שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול ג'יפים לאור ירח – הכי קרוב ללבנה - 22/9/18

ביום שבת ה- 22 בספטמבר התאגדה לה חבורה מיוחדת של ג'יפאים מכל קצוות הארץ ומכל הגילאים לטיול מיוחד לאורה של הלבנה

את הטיול התחלנו בשעה 17:00, התאספות בתחנת דלק מנטה נווה זוהר, אט אט ובדיוק מושלם התאספנו כולנו לשמוע על המסלול ועל מה שמחכה לנו היום או יותר נכון ... הלילה.

קפה של אחה"צ עם עוגיות חיכה למטיילים לאחר נסיעה ארוכה ולפני תחילת הטיול, סדר השיירה נקבע והטיול החל.

כבר בדרכנו לנחל סדום נצבע הנוף בגווני שקיעה וקירות הערוץ זהרו בגוון מיוחד, אט אט הערוץ מצטמצם וקירות הנחל מזדקרים מצדי הנחל.


הירח, בתאום מושלם, כבר החל לזרוח ומנגד השמש החלה שוקעת וצובעת את המסלול בצבעי שקיעה המיוחדים רק לה.


הנסיעה חוויתית ויפה וכולם צולחים יפה את הנסיעה לאורך מסלול הנחל עד ליציאה מנחל סדום למישור עמיעז ולתצפית סדום מעל יום המלח.

אל התצפית הגענו בדיוק מושלם! נותנים לשמש לסיים את המשמרת ולהעביר לירח את תורנות הלילה ולהאיר לנו את המסלול בתפאורה מיוחדת המתאימה גם למסלול ההליכה בנחל פרצים.

ניצלנו את הנקודה לתמונה קבוצתית, הסברים על האזור, ההרים וסוג הקרקע והסלע, היסטוריית מפעלי ים המלח וגם שמענו כמה נקודות מעניינות מיואב (אחד המטיילים) אשר עבד במפעלים בעבר – היה מעניין מאוד.


אבל רגע, טרם ניגש למסלול הרגלי, עצרנו להפסקת אוכל משותפת בחניון לילה מישור עמיעז, הקבוצה מתארגנת לארוחה, מדורה נאספת במרכז, מרשמלו לילדים (גם הקטנים וגם הגדולים) וכמובן קפה ותה טרם נאסוף את הציוד, נכבה את המדורה ונתחיל בטיול הרגלי.

אל עמדת תחילת המסלול הגענו כולנו מצוידים בפנסים אבל רגע, אמרנו ירח מלא... אורו של הירח שוטף את המסלול ומאיר אותו בגווני לבן המאירים את פיתולי הנחל והסלעים בגוון מיוחד, הפנסים מכובים, כמה דקות לתת לעיינים ולאישונים להתרגל, הסברים על הראיה בלילה לאורו של הירח והנה מתחילים במסלול.

תוך כדי ההליכה מתגלים סלעים בגוונים מיוחדים, קירות הנחל לאורו של הירח וההליכה בנחל מתגלה כחוויה מיוחדת לכולם, מנצלים נקודה שכאילו הוכנה מראש לתמונה משותפת וממשיכים בהליכה עד לנקודות הטיפוס התלול בחריץ ההר ליציאה מהערוץ – היא סוף המסלול הטבעתי בנחל פרצים.

כולם עולים יפה בהכוונה והמבוגרים עוזרים לילדים לעלות בבטחה וכולם מגיעים לראש הנחל מאובקים אך מחייכים.

מנצלים את הנקודה בראש העלייה להעניק לילדים מדליית ירח מיוחדת לאחר ההליכה והעליה, כל ילד מקבל בתורו תוך כדי שקוראים בשמו וכל הבוגרים מוחאים כפיים – כל הכבוד לכולם.

משם המשכנו לנקודת היציאה וסיום המסלול שם ערכנו סיכום קצר ונפרדנו כולנו לשלום לקראת נסיעה כל אחד ואחת לביתו.

"הכנתי לי רשת ירח

ובלילה אצא כמו גיבור,

לרוץ, להעיף את הרשת אל-על

ולתפוש את כדור-האור"

מתוך הספר אור בעליית הגג מאת של סילברסטיין

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן