שטח 4X4 > כתבות > טכני

טכני: ג'יפ רנגלר FREEDOM מול רוביקון

12 סרטונים והסברים שהם המדריך הבסיסי לג'יפאי עם כל המונחים והחומר התיאורטי הנדרש למי שמתעניין או מי שנמצא בתחילת דרכו בעולם רכבי השטח.
הסרטונים בכתבה גזורים מיום הדרכה, באמצעות הזום, לסוכנים של ג'יפ על הרנגלר FREEDOM ועל הרוביקון.

1. היכרות ג'יפ רנגלר בגרסת FREEDOM :



ראשיתו של המותג שהפך לשם גנרי לכל רכב שטח קשוח התחיל ב-JEEP המיתולוגי של שנת 1942 - אז ייצרו האמריקאים רכב שטח, צבאי 4X4 פתוח, קל ועביר בכול תאי ותנאי השטח. מאז חלפו שנים והרבה דגמים ודיגומים שונים וכיום, בשנת 2020, כאשר מצאי כלי הרכב הקשוחים בעולם הצטמצם עד כמעט נעלם אפשר עדיין לקנות את האייקון המוטורי בתחום השטח - ג'יפ רנגלר, בכמה גרסאות ותתי דגמים, בגימור ועם מערכות אלקטרוניות המתאימות לתקנים הנוכחים.

הרנגלר של ג'יפ משמר ערכי עבר, בנוי על שלדת סולם עם שני סרנים חיים, מתלים סליל ועם מרכב נפתח היכול להתחלף מגג קשיח לגג מברזנט, אין ספור של שיפורים ושינויים והרוב אפשרי להחלפה בקלות.
סמלת - היבואן הרשמי של ג'יפ לישראל, מייבאים גרסה מוגבלת ומיוחדת של הרנגלר:
רנגלר FREEDOM שהוא סמל וזכרון לג'יפ המיתולגי של מלחמת העולם השנייה. ה-FREEDOM מגיע עם הכוכב של צבא ארצות הברית על מכסה המנוע ועל הכנף האחורית, דגל ארצות הברית מתחת לסמל של ג'יפ בצידי הרנגלר, כיתוב על הדלת האחורית: Oscar Mike שפירושו on the move ובתרגום לעברית "נוע נוע סוף" או "קדימה הסתער" ומהצד הפנימי שלט קטן ובו ג'יפים 1942 צונחים, דמות של חייל אמריקאי ודגל ארצות הברית. סמלת הוסיפו בידוד אקוסטי וטרמי בתקרת הרנגלר, מערכת שמע אלפיין, מושבי עור משולבים, חימום בכיסאות וגם חימום בהגה - תוספות שמוסיפות כמה כפתורים בלוח בקרת האקלים של הרנגלר.
מעניין לדעת כי היצרן תורם על כל רנגלר פרידום שהוא מוכר 250$ ל-USO ארגון יוצאי הצבא האמריקאי United Service Organizations.

קישור לפרטים מלאים על הרנגלר JL (מההשקה בארץבסוף 2018)

תג OSCAR MIKE בדלת האחורית של הרנגלר FREEDOM

2. היכרות ג'יפ רנגלר רוביקון:



בגרסתו ה"קרבית" ביותר, מוכן לטיולי עבירות קשה, לטיפוס מעלות גבוהים וחציית מכשולים מגוונים, מציע ג'יפ את הרוביקון - רנגלר משופר עם סרנים מחוזקים, גלגלים גדולים יותר, שתי נעילות דיפרנציאל רוחביות אמיתיות, ניתוק חשמלי למוט מייצב קדמי, טרנסר עם יחס העברה סופי שונה מהרנגלר, מיגונים ועוד התאמות לשטח קשה. לקנות בסוכנות והיישר לשטח!
שמו של הרוביקון מגיע מהביטוי ההיסטורי "לחצות את הרוביקון" - אותו נהר קטן שחצה יוליוס קיסר בדרך לכבוש את רומא, לאחר שהודח ע"י הסנט. כיום הרוביקון הוא מסלול עבירות קשה ומסוקס בארצות הברית העובר על דרך ההיסטורית של מחפשי הזהב מצפון לסן פרנסיסקו.

