שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול מבית השיטה עד שדמות דבורה, 16/9/17

ביום שבת  ה-16/9/17 יצאנו לטיול ברמת צבאים ויששכר, רמת סירין ומעבר בין מעיינות טבעיים ונקיים וכל זה דרך נחל יששכר, תבור, יבניאל, נופים מדהימים ואוויר נקי ומרענן.

המסלול תוכנן בקפידה והותאם לרכבים בעלי הילוך כוח.

נפגשנו בבוקר בתחנת הדלק של קיבוץ בית השיטה, לאחר שכולם הגיעו, חילקנו מכשירי קשר ומיד יצאנו לשטח.... אחרי נסיעה קצרה בשטח עלינו על דרך נוף צבאים והגענו למצפה יוס ודוד.

במצפה תוך סקירה על הנוף (הגלבוע, רמת יששכר והנחלים) ביצענו הכרות, תדריך, דגשים ליום וכמובן הסבר על מה שמצופה לנו היום.

יצאנו לדרך.... אחרי נסיעה קצרה ירדנו לנחל יששכר, ירידה איטית עם מהמורות ואחרי חציית המים עלינו בעליה נחמדה על הרכס הצפוני לכוכב הירדן.

עצרנו לארוחת בוקר מתחת לעץ בכוכב הירדן, דיברנו קצת על המבצר הצלבני והרבה על מאיר הר ציון ואחותו שושנה על שמה נקראת החווה במקום.

לאחר ארוחת הבוקר המשכנו צפונה וירדנו לנחל תבור, הירידה היתה בהילוך נמוך בגלל הסלעים ואיפשרה ליהנות מהנוף המדהים של נחל תבור שנפרס לפנינו.

עלינו את כל נחל תבור, יצאנו ליד מושב גזית ופנינו צפונה לכיוון תל רכש, אחרי שעקפנו אותו נכנסו וחנינו ליד 'עין רכש' – בריכת מים צלולים יפהפיה, תחת העצים, עם אוויר נקי וכייף גדול. שכשכנו רגלינו במים ושוחחנו על מערכות הרכב ונסיעה בשטח.

'מעין רכש' יצאנו החוצה ועלינו במקביל לערוץ נחל רכש עד לטורבינות הרוח. (לאורך כ200 מטר פרוסות 11 טורבינות רוח המייצרות חשמל, כל אחת בגובה 50 מטר ואורך כל כנך שלהן 30 מטר...)

עצרנו במצפה נח כינרתי, שמענו סקירה על חייו של נוח ועל בקעת הירדן, צפינו במשולש הגבולות – ירדן ישראל וסוריה, ראינו את רמת הגולן והכנרת שהיתה פרוסה לרגלינו.

המשכנו בנסיעה לאורך הרכס וירדנו דרך מעלה אילות למטה עד בקעת יבניאל, עצרנו להצטלם עם העץ של גולני, ומשם המשכנו ליבניאל ועלינו חזרה לרמת סירין דרך עצירה בעין חרצית.

בקצה העליה המשכנו ל"חללית" במצפה אילות ועצרנו להשקיף על הנוף. ה"חללית" הנו מגדל ברזל אשר שימש בעבר להקרנת סרטים בקיבוץ אפיקים והועבר לכאן כמגדל תצפית.

המשכנו בטיולנו והגענו ל'עין חדה'. בריכה יפה ובנויה ממנה זורמים מים נקיים ושם אכלנו את ארוחת הצהרים.

אחרי ששבענו (יחד עם הדבורים שהסתערו עלינו) המשכנו בשדות שדמות דבורה עד שהגענו למעין החמישה, מעין לזכר 5 חיילים שנהרגו בצוק איתן, בריכת מים נקיים וזורמים אשר מהווה מקום מפגש לבני נוער ומשפחות מהאזור.

המשכנו על השבילים עד שדמות דבורה, שם עצרנו, העברנו סיכום וחוויות מהיום, הפעלנו ווייז... ו... יאלה הביתה.

מזג האוויר היה מצויין, האנשים מושלמים ומסלול מעניין עם נופים עוצרי נשימה – מכלול דברים אשר יצרו חווית טיול מעולה בקרב כלל המשתתפים.

להתראות בטיול הבא...

למסעות הבאים בארץ- הקלק כאן | למסעות הבאים בעולם- הקלק כאן | להדרכות הנהיגה הבאות- הקלק כאן