טיול ערב שבועות - דאצ'יה דאסטר 4X4

דאצ'יה ישראל החליטה שערב חג שבועות אשר יוצא ביום שבת הנו זמן טוב להוציא למדבר את דגמי דאסטר 4X4, אנחנו הוספנו את המסלול שחייב היה להיות רטוב בחלקו - בכל זאת הילדים קוראים לו חג המים...

יום שבת ה-08/01/19 נאספים בכניסה לנבי מוסא 23 מדגמי דאסטר של דאצ'יה, לצאת לטיול ממש לפני ערב חג השבועות, כאשר קרן מנהלת השיווק של היבואן, דואגת שהכול יטקטק.
חיים ואני (להלן המדריכים) הגענו קצת יותר מוקדם בכדי להרתיח מים לקפה ולארגן כיבוד קל לבאים, בשביל שהחבר'ה יתחילו את הבוקר כמו שצריך. קרן דאגה שלכל מטייל תהיה חולצה וכובע ולכל רכב צידנית וכמובן דגלים, האווירה הייתה אווירת חג הדאצ'יה.

התחלקנו לשתי קבוצות, כאשר כל קבוצה עשתה תדריך קצר, קיבלה מכשירי קשר, ויאללה יוצאים לדרך.
ראשונה יצאה הקבוצה של חיים וכרבע שעה לאחר מכן יצאה הקבוצה שלי.
רצינו שהתנועה תזרום וידענו שיש לנו מכשול אחד שיכול ליצור לנו פקק והמתנה ארוכה מידי אבל היציאה בדרוג עשתה את שלה.
לאחר נסיעה קצרה לאורך בקעת הורקניה, נכנסנו לשטח לכיוון מנזר המרסבא, וכשהגענו למעלה המרסבא – קטע העבירות הקשה של היום - לקבוצה של חיים נותרו כלי רכב או שניים לסיום העלייה.

imageimageimageimageimageimage

מעלה מרסבא מאופיין בהצלבות ודרדרת לא פשוטה והדרך לעלות את המעלה בצורה הנכונה ביותר היא לתת לרכב לעבוד בהילוך ראשון בסל''ד המתאים תוך שמירה על כוח זמין מקסימלי. צריך לזכור - לא מורידים את הרגל מהגז (מה שלא סותר נסיעה איטית) כי כל הורדה של הרגל מהגז תגרום למערכת הטרקשן (Traction Control) לעשות ''הפעל מחדש''.
רוב החבר'ה צלחו את המעלה בצורה מרשימה ללא בעיות מיוחדות, היו כמה שקצת התקשו יותר, אבל בעבודה נכונה המעלה הזה באמת לא יכול להוות אתגר אמתי לדאסטר.
אט אט הגענו כולם לתצפית המרשימה על מנזר המרסבא, שנקרא על שם מייסדו – האדון סבאס. מרסבא הוא מנזר יווני-אורתודוקסי הבנוי על צוק במדרון נחל קדרון שבצפון מדבר יהודה, והוא אחד מהמנזרים היחידים בארץ שפעלו כמעט ברציפות זה כ-1,500 שנים. סבאס, שפעל במשך כ-50 שנה להקמת מיסיונים ומנזרים בארץ ישראל, היה הדמות החשובה מבין נזירי המדבר של התקופה הביזנטית.

imageimageimageimageimageimage

לאחר מכן יצאנו כבר ממש כקבוצה אחת לכיוון התצפית המרשימה הנשקפת מהר מונטר, שם ניצלנו את הבמה המדהימה גם לצילומים משותפים מראש ההר. המשכנו סמוך לישוב קידר לכיוון אזור התעשייה של מישור אדומים, אך שם לא נגמר הטיול. חזרנו לכביש ונסענו מזרחה עד לישוב מצפה יריחו, שם פנינו לכיוון נחל פרת היפהפייה אבל בדיוק הוצב השלט המעיד על זה שהנחל מזוהם.

imageimageimage

ירדנו כולם לכיוון הנחל והחננו את כלי הרכב, חצינו את הנחל בזהירות ועלינו לאכול את הארוחה שלנו בצל עצי הדומים ממש על אמת המים, כאשר הילדים וחלק מההורים הלכו לאורך אמת המים עד לבריכת עין פרת כשהמים הצלולים והקרירים מצננים אותנו מיום חם.
לאחר הקרור הטבעי וארוחה קלה יצאנו איש איש לדרכו למעט חבורה קטנה ומגובשת שיצאה בעקבות סימון להעיף מבט גם על מנזר סינט ג'ורג ''אם אנחנו כבר באזור''.

בשם חיים ובשמי היה לנו תענוג להוביל חבורה מגובשת ואוהבת טבע שכזאת. ללא ספק עושים משהו נכון אצל קרסו אם הקבוצה שלהם כל כך מגובשת.