קישור למסלול טיול מפורט בסכיני דימונה שצולם עם הרוביקון JL

1600955915435

3. פרטים ויזואליים ג'יפאיים:

סמלי ג'יפ בנקודות חשובות על חלקי הרנגלר והרוביקון - נועדו לחזק את המותג ולגרום למשתמש "חיוך על הבוקר" המזכיר לו שגם בדרך היומיומית הוא נוהג בכלי הנכון.1600955927239

4. חלקי מרכב תחתון ברנגלר



שלדת הסולם עליה בנוי הרנגלר ובתוכה ומעל גובה השלדה מכלולי הרנגלר JL - מנוע 2 ליטר טורבו המספק 272 כ"ס עם 40.8 קג"מ, גיר אוטומטי ZP בעל 8 הילוכים, תיבת העברה, גל הינע (דריישפט) קדמי ועוד אחד אחורי, סרנים חיים ובמרכזם הדיפרנציאל ("הביצה"), מוטות רדיוס, קפיצי סליל ובולמים המחברים ותומכים בין הסרנים החיים לשלדת הסולם של הרנגלר, מוט מייצב המחבר בין הסרן החי לשלדה ומגביל את מהלך המתלה (נועד לשיפור הבטיחות בכביש) עם אפשרות הניתוק בבשטח בדגם הרוביקון.
הסרנים החיים ברנגלר וברוביקון הם תוצרת דנה ארה"ב וחוזק הדיפרנציאל שלהם מאופיין במספר (גבוה יותר = חזק וגדול יותר). אחד השיפורים הנפוצים עם הגדלת הגלגלים הוא החלפת הסרנים לדנה 60 ואף לסרנים של סדנאות המתמחות בסרנים מחוזקים.
הרנגלר מגיע עם סרן דנה 30 מקדימה וסרן דנה 44 אחורה ואילו הרוביקון מגיע עם סרני דנה 44 מקדימה ומאחור.

קישור לכתבה המשווה בין סרן חי למתלה נפרד

מכסה הדיפרנציאל בסרני DANA השונים:

מכסה הדיפרנציאל בסרני DANA השונים:

פירוק והרכבה מהיר של ג'יפ מיתולוגי 1942

5. יחס העברה ברנגלר מול יחס העברה ברוביקון


יחס העברה הוא היחס שבין מהירות הכניסה למכלול מסוים בכלי רכב לבין מהירות היציאה - לדוגמה הכניסה לגיר / לתיבת ההילוכים מהמנוע היא 4 סיבובים לדקה והיציאה היא סיבוב בודד אזי יחס העברה יהיה 1/4.
ככול שיחס העברה הוא מספר קטן יותר (לדוגמה: 1/4 קטן יותר מ-1/3 ) כך המהירות הסופית קטנה יותר אבל ההילוך חזק יותר.
יחס העברה בסרנים של הרנגלר הוא 1/3.45 כלומר 3.45 סיבובי גל הינע (דריישפט) יתנו סיבוב גלגל אחד ואילו יחס העברה בסרנים של הרוביקון הוא 1/4.10 כלומר 4.1 סיבובי דריישפט יתנו סיבוב גלגל אחד. יוצא מכך שיחס העברה הסופי ברנגלר הוא נמוך יותר, חזק ואיטי יותר מהרנגלר.
חשוב לזכור כי הרנגלר בכול הגרסאות כולל תיבת העברה - שזו תיבת הילוכים נוסת הכוללת שני הילוכים HIGH / LOW כשההילוך הנמוך / הילוך הכוח משמש למעברי שטח קשים ו/או תלולים בהם נדרש כוח רב בגלגלים (על חשבון המהירות הסופית, כמובן).

קישור לכתבה המלאה על יחסי העברה

6. דיפרנציאלים - נעילות דיפרנציאל - מוגבל החלקה - בקרת אחיזה:



הרוביקון מגיע עם שתי נעילות אמיתיות נשלטות ע"י הנהג (באמצעות כפתור אדום ובולט ליד ידית העברה) ולעומתו הרנגלר שמגיע עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ולשניהם יחד מערכת בקרת האחיזה המספקת "נעילת דיפרנציאל אלקטרונית" על בסיס מערכת הבלימה וה- ABS ומערכת בקרת היציבות ESP.
הסרטון שיעשה לכם קצת סדר - למה צריך דיפרנציאל ועד איזה נעילות יש בג'יפ.
קישורים להעמקה בתחום הדיפרנציאלים:
קישור לכתבה טכנית על הדיפרנציאל

