שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדיפנדר הבא יוצע גם בגרסה כל-חשמלית

לצד מנועי בנזין ודיזל קונבנציונליים, יקבל הדור הבא של רכב שטח הבריטי גרסה היברידית וגם גרסת הנעה חשמלית טהורה

אחרי שג'יפ רנגלר החדש נחשף והדור הבא של המרצדסG אוטוטו איתנו, העיניים נשואות עכשיו לכיוון לנדרובר, שמתמהמהת כבר שנים ארוכות עם המחליף של הדיפנדר. אנשי המחקר והעיצוב של החברה התקשו לגבש מודל מצליח, שיהווה תחליף ראוי לקופסת האלומיניום המרובעת שקנתה לה מוניטין שטח מוצק. אבל נראה שהתוכניות כבר התגבשו, ודיפנדר חדש אמור להיות מוצג במהלך השנה הקרובה, מן הסתם כמודל 2019. הצגה ראשונה שלו צפויה באחת מתערוכות הרכב הגדולות לקראת אמצע 2018, ואולי עוד נספיק לקבל על הדרך גם דגם קונספט.

דיפנדרים של פעם. האם החדש ישמור על המורשת?

על פי הידוע עד כה, הדיפנדר החדש ייבנה על שלדת האלומיניום האחודה המשרתת היום את הריינג' רובר ואת הדיסקברי 5. עם שלדה כזו סביר שנראה מתלה נפרד לכל גלגל, ולא סרנים חיים, כפי שיש בדיפנדרים הישנים. יהיה כמובן גם הילוך כוח, ולפי טענות החברה יכולות השטח לא ייפגעו. הדיפנדר החדש יגיעו בשתי וריאציות אורך, עם שתיים וארבע דלתות, ועם כמה אופציות של סוגי מרכב.

אבל הבשורה המעניינת ביותר מגיעה מכיוון המנועים. מלבד מנועי בנזין ודיזל נדרשים, יהיה גם דגם היברידי, אבל גם דגם יוצא דופן עם הנעה חשמלית טהורה. הדגם הזה יצויד בשני מנועים לפחות, אחד לכל סרן וייתכן שנופתע עם מערך מורכב עוד יותר.

בעבר כבר הצגנו דיפנדרים חשמליים, אבל אלו היו הסבות של דגמים רגילים שהיתרון הגדול ביותר שלהם היה היעדרה של שלולית שמן מתחת לרכב... בניגוד לג'יפ, ששימרה ברנגלר החדש את מרבית התכונות של קודמו, נראה שבלנד רובר מתכננים דיפנדר שיהיה שונה לחלוטין מהנוכחי. ובוודאי מחזיקים שם אצבעות שהגרעין הקשה של חובבי הדיפנדר לא יפנו להם עורף.

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

24 בדצמבר 2017 ב 06:59

האם דיפנדר ללא נזילות שמן הוא עדיין דיפנדר?
אמנם אצלי הנזילה היחידה בדיפנדר היא מהג'ריקן סולר שמחובר לרכב לשעת חירום, אבל עדיין זו בדיחה שחוקה על דיפנדרים...