצלבה קלאסית גם ללא הנעילה, טיפוס בדרך חתחתים ואפילו קצת בוץ... טיפים לנהיגת שטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

נ.ג. 186 לסיום

לסיום עלינו לנ.ג. 186 לתצפית קצרה וכמה מילות סיכום ובגלל שהשבת כבר הייתה קרובה - מיהרנו חזרה לבת שלמה - והביתה. הייתם חבורה נהדרת של אנשים - נהניתי להדריך אתכם. מקווה שלמדתם משהו ביום הזה ושתטיילו הרבה, תגיעו עם כל האוטו חזרה ואל תשאיור צלקות לטבע המדהים שלנו. להתראות בשבילים.... קישור למסלולי טיול בארץבקעה ומדבר יהודה | גליל ורמת הגולן | ירושלים ושפלה | כללי ומיוחד | מרכז וגוש דן | נגב דרומה עד אילתנקודה בשטח | עבירות