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

7. ניתוק מוט מייצב להגדלת מהלך מתלה




מוט מייצב הינו חלק מהמתלה והוא מקשר בין צד ימין לצד שמאל של הסרן (במקרה של הרנגלר) וזאת על מנת להגדיל את התנגדות כלי הרכב לגלגול. מוט מייצב חשוב בעיקר לבטיחות בכביש מפותל ומהיר וכאשר כלי הרכב רוכן בפניה אחראי המוט המייצב לכווץ את המתלה בצד השני, כדי לשמור על זווית גלגול נמוכה.
המוט המייצב מצמצם את מהלך המתלה ופוגע ביכולת העבירות בשטח ולכן אחד מהשיפורים המתבקשים הוא ביטול מוט מייצב בכניסה לשטח טכני וזאת על מנת ליהנות ממהלך מתלה ארוך של הסרן החי.
ישנם קיטים לניתוק ידני של המוט המייצב הקדמי באמצעות פתיחה של פין בכול צד של המוט המייצב (לא לשכוח לחבר בחזרה כשחוזרים לכביש). ואילו הרוביקון מגיע עם מנגנון ניתוק חשמלי SWAY BAR הנשלט בכפתור מתוך הרכב (מחייב שילוב להילוך כוח) ומאפשר למצות את יכולות הסרן החי הקדמי.

8.צמיגים



גודל הצמיג משפיע על התנהגות כלי הרכב בכביש ובשטח. הצמיג הוא החלק הבסיסי והחשוב ביותר באחיזה של כלי הרכב את הקרקע - כביש ושטח. גודלו, צורתו, החתך ואיכותו משפיעים באופן דרמטי על הביצועים כך שהצמיג הוא החלק הראשון והחשוב ביותר בשיפור והתאמה של כלי הרכב לשימושים של בעליו.
הכלל הבסיסי אומר: צמיג גדול יותר מאפשר עבירות גבוהה יותר, בטח כשמדובר בטיפוס מדרגות סלע. עם זאת צמיג גדול יותר כבד יותר ומחייב התאמה של הסרנים ומערכת המתלים כדי שיוכלו לשאת את הגלגל הגדול ושל מערכת ההנעה כדי שתוכל לסובב את הגלגל הגדול והכבד.
החתך (יחס הרוחב של הסוליה לגובה הדופן של הצמיג), סיווג המהירות וסוג הצמיג משפיעים מאוד על האחיזה וצמיג שנועד לכביש ואוחז טוב על אספלט רטוב ויבש אינו בהכרח אוחז טוב בשטח בוצי ולהיפך.
החלפת סוג הצמיג וגודלו מחייבת ייעוץ מקצועי ושינוי גודל הצמיג מחייב רישום ברישיון הרכב. החלפת גודל צהמיג אפשרית רק בהתאם למאושר ב -AUTO DATA שזה מאגר המידע הרשום של כלי הרכב, כפי שנרשם ע"י היבואן/היצרן במשרד הרישוי בעת התקינה של כלי הרכב בכניסתו הראשונה ארצה (נתונים אלו נמצאים גם בכול מחשב של מכון רישוי).

