שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יותר חשמל, יותר עמל

ג'נרל מוטורס מציגה תוכניות לרכבי עבודה חדשים על טהרת ההנעה החשמלית, כולל טנדר שיקבל שם מיתולוגי

יותר ויותר חברות העוסקות בפיתוח של כלי רכב עם הנעה חשמלית טהורה (ואיזו יצרנית לא עושה זאת בימינו...), מפנות את המאמצים שלהן לכיוון של רכבי פנאי ורכבי עבודה. הסיבה פשוטה: פלחי השוק האלה רווחיים יותר ממכוניות נוסעים וגם הביקוש בהם גבוה יותר. במגזר הטנדרים ראינו כבר את הסייברטראק העתידני של טסלה (קישור לכתבה) ואת הריביאן R1T שייתכן ויהיה הבסיס לטנדר חשמלי של פורד (קישור לכתבה) ועכשיו מצטרפת לחגיגה גם ג'נרל מוטורס.

image

הפלטפורמה החשמלית של ג'נרל מוטורס עליה ייבנה ההאמר החדש

על הכוונה שלה לייצר טנדר פול-סייז כל-חשמלי שיקבל את השם המיתולוגי האמר, כבר כתבנו לפני כשנה (קישור לכתבה). השבוע פורסמו פרטים נוספים עליו, וגם תאריך יעד להגעתו לשווקים: סוף 2021. הטנדר החדש יצוייד בשלושה מנועים, בדומה לדגם הבכיר של טסלה, עם הספק משותף של כ-1,000 כ"ס, שיזניקו את הכלי הכבד מ-0 ל-60 מייל בשעה בתוך שלוש שניות. מארז מצברים גדול יאפשר טווח נסיעה של כ-650 ק"מ בין הטעינות.

מלבד ההאמר, בקונצרן מתכננים בעתיד הקרוב "מתקפה" של כלי רכב חשמליים חדשים: גרסה חשמלית לסילברדו 1500, גרסת SUV להאמר החדש, קרוס-אובר של קדילאק שייקרא ליריק (Lyriq) עם שתי שורות מושבים וגרסה חשמלית לאסקלייד. בתחום רכבי הנוסעים צפויה ספינת דגל חדשה שתיקרא סלסטיק (Celestiq), עם הנעה חשמלית כמובן, שתיבנה בעבודת יד בקצב של מכונית אחת ביום ותג מחיר התחלתי שיעמוד על כ-200 אלף דולר.

טנדרים חשמליים הם לא רק רכב שנועד להסיע את העובדים ואת הציוד שלהם ממקום למקום: ניתן לנצל את המצברים שלהם להפעלת כלי עבודה חשמליים במקומות בהם אין תשתיות חשמל, וכך להגדיל את יכולת התעסוקה של בעליהם.

image

הגריל המתוכנן לא ישאיר מקום לטעויות