שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פורד מרחיבה את היצע הרפטורים

גרסה רפטור של הריינג'ר, הטנדר הבינוני של החברה, תצטרף לאח הגדול

הטנדרים של פורד הם להיטי המכירות של החברה מזה שנים רבות וסדרת ה-F היא חביבתם של תושבי האזורים הכפריים בארה"ב. אבל ה-F הוא טנדר גדול שאינו מתאים לכל השווקים, ובמקביל אליו ייצרה פורד את הריינג'ר, טנדר בגודל בינוני שנמכר בשאר מדינות העולם. במשך תקופה ארוכה הריינג'ר התבסס על הטנדרים מסדרת B של מאזדה, אך הדור האחרון שלו, שייצורו החל ב-2011, תוכנן על ידי חטיבת פורד אוסטרליה ככלי חדש לחלוטין.

הריינג'ר, שמיוצר בתאילנד, בארגנטינה ובדרום אפריקה, התחבב על רבים והוא הטנדר הבינוני הנמכר ביותר באירופה. בפורד ראו כי טוב, והחליטו לייצר גם גרסת רפטור שלו, דוגמת האח הגדול מסדרת F (לכתבה על הרפטור ה"גדול"). הרפטור נחשב לאחד מרכבי השטח הנחשקים ביותר, אבל הוא אינו בחזקת "טוחן סלעים" מטבעו. הוא נועד בעיקר לדהירה בדרכים לא סלולות, במהירויות שכלי רכב אחרים היו מתפרקים בהן (ותראו מה עוד אפשר לעשות עם רפטורים).

הריינג'ר רפטור בבגדי הסוואה

על פי הפרסומים עד כה, גרסת הריינג'ר לא תזכה במנוע בנזין בשרני כמו זה המותקן באח הגדול, במקום זאת יהיה בה מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר שיעביר את הכוח לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית עם עשרה הילוכים, המפותחת במשותף על ידי פורד וג'נרל מוטורס. צפויה גם מערכת מתלים משודרגת, שתוכל לספוג את מהמורות הדרך.

לעת עתה דלפו מספר תמונות של הדגם החדש בצבעי הסוואה, אבל גרפיקאי מוכשר באתר ranger5g.com עיבד מודל ממוחשב של איך ייראה הריננג'ר רפטור – והוא נראה ממש טוב. האם נראה אותו גם אצלנו? הסיכוי קלוש, בעיקר בגלל ענייני מיסוי, אבל תמיד אפשר לקוות.

העיבוד הממוחשב של הדגם החדש

ואם כבר מדברים על טנדרים עם מראה נכון, הציצו בדגם הקונספט של GMC Sierra שהוצג בתערוכת הרכב בדובאי. בדגם, שקיבל את השם Desert Fox, יש בדיוק מה שצריך כדי לצאת למסע במדבר: צמיגים ראויים, פגושים ומדרגות צד מסיביים, כננת, מיגון גחון, מקום לשני צמיגים חלופיים ולג'ריקנים של דלק בארגז. גם סכמת הצבעים עושה לנו את זה. רק תביאו.

ה-Desert Fox

תגובות

0 תגובות