להעמקה: המדריך למפונצ'ר - מילון המונחים למי שעומד בפני החלפת צמיגים

9. זוויות המשפיעות על ביצועי השטח


עבירות בסיסית של כלי הרכב נקבעת בהתאם לגובה מחצית הגלגל. זה הגובה של המדרגה הישרה (90 מעלות) שהצמיג יכול לטפס. אבל עוד בטרם יגיע הצמיג אל המכשול / המדרגה יפריעו לו לרוב מכלולי הרכב הבולטים בקדמת הרכב ובראשם הפגוש הקדמי (ולכן החלפת פגושים וקיצורים הוא אחד השיפורים הראשונים המתבקשים והאפשרים ברנגלרים לסוגיהם).
זווית הגישה היא זווית הנוצרת בין נקודת המגע של הצמיג הקדמי באדמה, לבין קצהו הקדמי של כלי הרכב. ככל שהזווית קהה (גדולה) יותר כך כלי הרכב יכול לגשת לטיפוס ומעבר מכשולים מבלי שחלקו הקדמי יפגע בקיר / בסלע קודם לגלגל.
זווית הנטישה היא הזווית הנוצרת בין נקודת המגע של הגלגל האחורי באדמה, לבין קצהו האחורי של כלי הרכב. ככל שהזווית קהה (גדולה) יותר כך כלי הרכב יכול לנטוש מכשול, או קיר מבלי שחלקו האחורי של הפגוש ייפגע או יעצור את כלי הרכב.
זווית בטן או זווית הגחון היא הזווית הנוצרת בין נקודת המגע של גלגלי כלי הרכב באדמה לבין מרכז הגחון. ככל שהזווית חדה (קטנה) יותר, כלי הרכב יכול לטפס מעל סלעים ובולדרים מבלי שיפגעו בגחון ויעצרו את כלי הרכב.
מרווח גחון הוא המרחק בין מכלולי הרכב התחתונים מהקרקע - ככל שהמרווח גדול יותר יכול הרכב לעבור טוב יותר מעל עצמים הבולטים מפני הקרקע.

מרווח גחון וזוויות - ג'יפ רנגלר
SPORT קצר SAHARA קצר RUBICON קצר SPORT ארוך SAHARA ארוך RUBICON ארוך
מרווח גחון במ"מ 235 260 252 232 242 252
זווית גישה (מעלות) 35.2° 37.4° 36.4° 34.8° 35.4° 36.0°
זווית נטישה (מעלות) 29.2° 30.5° 30.8° 29.9° 30.7° 31.4°
זווית בטן (מעלות) 23.9° 26.2° 25.8° 19.2° 20.0° 20.8°
גובה לצליחת מכשול מים 762 מ"מ / 8 קמ"ש

10. מיגונים ותוספות

חלפים מקוריים של MOPAR
ברנגלר אין סוף שיפורים ותוספות
קוסמטיקה - כל ג'יפ שונה ומותאם לאופי בעליו
מכניקה - יש לחשב היטב את השינויים,
חיזקת מקום אחד החלשת אחר!

11. טיפים לנהיגה בשטח

עולם ומלואו המחייב ידע בסיסי - תיאורטי והרבה מאוד תרגול וניסיון, וכול פעם גם לומדים עוד משהו בתחום...
לפניכם שני סרטי הדרכה שהופקו עבור סמלת להדרכת נהיגה עם ג'יפ רנגלר רוביקון ועם ג'יפ גרנד צ'רוקי בעל מתלי אוויר המאפשרים שינוי גובה הרכב ובנוסף קישורים לטיפים המלאים של הדרכת השטח לי מצבים ותנאי שטח שונים:

טיפוס מדרגת סלע עם רנגלר - רוביקון

זוויות בשטח עם ג'יפ גרנד צ'רוקי



שבילים מהירים - טיפ שטח המלא של נסיעה על שבילים מהירים

שיפוע צד - קישור לטיפ שטח המלא - שיפוע צד

עלייה - קישור לטיפ שטח המלא - טיפוס מעלות ומדרגות בשטח

ירידה - קישור לטיפ שטח מלא - ירידה תלולה בשטח טרשי

12. ציוד חובה בג'יפ

רגע לפני שאתם יוצאים לשטח אנא בדקו כי יש לכם ציוד בסיסי לנסוע וגם להיתקע בשטח - החל ממספיק מיים ואוכל, ערכת עזרה ראשונה, כפפות, ערכת חילוץ, מכפיל כוח לכננת ולא לשכוח כי לשטח יוצאים עם חבר עם ג'יפ נוסף.
לרשימה המלאה של ציוד הנדרש והאפשרי לקחת עם הג'יפ לשטח


1600955934538

קישור לסיכומים ההדרכות והטיולים של JEEP CLUB

16009558939021600955896459160095589841916009559099151600955913564160095591711316009559235311600955924896160095593279316009559381161600955939972160095594559316009559492901600955953015

למסעות והדרכות בארץ ובעולם של אתר השטח:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
לכל הדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

73 תגובות

1

Ogash Ofer

27 בספטמבר 2020 ב 11:06

אורח/ת - Moshe Zaitman כתב/ה:
"


חייב לתקן אותך ...
רנגלר זה הדגם
רוביקון זה רמת גימור
זה לא 2 דגמים
תחת המילה רנגלר יש 13 רמות גימור ל jl וזה עוד בלי מהדורות מיוחדות ...

