שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

חזיון הנרות במרסבא - 17/12/18

בכל שנה מציינים נזירי מנזר המרסבא את יום מותו של מייסד המנזר מר סבאס.
האירוע המיוחד מתרחש ב- 17-19 לדצמבר כל שנה מזה עשרות שנים.
כ-20 ג'יפים הגיעו באמצעו של השבוע (יום שני) למסלול ולמחזה המיוחד.
הובילו: שלמה הלב"יץ, וייזל עדי

המרסבא ( צילום אמנון זיו )

המרסבא ( צילום אמנון זיו )

השעה 14:00, יום שני בשבוע. אין ספק שאין זה יום שגרתי המותאם לטיול ג'יפים אך תחנת הדלק במישור אדומים מתמלאת מהר מאוד בעשרות ג'יפאים. תדרוך, חלוקת מכשירי קשר ויוצאים לשטח. כבר בדרך אנחנו מבינים שכמות הרכבים שפגשנו בתחנת הדלק היא אפילו לא עשירית מהכמות שנפגוש בנקודת הקצה.
השעה 16:00 , 45 דקות לפני רדת החשיכה. מטפסים לציר המוביל למנזר עצמו. ברחבת החניה בסמוך למנזר ממתינים "צוות ההפקה", מקומיים, אוליי המסייעים לאנשי המנזר. הם מכוונים את השיירה הארוכה (כ-20 ג'יפים) לרחבת החניה. בחוץ עדיין אור אך חדי העין יכולים להבחין בנרות הפזורים במערות ובכוכים בגדה המזרחית של נחל קדרון.

כחצי שעה לפני רדת החשיכה.

כחצי שעה לפני רדת החשיכה.

יוצאים מהרכבים עם ערכות הקפה והנשנושים ויוצאים לכיוון הגדה המערבית של הנחל. "צוות ההפקה" של חזיון הנרות מעדכן כי הוצבו למעלה מ-300 נרות וכי צפויים להגיע עוד מאות אנשים. בגדה המזרחית, זו המתצפתת על המנזר אנו רואים עשרות ואף למעלה מ 150 רכבים עם מספר כפול של אנשים שכולם צופים אל המנזר. די תמוה מדוע בחרו לתצפת על המנזר כאשר הנרות דווקא בגדה המזרחית, אך כפי הנראה דאגו להציב מספר נרות גם בגדה המערבית לטובת העניין .

תמונה מהרחפן של אמנון זיו המגלה מעט מהרכבים שהגיעו בשעה 15:30 למקום

תמונה מהרחפן של אמנון זיו המגלה מעט מהרכבים שהגיעו בשעה 15:30 למקום

מידי שנה ב-17 בדצמבר, יום מותו של הנזיר סבאב הקדוש, מגיעים בדואים מהסביבה יחד עם נזירים במנזר, ומדליקים מאות נרות בסוף היום השלישי לטקסים ולתפילות לזיכרו.
פעמים רבות מכבד הפטריאך היווני האורתודוכסי בנוכחותו ומשתתף בתפילה. הכניסה למנזר ביום זה מותרת רק לנזירים ולאנשים הקרובים ביותר למנזר, הגישה למנזר אפשרית ברכבי שטח בלבד שכן הגישה עם רכבים פרטיים אפשרית רק מבית לחם וחוצה מספר כפרים אליהם הכניסה לישראלים אסורה בהחלט.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

השעה 18:00 ולאחר שעה ויותר של תצפית על חזיון הנרות, בחרנו לעזוב את המקום. מי שלא צפה בזה קרוב לוודאי לא יאמין - הציר המוביל מהמרסבא דרך הר מונטר הייתה פקק אחד גדול של מאות (!!) גי'פאים שחזרו מתצפית כמונו ומאות אחרים הגיעו מולנו בדרכם לתצפית ויש כאלו שיבלו שם את הלילה.
כמות כזו של ג'יפאים מעולם לא נצפו בתא שטח אחד וכאחד שמטייל למעלה מ-20 שנה, זהו בהחלט מחזה מרגש ונדיר.
אוכל לסכם במילה אחת מ ו מ ל ץ !!
ניפגש שנה הבאה.

תודה לאמנון זיו על שיתוף בתמונות שצילם

imageimageimageimageimageimageimageimage