שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

היברידי לשבעה - לקסוס RX 450h L

אם מה שאתם מחפשים זה "רכב פנאי בינוני של מותג יוקרה עם שורת מושבים שלישית" – ללקסוס יש הצעה עבורכם RX 450h L

הגרסה המוארכת לרכב הפנאי הבינוני RX, מכריזה לקסוס, היא הראשונה שלה עם שבעה מקומות המוצעת באירופה. גרסה זו, נאמר עוד, מיועדת לאותן משפחות הרוצות רכב רב-גוני יותר, כזה המציע, באמצעות שורה שלישית המורכבת משני מושבים נפרדים, תוספת מקומות כאשר עולה הצורך וחלל הטענה ורסטילי ושימושי.

דגמי לקסוס לשבעה היו וישנם – GXו-RX; למעשה, לנד קרוזר פראדו ו-V8 בהתאמה – אלא שאלה כלי שטח של ממש, מגודלים ומשווקים רק באמריקה הצפונית. הוספת שורה שלישית בדגמי פנאי היא פרקטיקה מוכרת מזה שנים, וכעת גם ללקסוס יש גרסה המגדילה את מעטפת השימושיות של דגם שכזה.

שונה באורך

כדי שלא יהיה ספק, הוסיפה לקסוס לישבן הגרסה החדשה את האות L, לציון העובדה שהיא ארוכה מה-RX הרגיל; אורך המרכב גדל ב-11 ס"מ ל-500 ס"מ עגולים, הגובה ב-1.5 ס"מ ל-170 ס"מ (לשיפור מרווח הראש מאחור) – ואילו בסיס הגלגלים, 279 ס"מ, נותר ללא שינוי.

עיצוב החזית, זהה לזה שב-RX הרגיל ומרשים בהתאם. השינוי כמובן הוא בפרופיל, שם בולט החלון האחורי שנמתח וסרח עודף גדול למדי מאחור. ולמרות זאת, העיצוב גם שם דינמי ומושך.

מכיוון שסיבת קיומה של גרסה זו מוצאת ביטוי בחלקו האחורי של הרכב – נתחיל שם. המרחב ליושבים בשורה השנייה נאות בכל כיוון, וטענה יחידה מתייחסת למרווח חסר לכפות הרגליים. הנוסעים שם ייהנו בעיקר מפתחי מיזוג וגם ממשענת אמצעית רחבה שמציעה תאי אחסון ושקעי USB. המושבים עצמם נוחים למדי, ניתנים להזזה לפנים-אחור ויש להם מסעד גב מתכוונן.

השורה השלישית נפתחת ומתקפלת חשמלית (נדרשת לחיצה רציפה), אך הכניסה אליה לא נוחה במיוחד. המרחב אינו מהמרשימים בשום כיוון ושורה זו בפירוש מיועדת לילדים – עדיף לא-גדולים ולנסיעות לא-ארוכות. לחיוב נציין בעיקר מערכת בקרת אקלים נפרדת וגם מחזיקי כוסות.

תא המטען נפתח חשמלית, בעל פתח מעט גבוה ורחב. כאשר השורה השלישית מקופלת הוא מציע משטח הטענה שטוח ונראה גדול בהרבה מנתון הנפח (474 ל'), אך כאשר כל המושבים בשימוש נפחו הוא 210 ליטרים. בתא המטען ווי תלייה נסתרים, שקע 12V, תאורה נאותה, וילון לכיסוי המטען ודיפונים שנראים איכותיים. יפה.

מבחן דרכים: ענק עם לב קטן - לקסוס RX
מבחן דרכים: לקסוס Lexus RX350

גם בגרסת L נמצא ה-RX בצד הרך מאוד של הסקאלה – וזה אומר שכמעט לא יימצא שיבושי אספלט או שביל שיצליחו להעיק על הנוסעים

דומה לקצר

עיצוב סביבת הנהג אינו מרהיב כמו בדגמי לקסוס האחרונים, ועדיין, עם שפע משטחים, מרקמים ומפלסים ובתוספת האבזור העשיר, זו מעניקה תחושת עושר ואיכות עמוקה, והרכבה הדוקה רק מוסיפה.

מושב הנהג שטוח, בעל בסיס קצר מהרצוי לגבוהים וחסר מעט תמיכה צידית, אך התגלה כנוח באופן מספק לאורך הקילומטרים של המבחן. קל למצוא תנוחת נהיגה טובה, ושטח החלונות הגדול מאפשר שדה ראייה מצוין לפנים.

יחידת ההנעה מוכרת גם היא: V6 בנזין בנפח 3.5 ליטר (מניע את הקדמיים), צמד מנועים חשמליים (אחד לסרן הקדמי ואחד לאחורי) ואלה מעמידים לרשות הנהג 313 כ"ס שעוברים לגלגלים דרך מפצל כוח. הביצועים על הנייר נאים לרכב גדול שכזה עם 8 שניות ל-100 קמ"ש (7.7 בדגם הקצר) ו-200 קמ"ש מרביים.

הביצועים בפועל טובים מאוד, ומרשימים ממש כאשר מתייחסים למשקל (2205 ק"ג). לאחר השהייה קלה ה-RX הארוך מאיץ קדימה בנחישות, וממש מפתיע בתאוצות הביניים. כמובן שגם בהתנהלות יום-יומית רגועה יותר יש די והותר כוח זמין ויחידת ההנעה הזו יודעת לייצר תחושה נעימה ונינוחה. אפילו כשהמנוע מטפס בסל"ד, גם כשלא ממש נראה שיש צורך בכך, הוא נותר מאוזן ומשמיע גרגור V6 נעים.

צריכת הדלק במהלך ימי המבחן המאומצים עמדה על כ-7.8 ק"מ לליטר בלבד. בקטע נסיעה עירוני פקוק ולא ממש קצר, אליו נכנסו עם מצברים מלאים, נרשם ממוצע של 15.9 ק"מ לליטר.

נוחות הנסיעה טובה ממש. גם בגרסת L נמצא ה-RX בצד הרך מאוד של הסקאלה – וזה אומר שכמעט לא יימצא שיבושי אספלט או שביל שיצליחו להעיק על הנוסעים, גם עם חישוקי הענק, למרות שאינו מצויד במתלים מתוחכמים. כאן יצוין כי בשבילים מועברת לעיתים תחושה של פתיחת בולמים חזקה, אך זו אינה מציקה באמת ולא פוגעת ביכולת הכוללת. המחיר מגיע בדמות ריסון מרכב שאינו מצטיין במעבר על שקעים או גלים בכביש. את התמונה הנינוחה משלימה רמה נמוכה של רעשי רוח, כביש ודרך.

היכולת הדינמית סבירה – ההתנהגות אומנם בטוחה ומערכת בקרת היציבות פעלתנית, אבל הכיול הרך מוביל לזוויות גלגול כבירות, ופיזור כללי כבר בעומס בינוני והגה קל מבהירים שזו לא כוס התה שלו. מערכת הבלמים מציעה עוצמה ראויה.

לקריאה נוספת:
לקסוס - חטיבת היוקרה של טויוטה, שעיקר מכירותיה בארה"ב

קצר או ארוך?

לקסוס מציעה את L RX 450hב-498,000 שקלים – ומחיר זה גבוה ב-20,000 שקלים מזה של הגרסה הקצרה המקבילה; ביחס למתחרים לשבעה מבין רכבי הפנאי, ראו תיבה נפרדת.

כמוRX 450h הוא נעים ונוח, בעל יחידת הנעה אפקטיבית וירוקה ואבזור עשיר. מנגד, את המטרה לשמה התכנסנו – מקום בשורה השלישית – הוא משיג באופן חלקי בלבד, אלא שתוספת המחיר לתוספת השימושיות אינה גבוהה.

מי שמחפש רכב פנאי של מותג יוקרה המאפשר הרחבת כושר ההסעה או הגדלת השימושיות ימצא ב-RX L פתרון ראוי לעיון.

אבזור, בטיחות

לקסוס RX L מוצע בארץ ברמת גימור אחת, 'פרמיום', הכמעט זהה לזו שמוצעת ב-RX הקצר, רק שכאן מוותרים על גג שמש פנורמי ובמקומו חלון שמש קטן יותר. מעבר לכך רשימת האבזור ארוכה למדי וכוללת, בין היתר, מושבי עור עם תפעול חשמלי, קירור וחימום לקדמיים, מערכת שמע נהדרת בעלת 12 רמקולים, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, חישוקי "20. מערך הבטיחות עשיר: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ועוד.