"
תודה. כך רשום בכתבה:
" בגרסתו ה"קרבית" ביותר, מוכן לטיולי עבירות קשה, לטיפוס מעלות גבוהים וחציית מכשולים מגוונים, מציע ג'יפ את הרוביקון - רנגלר משופר..."

2

אורח/ת - Moshe Zaitman

27 בספטמבר 2020 ב 11:06


חייב לתקן אותך ...
רנגלר זה הדגם
רוביקון זה רמת גימור
זה לא 2 דגמים
תחת המילה רנגלר יש 13 רמות גימור ל jl וזה עוד בלי מהדורות מיוחדות ...

3

אורח/ת - Rave Tavori

27 בספטמבר 2020 ב 11:07

אני חושב שאתה צריך נהג להדרכה

4

אורח/ת - Amos Mesika

27 בספטמבר 2020 ב 11:09

השאלה העיקרית
איזה מנוע יש?אמרקאי/איטלקי של אלפא?

5

אורח/ת - David Iancry

27 בספטמבר 2020 ב 11:09

יש לי את הנין ולא מפסיק להנות איתו בזמן שלרוב הסילברדו בחניה אני רק מדמיין כמה כייף הרוביקון.שנה טובה ופרנסה בשפע
תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏ילד‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏

6

אורח/ת - Barak Elbaz

27 בספטמבר 2020 ב 11:10

נוע תנוע והוא על הליפט😉
צריך לקחת אותו לורדית As is

7

אורח/ת - Meital Vardi Sasson

27 בספטמבר 2020 ב 11:10

חוויה אמיתית בשטח !!!!

8

Ogash Ofer

27 בספטמבר 2020 ב 11:13

אורח/ת - Rave Tavori כתב/ה:
"

אני חושב שאתה צריך נהג להדרכה

"
חייב נהג!
ויש לי גם המלצה על נהג מעולה עם ניסיון רב😊שגם כייף לנו יחד

9

Ogash Ofer

27 בספטמבר 2020 ב 11:14

אורח/ת - Barak Elbaz כתב/ה:
"

נוע תנוע והוא על הליפט😉
צריך לקחת אותו לורדית As is

"
הרנגלר על הליפט כי אנחנו במוסך / מרכז השירות של סמלת
ובפרקים הבאים גם נרים את הרנגלר ונסתכל על המכלולים תחת הג'יפ

10

Ogash Ofer

29 בספטמבר 2020 ב 10:19

נוספו סרטונים של פרק שני ושלישי הסורקים את הרוביקון ואת הסמלים ברנגלרים.
הפרק הבא מתוך הזום ההדרכתי: מרכב תחתון.

11

אורח/ת - Joe Lavi

30 בספטמבר 2020 ב 09:11

עופר נדייק. חציית רוביקון זה מה שנקרא בעברית " חציית קווים אדומים"
אולי בגלל זה הרוביקון אדום

12

אורח/ת - Joe Lavi

30 בספטמבר 2020 ב 09:11

ברומא הייתה תקנה של הסנטר שצבר אסור לו לעבור את הרוביקון לכוון רומא...כשקיסר חצה את הנהר הוא עשה מה שקוראים היום " הפיכה צבאית "...

13

אורח/ת - Amir Sender

30 בספטמבר 2020 ב 09:12

יפה. אגב, הרוביקון המקורי שצויין ע"י קודמיי היה די רדוד וקל פיזית לחציה והוא מציין משום כך מחסום פסיכולוגי או טאבו שמעכב החלטה

14

אורח/ת - גדי מארק

30 בספטמבר 2020 ב 09:56

בוא נדייק עוד קצת.🙂
חציית הרוביקון משמעותו היא חציית קו משמעותי שממנו אין דרך חזרה.

15

Ogash Ofer

30 בספטמבר 2020 ב 18:11

נוסף הסרטון על המרכב התחתון ברנגלר.
סרט-סרט והכתבה (הגזורה מתוך הדרכת זום) תושלם

16

אורח/ת - חסן הייב

01 באוקטובר 2020 ב 14:35

לא אמרת כמה נוסע לליטר?

