כביש / ספורט > יצרנים

פרארי

החברה האיטלקית שהכי מזוהה כיצרנית של מכוניות ספורטיביות, מהירות וכמובן גם יקרות

תשאלו כל ילד בעולם איזה רכב הוא אדום ונוסע מהר ותקבלו תשובה אחת – פרארי. דומה שמכל יצרניות הרכב בעולם החברה האיטלקית היא הכי מזוהה כיצרנית של מכוניות ספורטיביות, מהירות וכמובן גם יקרות. לא פחות מזה, היא מזוהה עם מרוצי הפורמולה 1, שם זכתה להצלחות רבות במהלך השנים – 16 אליפויות יצרן ו-15 אליפויות נהגים, המפורסם שבהם הוא מייקל שומאכר שזכה בחמש אליפויות רצופות כנהג המוביל של פרארי.

המיתוג החזק כל כך וההצלחה הגדולה, נזקפים כולם לזכותו של אדם אחד – אנזו פרארי, שהקים את החברה במהלך מלחמת העולם השנייה. פרארי נולד בסוף המאה ה-19 וכשהיה בן 10 חזה לראשונה במרוץ מכוניות ונדבק בחיידק. לאחר שהשתחרר מהצבא האיטלקי בתום מלחמת העולם הראשונה, החל לחפש עבודה בתחום והצטרף לקבוצת המרוצים של אלפא רומיאו. במסגרת זו יצר ב-1929 את סקודריה פרארי (האורווה של פראריScuderia Ferrari ), קבוצת מרוצים אותה ניהל שהתחרתה במכוניות של אלפא.

אחד מאבות הטיפוס הראשונים שייצר אנזו פרארי, כאן ליד ההגה

רגע לפי פרוץ מלחמת העולם השנייה פרש פרארי מאלפא והקים חברה משלו. הוא הספיק לייצר שני דגמי אב לפני המלחמה, שבמהלכה רתם את המפעל שלו לטובת המאמץ המלחמתי האיטלקי. רק ב-1947 יצאה משערי המפעל המכונית הראשונה ושנה זו נחשבת כתאריך הרשמי לייסוד החברה.

פרארי היה ידוע כאדם אימפולסיבי וקצר רוח, שניהל את החברה ביד רמה. בתחילת שנות ה-60, בעקבות "תקל" עם חלק מעובדיו הבכירים, עזבו אלה את החברה והקימו חברה מתחרה. כדי להיחלץ מהקשיים הפיננסיים אליהם נקלע, מכר פרארי לפיאט מחצית מחברתו. בהמשך, הגיעה פיאט לאחזקה של 90 אחוז ממניות החברה, כש-10 אחוז נותרים בידי משפחת פרארי.

ה-125, המכונית הראשונה של פרארי

עבור פרארי, שנפטר ב-1988, ייצור מכוניות הספורט שנמכרו לקהל הרחב נועד בעיקרו כדי לממן את פעילות קבוצת המרוצים. קבוצה זו היא הוותיקה ביותר בפורמולה 1, הרווחית ביותר וכאמור בעלת ההישגים הרבים ביותר. אבל מכוניות אלו, ובהמשך מכוניות העל, זכו לתהילת עולם והן נחשקות בעיני כל חובב רכב. לפני כחודשיים, נמכרה פרארי GTO 250 שיוצרה בשנת 1963 בסכום שיא של 70 מיליון, המחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם לרכב במכירה פומבית.

ה-GTO שנמכרה ב-70 מיליון דולר

שומאכר עם המכונית בה זכה בחמש אליפויות רצופות

סיכום הרווחים של פרארי בשנת 2019:

תגובות

2 תגובות

1

Ogash Ofer

29 ביוני 2018 ב 21:59

פרארי זכו ב-6 תארים בתחרות השנתית IEOTY 2018

מנוע ה- V8 3.9 ליטר של פרארי (מדגם ה- 488 פיסטה) זכה בפעם השלישית ברציפות בתואר מנוע השנה בנוסף - מאחר והשנה מלאו 20 שנה לתחרות העיתונאים התבקשו לבחור מהו מנוע השנה הכי טוב של 20 השנים האחרונות והוא זכה גם בזה.
בנוסף - פרארי זכתה גם בקטגוריית הנפח של 3.0 עד 4.0 ליטר ובקטגוריית "מנוע הביצועים של השנה" עם אותו מנוע ומנוע ה-V12 החדש של ה-812 זכה בשני תארים - מעל 4.0 ליטר והמנוע החדש הטוב של השנה.
סך הכל - 6 תארים ב-2018 ו- 27 במצטבר לפרארי כיצרנית.

2

Ogash Ofer

13 באפריל 2020 ב 21:02

כמה כסף מרוויחה פרארי על כל מכונית שנמכרת?

נוסף סרטון של כפיר כשריאן מערוץ הספורט הנותן תשובה מדוייקת וסיכום כלכלי של פרארי בשנת 2019