השביעייה הסודית

כרכב פנאי בינוני (D-SUV) של מותג יוקרה עם מקום לשבעה נוסעים, ללקסוס L RX מתחרה אחד בדמות לנד רובר דיסקברי ספורט (מ-389,000 שקלים, אבזור בטיחות חסר) - קישור למבחן דרכים: דיסקברי ספורט
בכל הקשור למחיר, אינפיניטי QX60 הגדול יותר (ללא הנעה היברידית), מוצע במחיר נמוך בהרבה (399,000 שקלים, אך ללא מערכות בטיחות; איתן ב-479,000 שקלים) - קישור למבחן דרכים: אינפיניטי QX60

לא פחות מחמישה דגמים של רכבי פנאי בינוניים של מותגים עממיים המיועדים לשבעה נוסעים מוצעים בישראל: יונדאי סנטה פה - קישור, סקודה קודיאק - קישור, פורד אקספלורר - קישור, פיג'ו 5008 - קישור, קיה סורנטו - קישור, ובנוסף להם שברולט טראוורס - קישור, הגדול משמעותית. בנפרד יש להתייחס לרכבי שטח לשבעה, כמו טויוטה לנד קרוזר - קישור, וסאנגיונג רקסטון - קישור.

בקטגוריית הגודל שמעל (E-SUV) מוצעים בישראל חמישה דגמים לשבעה (בנוסף ל- QX60 הנ"ל): אודי Q7, וולוו XC90, לנד רובר דיסקברי, מרצדס GLS, ריינג' רובר ספורט – היקרים יותר והרבה יותר. כאן יצוין כי XC90 לשבעה (דיזל) מוצע ב-515,000 שקלים, ודגמים נוספים (Q7, דיזל) יקרים החל מ-10%.

סביבת הנהג בלקסוס עשירה באבזור, משובחת בחומרים, מצוינת בהרכבה, ובכלל יוצרת מקום מרשים לשהות בו. היצע מערכות הבטיחות עשיר

נתונים טכניים: לקסוס RX450h 3.5 ליטר היברידי, 4x4

מנוע- בנזין, V6, קדמי, רוחבי, 3456 סמ"ק; שני מנועים חשמליים

תזמון- 24 שס', גל זיזים עילי כפול

סוללה- 2 ק"ו/שעה, ניקל מטאל

הספק/ סל"ד (מנוע בנזין)- 262 כ"ס/6000

מומנט/ סל"ד (מנוע בנזין)- 34.2 קג"מ/4600

הספק/ סל"ד (מנוע חשמלי, קדמי)- 167 כ"ס/ –

מומנט/ סל"ד (מנוע חשמלי, קדמי)- 34.2 קג"מ/ –

הספק/ סל"ד (מנוע חשמלי, אחורי)- 68 כ"ס/ –

מומנט/ סל"ד (מנוע חשמלי, אחורי)- 14.2 קג"מ/ –

הספק/סל"ד (משולב)- 313 כ"ס/ –

מומנט/סל"ד (משולב)- – קג"מ/ –

תמסורת- מפצל כוח, הנעה כפולה

קוטר סיבוב (בין מדרכות)- 11.8 מ'

מתלים קדמיים- מקפרסון

מתלים אחוריים- עצמות עצה כפולות

בלמים ק'/א'- דיסקים מאווררים

מערכות עזר- בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים, התרעה על נועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורי מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית

צמיגים- 235/55/20

בסיס גלגלים- 279 ס"מ

אxרxג- 170x189.5x500 ס"מ

משקל- 2275 ק"ג

תא מטען- 212 ליטר (מאחורי השורה השלישית)

מיכל דלק- 65 ליטר

מהירות מרבית (יצרן)- 200 קמ"ש

0 ל-100 קמ"ש (יצרן)- 8 שניות

צריכת דלק (ממוצע מבחן)- 7.8 ק"מ/ליטר

דרגת זיהום- 3

מחיר- 498,000 שקל

אחריות- 36 חודשים/100,000 ק"מ

ציון מבחן ריסוק - 5 כוכבים (2015) E-NCAP

בטיחות מבוגרים- 91%

בטיחות ילדים-צ82%

הולכי רגל- 79%