17

אורח/ת - Avi Levi

01 באוקטובר 2020 ב 14:37

הסבר מקצועי ומפורט! יישר כח!!

18

אורח/ת - Eyal Simchoni

01 באוקטובר 2020 ב 14:38

אלוף

19

אורח/ת - Rafael Halima

01 באוקטובר 2020 ב 14:38

הסבר מפורט בהחלט. רק שאני חושב שהשם רנגלר הוא שם כללי ואז יורדים לתת דגם שהוא ספורט , סהרה , ורוביקון.

20

אורח/ת - Rafael Halima

01 באוקטובר 2020 ב 14:39

עופר אם כבר מישהו עושה סרטון הסברה לגבי הרנגלר JK/JL הייתי מצפה ממנו לקרוא לילד בשמו . אנחנו ביום יום יכולים גם לקרוא לו סובארו, וזאת דעתי . כשמדברים איתי על ג'יפ רנגלר אני תמיד אומר רנגלר זה שם המשפחה כלשונך אבל לבני המשפחה קוראים : X, ספורט , סהרה , רוביקון , והטופ הוא - call of duty.

21

אורח/ת - Kfir Hedvi

01 באוקטובר 2020 ב 14:39

בואו ללמוד

22

אורח/ת - Sh Gill

01 באוקטובר 2020 ב 14:40


הסבר יפה וממצה. מספר הערות:
1. לדעתי, במצב מעלה וורדית היום, רוביקון סטנדרטי עם צמיגי 255 ובלי הגבהה, לא עולה את וורדית ( כן עולה מהמעקף).
2. אם מתכננים מראש להחליף סרן קדמי ואחורי לדנה 60, עדיף לקנות רנגלר ספורט ולא רוביקון. למרות שצריך להחליף גם יחסי העברה. עדיין יצא יותר משתלם
3. עופר, מחכים לעשות איתך מסע ירדן-סעודיה-דובאי וחזרה..

23

אורח/ת - Moran Shtark

01 באוקטובר 2020 ב 14:41

האוטו ממש נקי....

24

אורח/ת - אעליאן שאהין

01 באוקטובר 2020 ב 14:41

אלוף גם בעיוני וגם במעשי מניסיון איתך בשטח

25

אורח/ת - רועי לרון

01 באוקטובר 2020 ב 14:42

הסבר יפה ופשוט

26

אורח/ת - David Dekel

01 באוקטובר 2020 ב 14:42

עושה חשק ...

27

אורח/ת - אליהו תורג'מן

01 באוקטובר 2020 ב 14:42

אדם יקר ומקצוען מהמעלה הראשונה בדגש על ג'יפים.

28

אורח/ת - אודי אגרנוב

01 באוקטובר 2020 ב 14:42

יופי של הדרכה - תודה!

29

אורח/ת - Zehavit Gabbin

01 באוקטובר 2020 ב 14:43

מלך!!!👏👏
המדריך הכי מעולה בעולם

30

אורח/ת - Barak Elbaz

01 באוקטובר 2020 ב 14:44

אהבתי

31

אורח/ת - Shahar Baruch

02 באוקטובר 2020 ב 08:04

אחלה הסבר אוגש
מחכה עדיין לאותה הזדמנות לטייל בירדן

32

אורח/ת - אורלי סנדבנק עומר

02 באוקטובר 2020 ב 08:04

הוקסמתי,מתגעגעת לשטח👏👏אתה אחד👏יחיד ומיוחד

33

אורח/ת - Nathan Greanfeld

02 באוקטובר 2020 ב 08:14

יש לך אולי סרטון תחתית של גראנד צירוקי?

34

Ogash Ofer

02 באוקטובר 2020 ב 10:45

נוסף סרטון ראשון של יחס העברה. החלק התיאורטי.

35

אורח/ת - Udi Peretz

02 באוקטובר 2020 ב 17:07

יופי של הסבר...שכל אחד יכול להבין..גם למי שלא מגיע מתחום הנדסת מכונות...

36

Ogash Ofer

02 באוקטובר 2020 ב 17:08

אורח/ת - Udi Peretz כתב/ה:
"

יופי של הסבר...שכל אחד יכול להבין..גם למי שלא מגיע מתחום הנדסת מכונות...

"
תודה רבה חבר יקר.
חג סוכות שמח ושנה טובה.​​​​​​​

37

Ogash Ofer

02 באוקטובר 2020 ב 17:08

אורח/ת - Nathan Greanfeld כתב/ה:
"

יש לך אולי סרטון תחתית של גראנד צירוקי?

"
לא הפעם. זו הדרכה שיוחדה לרנגלר.
בפעם הבאה אצלם על הליפט גרנד צ'רוקי...

38

אורח/ת - Zilbershtein Shmil

05 באוקטובר 2020 ב 08:20

מעניין שבמצב הידני, אין אחידות בהחלפת ההילוכים בין המכוניות השונות...
בחלקן העלאת הילוך / +
כלפי מעלה/קדימה
ובחלקן כמו ברוביקון כאן
דווקא הפוך...

39

Ogash Ofer

05 באוקטובר 2020 ב 13:37

אורח/ת - Zilbershtein Shmil כתב/ה:
"

מעניין שבמצב הידני, אין אחידות בהחלפת ההילוכים בין המכוניות השונות...
בחלקן העלאת הילוך / +
כלפי מעלה/קדימה
ובחלקן כמו ברוביקון כאן
דווקא הפוך...

"
אכן בעולם הרכב אין אחידות בנושא, וחבל!

40

Ogash Ofer

07 באוקטובר 2020 ב 10:53

נוסף הסרטון על הדיפרנציאלים ועל נעילת דיפרנציאל.

41

אורח/ת - נחשון ולך

07 באוקטובר 2020 ב 23:00

אחד ההסברים הכי פשוטים וקלילים שפגשתי

42

אורח/ת - Lior Hipsh

08 באוקטובר 2020 ב 11:51

כתבה מעניינת
תודה על השיתוף !!

43

אורח/ת - Asaf Midbari

08 באוקטובר 2020 ב 11:53

פשוט הסבר מצוין 👏
תודה על פישוט הדברים

44

אורח/ת - אלון ברוגרדי

08 באוקטובר 2020 ב 13:19

כייף לראות אותך.... ובטח ובטח להקשיב לך🧡

45

אורח/ת - Hovav Aizenberg

08 באוקטובר 2020 ב 13:20

החכמת אותי...מעניין וקל להבנה..

46

אורח/ת - Gady Vekslar

08 באוקטובר 2020 ב 13:20

אליפות

47

אתר השטח 4X4

08 באוקטובר 2020 ב 23:25

נוסף וידאו - ניתוק מוט מייצב

48

אורח/ת - Eli Nathan

09 באוקטובר 2020 ב 17:22

מסביר יפה מאוד

49

אורח/ת - Ofir Sidon

09 באוקטובר 2020 ב 17:22


הסבר ממש יפה ומפורט

50

אורח/ת - Nir Cohen

09 באוקטובר 2020 ב 17:23

כמעט מעולה טעויות קטנות... מיגון הוא דבר מצוין במיוחד ברנגלרים מכל הסוגים שהמיכל דלק המקורי נמוך כלכך...
אני אשמח לראות את הרוביקון הסטנדרטי לחלוטין שיעלה את ורדית היום... ועוד בקלות כפי שטענת חוץ מזה 🤙🤙

51

אורח/ת - יוחנן בן יעקב

09 באוקטובר 2020 ב 20:10

לא דיברת מספיק על זה שאחרי נעילה צריך להיזהר לנסוע רק ישר בעיקר ברכבים עם סרן חלש

52

אורח/ת - דוד נוח

09 באוקטובר 2020 ב 20:11

סחטיין עופר מעניין ומרתק

53

אורח/ת - Shimon Hakmon

09 באוקטובר 2020 ב 20:12

מסביר מצויין וחובה לכל בעל רכב 4*4 להבין איך עובד דפרנציאל ומה השימוש הנכון שלו

54

אורח/ת - רונן חבסוב

10 באוקטובר 2020 ב 15:09

מקצוען! כיף לשמוע את ההסברים שלך.

55

אורח/ת - דוד נוח

10 באוקטובר 2020 ב 15:17

היי חג שמח לא מבין למה לנתק מוט מייצב בשטח

56

אורח/ת - Roni Miller

10 באוקטובר 2020 ב 15:18

ניתוק מוט מייצב כדי לקבל מהלך מתלה גדול יותר בסרן הקדמי

57

אורח/ת - Eldar Cohen

10 באוקטובר 2020 ב 15:20

אחלה הסבר.. במיוחד המשפט האחרון

58

אתר השטח 4X4

13 באוקטובר 2020 ב 23:42

נוסף וידאו - בנושא צמיגים

59

אורח/ת - Udi Cohen

14 באוקטובר 2020 ב 06:38

אחלה הסבר, עשית חשק לצאת לשטח✌️

60

אורח/ת - Mati Karni

14 באוקטובר 2020 ב 06:39

אפשר באנגלית אולי ?

פרסומת לג’יפ ...

אחד הרכבים הכי פחות נימכרים בארה״ב לקהל ה4x4 ...

מי זוכר את הפירסומת לג’יפ ?

61

Ogash Ofer

14 באוקטובר 2020 ב 06:41

אורח/ת - Mati Karni כתב/ה:
"

אפשר באנגלית אולי ?

פרסומת לג’יפ ...

אחד הרכבים הכי פחות נימכרים בארה״ב לקהל ה4x4 ...

מי זוכר את הפירסומת לג’יפ ?

"
כל כתבה באתר השטח היא פרסומת טובה בזכות התפוצה של האתר.
הפעם מדובר בסרטון מתוך הדרכת זום לאנשי המכירות של ג'יפ.
אם זה גרם לך לקנות ג'יפ - סחטיין! מפרגן מאוד ליבואן

62

Ogash Ofer

14 באוקטובר 2020 ב 06:42

אורח/ת - Moran Shtark כתב/ה:
"

האוטו ממש נקי....

"
אולי כי צולם במוסך? ולא בשטח....

63

Ogash Ofer

14 באוקטובר 2020 ב 06:43

אורח/ת - יוחנן בן יעקב כתב/ה:
"

לא דיברת מספיק על זה שאחרי נעילה צריך להיזהר לנסוע רק ישר בעיקר ברכבים עם סרן חלש

"
אכן לא דיברתי וזו גם לא הדרכת נהיגה אלא הדרכה על מה יש ברנגלר.
ובכול זאת - יש לדעת ולהפעיל את הנעילות בזהירות המתבקשת ובמיוחד יש לשים לב בשימוש בנעילה קדמית.
בכול אופן ברוביקון אפשר לנעול אך ורק בהילוך כוח - בין הייתר כדי לצמצם נזקים אפשריים לסרנים.

64

אורח/ת - Eldar Cohen

14 באוקטובר 2020 ב 11:35

כתבה מצויינת

65

אורח/ת - שמוליק אקוני

17 באוקטובר 2020 ב 11:43

תותח איזה הסבר קל פשוט עכשיו הרבה יותר ברור

66

אורח/ת - רונן חבסוב

17 באוקטובר 2020 ב 11:44

וו גרירה נשלף על פי החוק בישראל ימצא לא מחובר לגוף הרכב כאשר הוא לא נמצא במצב גרירה! (כשהוא ללא נגרר)

67

אורח/ת - Doron Bachar

17 באוקטובר 2020 ב 11:44

מידע יעיל,תודה!

68

אורח/ת - רועי רייניץ

17 באוקטובר 2020 ב 11:45

הכי פשוט תו לו תמקל של המכשפה והוא כבר ידע איך לטפס ...

69

אורח/ת - Netanel Ziv

17 באוקטובר 2020 ב 11:45

מידע פרקטי,תמציתי וברור.
תודה רבה.

70

אורח/ת - Roni Dai

17 באוקטובר 2020 ב 11:46

מידע מדהים ומקצועי

71

אורח/ת - Alex Sireh

17 באוקטובר 2020 ב 11:47

Ofer Ogash - אתה תירשם בדפי ההיסטוריה כאדם הראשון שמדד זוית גישה לפרארי

72

אורח/ת - Sara Asis

20 באוקטובר 2020 ב 18:17

היה ממש מעניין להקשיב להסבר! תודה!

73

אורח/ת - Fadi Alzeer

22 באוקטובר 2020 ב 13:28

אלוף!!! מאוד מעניין מאחר שאני לא בתחום ! אבל למדתי משהו ששווה ויעיל .